کد خبر: ۳۲۳۹۸۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
ده‌ها فقره سرقت در پرونده متهمان

٢٨سال جيب‌بری زن ٥٢ ساله

زني كه بيش از نيمي از عمر خود را با جيب‌بري گذرانده است پس از آزادي از زندان باند دو نفره سرقت تشكيل داد و بار ديگر به جيب بري از ده‌ها تهراني پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :
رسيدگي به اين پرونده از بيستم شهريور امسال با دستگيري يك زن و مرد مشكوك از سوي گشتي كلانتري ١١٧ جواديه تهرانپارس آغاز شد. در اين روز تيمي از ماموران هنگام گشت‌زني، متهمان را به عنوان سارق دستگير و به كلانتري منتقل كردند. در بازرسي از آنها تعدادي گوشي همراه، مدارك شناسايي و عابربانك‌هاي متعلق به ديگران كشف شد كه متهمان با شيوه جيب بري به سرقت برده بودند.

 به اين ترتيب پرونده‌اي با موضوع «جيب بري» تشكيل و براي رسيدگي در اختيار كارآگاهان پايگاه هفدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. با آغاز تحقيقات هر دو متهم به نام‌هاي شهين ٥٧‌ساله و ميثم ٣٢ ساله بازجويي شدند و به ده‌ها فقره جيب‌بري اعتراف كردند. شهين در بازجويي‌ها به كارآگاهان گفت: «من و ميثم با هم فاميل هستيم. وقتي از زندان آزاد شدم با هم باند جيب بري تشكيل داديم. ما در اطراف مراكز تجاري تهران در «بازار شوش»، «نازي آباد» و «بازار تهران» پرسه مي‌زديم و پس از انتخاب مالباخته‌ها، ميثم به عنوان «سياه كن» - فردي كه مالباخته‌ها را به بهانه‌هاي مختلف سرگرم مي‌كند تا عضو ديگر باند نقشه سرقت را اجرا كند – به آنها نزديك مي‌شد و سرگرم‌شان مي‌كرد. وقتي صحبت‌شان بالا مي‌گرفت من به آرامي نزديك‌شان مي‌شدم و جيب‌شان را مي‌زدم.»

ميثم، ديگر متهم پرونده نيز در بازجويي‌ها اعترافات شهين را تاييد كرد تا كارآگاهان به بررسي سوابق آنها در بانك اطلاعاتي مجرمان سابقه‌دار پليس بپردازند. بررسي‌ها نشان مي‌داد شهين از مجرمان سابقه‌دار در زمينه جيب‌بري است و از ٢٨ سال پيش به اتهام سرقت به اين شيوه در تهران و ساير شهرها پشت ميله‌ها افتاده است. او آخرين بار ٢٦ مرداد سال پيش نيز به اتهام ده‌ها فقره جيب بري دستگير شده اما پس از آزادي بار ديگر به سرقت روي آورده بود.

به گزارش اعتماد، سرهنگ كارآگاه داوود‌فـرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام جزييات پرونده از انتشار تصاوير بدون پوشش متهمان در رسانه‌ها براي شناسايي ساير جرايم ارتكابي و مالباختگان احتمالي خبر داد و از همه آنهايي كه موفق به تشخيص چهره متهمان مي‌شوند خواست تا براي پيگيري شكايت خود به پايگاه هفدهم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین