کد خبر: ۳۲۴۰۵۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸

۳۰ نفر در انفجارهای آنکارا کشته شدند+تصاویر

گزارش ها از وقوع دو انفجار در آنکارا، پایتخت ترکیه حکایت دارد.وزارت کشور ترکیه از کشته شدن دست کم ۳۰ نفر و مجروح شدن ۱۲۶ نفر در این انفجارها خبر داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
ظاهرا هدف این انفجارات راهپیمایی بوده که دراعتراض به درگیری بین نیروهای دولتی و نیروهای کرد در این شهر برپا بود. این انفجارات در نزدیکی ایستگاه مرکزی شهر اتفاق افتاده است.

حزب دموکراتیک خلق ها که از حمایت کردها برخوردار است از جمله گروههایی بود که خواستار برگزاری راهپیمایی "صلح برای دموکراسی" شده بود. این حزب در توییتر خود گفته است که "شمار زیادی کشته و مجروح شدند" و پلیس به کسانی که در حال دور کردن مجروحان از صحنه انفجار هستند، "حمله کرده است".

۳۰ نفر در انفجارهای آنکارا کشته شدند+تصاویر

تصاویر منتشره در شبکه های اجتماعی نشان دهنده اجسادی در صحنه حادثه است. یکی از ساکنان محلی به بی بی سی گفته است که صدای دو انفجار را شنیده و پس از آن شماری جسد را دیده است. به گفته این شاهد عینی مردم خشمگین به خودروهای پلیس حمله کردند.

این حادثه در حالی اتفاق افتاده که قرار است ماه آینده انتخابات پارلمانی در آن کشور برگزار شود.دولت ترکیه با اشاره به این که این انفجارها، حمله‌ای تروریستی بوده، در حال بررسی گزارش هایی است که براساس آن گفته شده که یک بمبگذار انتحاری دست کم مسئول یکی از این انفجارها بوده است.اما حزب دموکراتیک خلق‌ها سیاست های دولت ترکیه را عامل بروز این گونه حملات دانسته است.

۳۰ نفر در انفجارهای آنکارا کشته شدند+تصاویر

۳۰ نفر در انفجارهای آنکارا کشته شدند+تصاویر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین