کد خبر: ۳۲۴۰۶۹
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵

قیمت طلا در بازارهای جهانی بشدت بالا رفت

خبرگزاری رویترز اعلام کرد، پس از آنکه صورتجلسه آخرین نشست سیاست گذاری بانک مرکزی آمریکا نشان داد، این بانک عجله ای برای افزایش نرخ بهره ندارد، قیمت طلا در بازارهای جهانی بشدت بالا رفت.
آفتاب‌‌نیوز :
قیمت طلا برای تحویل در ماه دسامبر (آذر) دیروز (جمعه)در بازار کامکس نیویورک 11.60 دلار یا یک درصد بالا رفت و به 1155.90 دلار در هر اونس رسید و بالاترین سطح خود از 21 اوت (30 مرداد)را تجربه کرد. این هفته قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک 1.7 درصد افزایش پیدا کرد.

در بازار لندن نیز قیمت تحویل فوری طلا پس از آنکه به سطح 1159.80 دلار در هر اونس رسید و بالاترین سطح خود از 24 اوت (دوم شهریور) را تجربه کرد، در پایان معاملات این بازار به 1151.55 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، با این حال، سرمایه گذاران هنوز نسبتا محتاط عمل می کنند، زیرا بسیاری از سیاست گذاران بانک مرکزی آمریکا بر این باورند که نخستین افزایش نرخ بهره در سال 2015 رخ خواهد داد.

این نخستین بار در یک دهه اخیر است که بانک مرکزی آمریکا می خواهد نرخ بهره در این کشور را افزایش دهد. این بانک به منظور تقویت سرمایه گذاری و افزایش نرخ رشد اقتصادی در آمریکا، نرخ بهره را نزدیک صفر نگه داشته است.

دیروز، نرخ برابری دلار در مقابل یورو به کمترین سطح خود در چند هفته اخیر رسید در حالی که شاخص سهام در بورس های مهم جهان بیشترین افزایش هفتگی خود از سال 2011 را تجربه کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین