کد خبر: ۳۲۴۰۹۶
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱

برخورد نامهربانانه ونیز با هنرمندان غیروطنی

مقامات شهری ونیز به دلیل کسری فراوان بودجه تصمیم به فروش آثار هنری از هنرمندان مطرح غیرایتالیایی گرفته اند.
آفتاب‌‌نیوز :
 شورای شهر ونیز برای تامین بخشی از هزینه های این شهر به فروش بعضی از گنجینه های مهم هنری ازجمله شاهکارهای گوستاو کلیمت نقاش اتریشی و مارک شاگال نقاش فرانسوی و روسی پرداخته است.

ونیز به عنوان یکی از گران قیمت ترین شهرهای جهان به دلیل موقعیت آبی آن، بناهایی که در آب فرو می روند و آسیب پذیری نسبت به بالا و پایین رفتن آب به منابع نقدی بیش از بودجه تعیین شده نیاز دارد. 

مقامات این شهر برای کاستن از کسری بودجه ها امیدوارند با فروش این آثار متعلق به موزه های عمومی این شهر در مزایده 300تا 400 میلیون یوور در آمد کسب کنند.

برآورد می شود تابلو سالومه اثر کلیمت (1862 تا 1914) به تنهایی 70 میلیون یورو فروش برود. این تابلو رنگ و روغن که در سال 1909 کشیده شده است اکنون در اختیار موزه هنرهای مدرن کاپسارو شهر ونیز است. 

لوئیجی بروگانارو شهردار ونیز با این دلیل فروش تابلوها را توجیه کرده است که کلیمت یا شاگال (1887 تا 1985) ارتباطی به ونیز ندارند، بنابراین فروش آثار آنها در شرایط دشوار اقتصادی قابل قبول است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف،یکی از مقامات شورای شهر ونیز گفت: نقاشی های بلینی، کانالتو و دیگر هنرمندان و دیگر آثار مرتبط با ونیز به هیچ وجه به فروش نمی رسد.

مارک شاگال از پیشگامان سبک اکسپرسیونیسم انتزاعی است. وی به عنوان یکی از پیشروان هنر مدرن، در سبک های مختلف هنری ذوق آزمایی کرده و تقریبا در تمام رشته های تجسمی مانند نقاشی، تصویرگری کتاب، سرامیک، نقاشی روی شیشه، نقاشی بر روی دیوار، حکاکی روی فلزات، ترسیم، طراحی صحنه و لباس اثر دارد. 

کلیمت نیز نقاش نمادگرای اتریشی و یکی از برجسته ترین اعضای آرت نوو وین بود. کارهای برتر او عبارتند از نقاشی، نقاشی های دیوارنما، انگاره و کارهای هنری دیگر. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین