کد خبر: ۳۲۴۱۱۶
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴

کمک 20 میلیاردی عضو مجمع خیران نیوزیلند به داراب

بابک سرفرازی اهل داراب استان فارس که عضو مجمع خیران بدون مرز نیوزیلند است، 20 میلیارد ریال برای ساخت مرکز نگهداری معلولان ذهنی و حرکتی شهرستان زادگاه خود اهدا کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرفرازی شنبه در حاشیه آیین کلنگ زنی این مرکز در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: به دعوت شورای خیرین شهرستان داراب به زادگاهم سفر کرده ام واگر چه بیش از 25 سال است که از ایران دور هستم اما چیزی از احساس مسئولیتم در قبال هموطنانم و عشق و علاقه ام به زادگاهم داراب، کاسته نشده است و ساخت مرکز نگهداری معلولان ذهنی و حرکتی را به عنوان یک باقیات صالحات به همشهریانم تقدیم می کنم . 

یکی ازاعضای موسسه خیریه نیوزیلندکه سرفرازی رادراین سفر همراهی می کند، بیان کرد: هدف مجمع خیریه بین المللی نیوزیلند، انسان دوستی و کمک به همنوعانی است که برای گذران زندگی روزمره خود دچار مشکلات جسمی و حرکتی هستند و این گونه افراد می توانند در دوره های کوتاه مدتی که این مجمع برای آنها برپا می کند به زندگی جدیدی دست یابند.

پیتر کوپر اظهار داشت: به اتفاق بابک سرفرازی همه ساله به کشور های مختلف و به ویژه آسیا و آفریقا سفر می کنم و کودکانی را که توانایی جسمی و ذهنی کافی ندارند زیر پوشش این مجمع قرار می دهیم و به آنان کمک می کنیم.

وی گفت:تا کنون به کشورهای اوگاندا ، تانزانیا ، هند و شمار دیگری از کشورهای آسیایی و آفریقایی سفر کرده ایم و مرکزی برای کودکان دارای معلولیت های جسمی و ذهنی نیز ساخته ایم.
کوپر، از حضور در ایران و شهرستان داراب اظهار خرسندی کرد.

رییس شورای خیرین شهرستان داراب هم اظهار کرد: مرکز نگهداری معلولان ذهنی و حرکتی شهرستان داراب در زمینی به مساحت سه هزار و 300 مترمربع با زیربنای دو هزار و 500 مترمربع و در مدت 24 ماه در خیابان آبشار شهر داراب احداث خواهد شد. 

خسرو ستوده ادامه داد: این مرکز خیر ساز دارای بخش های نگهداری کودکان و نوجوانان با معلولیت های جسمی، ذهنی و حرکتی، بخش فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی و پزشک عمومی است. 

شهرستان داراب در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد. نیوزیلند به مرکزیت ولینگتون در قاره اقیانوسیه واقع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین