کد خبر: ۳۲۴۲۹۳
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲

عضو بنیاد باران: جریان رادیکال مجلس، امکان حضور درعرصه سیاسی را ندارد

یک عضو شورای مرکزی بنیاد باران با برشمردن دلایل طرح استیضاح وزرا از سوی گروهی از نمایندگان مجلس اظهار کرد: رقابت های جریانات سیاسی تا زمانی که همراستا و مکمل تامین منافع ملی باشد از منظرقضاوت افکارعمومی امر پسندیده ای است ولی از مقطعی که این رقابت ها فاصله معناداری با منافع ملی پیدا می کند قطعا چنین رویکردی مورد طرد افکارعمومی خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز : حسن رسولی در گفت و گو با سایت نواندیش درارزیابی خود از طرح استیضاح وزرا که ازسوی برخی نمایندگان مجلس درحال پیگیری است اظهارکرد: من فکر می کنم بخش رادیکال جریان اصولگرا و به طور مشخص، حلقه ای که با تابلو و محوریت آقای احمدی نژاد شناخته می شوند هم ازحیث گفتمان وهم ازجهت کارنامه عملکردی امکان حضوردرصحنه سیاسی کشور و پیشبرد اهدافشان را ندارند واین موضوع از جمله عللی است که آن ها را به اتخاذ روش هایی همچون استیضاح وزرا واداشته است .

وی افزود: هم چنین با توجه به اینکه دولت یازدهم وهوادارانش علی رغم مشکلات عدیده ی بجا مانده ازگذشته بخصوص پس ازموفقیت در پرونده هسته ای در سطح جامعه دست پیش دارند دلیل دیگری بوجود آمده تا جریان مذکوردر مجلس روش های فوق را دنبال کنند .

رسولی وجود انسجام درمیان مجموعه اصلاح طلبان را نیزعامل سوم برای نوع نگاه موافقان استیضاح وزرا از سوی برخی نمایندگان مجلس برشمرد و اظهارکرد: این موضوع را نیزنباید ازنظردورداشت که دولت کنونی طی دوسال گذشته ازحمایت ضمنی بخش معتدل جریان اصولگرا برخوردار بوده و است.
 
این عضو بنیاد باران درادامه گفت:  با توجه به اینکه درآستانه انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی قرار داریم این جریان سیاسی راهبرد تقابل و سنگ اندازی در مقابل پیشروی رقیب خود را در پیش گرفته و هراز چند گاهی علی رغم توصیه رهبری و مصالح کشوردرعمل خط مشی تقابلی خود را پیگیری می کند و با طرح موضوعاتی مثل ارائه ی طرح دوفوریتی پرونده هسته ای ، رد برجام را خواهان می شوند وهمچنین استیضاح وزیرراه وشهرسازی ودیگر وزرا را مورد توجه قرارمی دهند.

رسولی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد درماه های باقی مانده تا انتخابات هفت اسفند 94 هم چنان شاهد عکس العمل های اینچنینی از سوی این جریان در مقابل دولت باشیم .

این عضوشورای مرکزی بنیاد باران درادامه با بیان اینکه این جریان در میدان مسیر رقابتی با رقیب خود احساس می کند با پرداختن به رویکردهای منطقی و اثباتی راه به جایی نخواهد برد گفت : این جریان سعی می کند با اتخاذ و در نظر گرفتن شیوه های جنجالی به دنبال باقی ماندن درعرصه سیاسی کشور و نیز کسب طرفدار برای حضورموثرتردرانتخابات مجلس دهم باشد .
 
وی هم چنین افزود: رقابت های جریانات سیاسی تا زمانی که همراستا و مکمل تامین منافع ملی باشد ازمنظر قضاوت افکارعمومی امر پسندیده ای است ولی ازمقطعی که این رقابت ها فاصله معناداری با منافع ملی و مصالح کشور پیدا می کند قطعا چنین رویکردی مورد طرد افکار عمومی خواهد بود و در مجموع می توان گفت که این شیوه عملکردی ،شیوه مناسبی نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین