کد خبر: ۳۲۴۴۲۲
تعداد نظرات: ۲۹ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۸
روزنامه‌ها درباره تهدید به قتل صالحی و ظریف در مجلس چه نوشته‌اند؟

تهدید‌به‌قتل مقامات ارشد نظام؛ ادبیاتی که زورگیرها هم به‌کار نمی‌گیرند!/کیهان: روزانه ده‌ها مورد تهدید به قتل در مجلس ردوبدل می‌شود

در جلسه روز یکشنبه مجلس دو اتفاق مهم روی داد؛ یکی تصویب کلیات طرحی در مورد برجام و دیگری اتفاقی نادر و شگفت‌انگیز که برخی نمایندگان مخالف "برجام" دو مسئول و مقام ارشد کشور را به "قتل" تهدید کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
سپهر کیانفر-  جلسه پرحاشیه و داغ روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی برای بررسی "برجام" موضوع اصلی روزنامه‌‌های امروز کشور بوده است و هرکدام از زوایای مختلفی به این مسئله پرداخته‌‌اند. در این جلسه دو اتفاق مهم روی داد؛ یکی تصویب کلیات طرحی در مورد برجام و دیگری اتفاقی نادر و شگفت‌انگیز که برخی نمایندگان مخالف "برجام" دو مسئول و مقام ارشد کشور را به "قتل" تهدید کردند.

به گزارش آفتاب، روزنامه ایران عکس یک صفحه اصلی خود را به این موضوع اختصاص داد و در گزارشی با تیتر "روز ماندگار دیپلماسی هسته‌ای در خانه ملت" به حوادث دیروز مجلس پرداخت. این روزنامه در یادداشت‌های جداگانه‌‌ای نیز به قلم "مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری"، "محمد هاشمی" و  "جواد هروی، نماینده مجلس" تهدید به قتل صالحی و ظریف و حواشی این جلسه را بررسی کرده است.

تهدید به قتل در مجلس؛ ادبیاتی که زورگیرها هم به‌کار نمی‌گیرند!

 مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در یادداشت خود با عنوان "روز تاریخی مجلس"، نوشته است: جلسه دیروز مجلس شورای اسلامی، بسیار ویژه و تاریخی بود چون دستور کار نمایندگان بسیار مهم بود... پیش‌بینی می‌کردیم که جلسه دیروز به صورت عادی و طبیعی نباشد. از صبح هم شاهد بودیم که مخالفان محترم از همه ظرفیت‌های ممکن اعم از اخطار قانون اساسی، تذکر و حتی در یک مورد تهدید آقای دکتر ظریف و دکتر صالحی استفاده کردند...". جواد هروی نیز در یادداشت خود با تیتر"روز تقابل افراط و اعتدال" و با اشاره به اینکه "ظرف یکی دو روز گذشته پیامک‌های عدیده و ناشناسی برای برخی نمایندگان ارسال شده بود مبنی بر اینکه نباید به طرح نمایندگان برای اجرایی شدن برجام رأی مثبت داد."، افزود: این نشان از آن داشت که دست‌هایی پشت پرده و خارج از مجلس شورای اسلامی در تحرک و تکاپو بودند تا مانع از تصویب طرح در مجلس شوند. در داخل مجلس هم تحرکاتی مشهود دیده شد معطوف به اینکه در مسیر و روند قانونی مجلس برای بررسی این طرح خللی ایجاد شود."

محمد هاشمی، رئیس اسبق صداوسیما هم در یادداشت خود با عنوان "پارازیت «جام جم» روی موج «برجام»" می‌نویسد: یکی از وظایف «ملی» صدا و سیما، اطلاع‌رسانی درباره مهم‌ترین مسائل روز است. ...اما متأسفانه ... صدا و سیما از وظیفه و مأموریت ذاتی خویش فاصله گرفته است... این گمانه دیروز نیز بشدت تقویت شد زیرا پس از پایان رأی‌گیری در «بهارستان» و تأیید «برجام»، تلویزیون که قاعدتاً باید به رأی اکثریت مجلس احترام گذارد، در اقدامی معنادار اما غیرحرفه‌ای، بار دیگر سخنان شنبه شب نماینده منتقد توافق را «بازپخش» کرد.... از سوی دیگر «رفتار جناحی» این رسانه به اهرمی تبدیل شده که مردم را به سوی استفاده از رسانه‌های بیگانه سوق می‌دهد.

کیهان: روزانه ده‌ها مورد از تهدید به قتل در مجلس رد و بدل می‌شود

اما روزنامه کیهان در مطلبی با عنوان "طرح کلیات ابوالبقاء با جنجال مهندسی شده رأی آورد!" به انتقاد از تصویب کلیات این طرح در مجلس پرداخت و نوشته است: روز گذشته کلیات طرح اجرای برجام که بیشتر شبیه کلیات ابوالبقاست تا یک طرح سیاسی و عملیاتی، در سایه حاشیه‌سازی‌های قابل تامل و با آرایی لرزان در مجلس شورای اسلامی تصویب شد." این روزنامه در ادامه با اشاره به اظهارات علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در این جلسه و تهدید به قتل وی توسط برخی نمایندگان دلواپس و مخالف برجام، سخنان صالحی را "حاشیه‌سازی با ادعایی قابل تامل" خوانده و مدعی شده است: "سخنان صالحی جو مجلس را متشنج کرده و بحث اصلی بررسی طرح را به حاشیه کشاند و بازتاب‌های فراوانی نیز داخل و بیرون از مجلس در پی داشت. این جنجال‌آفرینی قابل تامل در حالی است که روزانه ده‌ها مورد از این تهدیدهای بی‌اساس و مزخرف رد و بدل شده و تمسک به آنها برای به حاشیه بردن یکی از اصلی‌ترین مسائل کشور نمی‌تواند طبیعی تلقی شود. در حالی که درباره اصل ادعای صالحی مبنی بر تهدید وی ابهامات فراوانی وجود دارد، باید پرسید حتی در صورت صحت رد و بدل شدن چنین سخنان سخیف و نابجایی، این موضوع چه ارتباطی با قضیه طرح جاری دارد و جنجال‌سازی پیرامون آن برای ایجاد دوقطبی‌های کاذب و تاثیرگذاری بر رای نمایندگان مجلس جای پرسش و تامل فراوان دارد!"

تهدید به قتل در مجلس؛ ادبیاتی که زورگیرها هم به‌کار نمی‌گیرند!

روزنامه اطلاعات اما ضمن انتقاد از رفتار این نمایندگان در تهدید صالحی، نوشت: ...روا نيست كه از آنچه در جلسه روز گذشته گذشت اظهار تأسف نكنيم. برخوردي كه با دكتر صالحي در جلسه روز گذشته صورت گرفت و منجر به عصبانيت شديد او شد و حتي عده‌اي از نمايندگان را نگران قلب اين خدمتگزار بي‌ادعا كرد، نه در شأن پارلمان است و نه در شأن نمايندگان و نه در شأن دكتر صالحي. اينكه برخي به هر دليل و بهانه‌اي بخواهند مزد زحمات تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي را با ناسزا و تهديد و تهمت بدهند بي‌شك جفاست و خدا ببخشد بر آنها كه گمان مي‌كنند درد دين و انقلاب و ملت و مملكت دارند و آنگاه دل دلسوزان اين ملك و مملكت را به درد مي‌‌آورند.

ادبیاتی که زورگیرها هم به‌کار نمی‌گیرند

روزنامه جمهوری اسلامی هم درباره حوادث دیروز مجلس با اشاره به اینکه "از یکطرف برخی عناصر از فرصتی که پیش آمده بود برای خودنمائی و سوءاستفاده سیاسی – تبلیغاتی در جهت کسب محبوبیت و مقبولیت در انتخابات آینده بهره بردند و خود را در حد یگانه حامی منافع ملی و مصالح کشور جا زدند که گوئی هیچکس در تشخیص و تامین و حفاظت از منافع ملی و مصالح کشور به گرد پای آنها نمی‌رسد!"، نوشته است: موضوع مهمتر از اصل برجام و دیدگاه دیگران در این خصوص، به بد‌اخلاقی‌ها و رفتارهای تهدید‌آمیز درخصوص برجام باز می‌گردد. کسانی که در جلسه بررسی برجام به تهدید علیه اعضای تیم مذاکره برجام می‌پردازند و صریحاً وزیر خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی را تهدید به اعدام می‌کنند و حتی محل و نحوه دفن آنها را هم مشخص می‌کنند که در محل راکتور اراک بر روی آنها سیمان خواهند ریخت، چه بوئی از اخلاق برده‌اند؟ روزنامه جمهوری اسلامی با طرح این پرسش مبنی براینکه "به راستی آیا این شیوه رفتار با اصول و معیارهای اخلاقی مورد انتظار از نمایندگان مجلس که خانه ملت است هیچگونه سنخیتی دارد؟"، آورده است: امروزه حتی در صحنه‌های زورگیری هم به راحتی نمی‌توان سراغ از چنین ادبیاتی گرفت و کسی را پیدا کرد که دیگران را اینگونه بی‌پروا تهدید به مرگ کند. آیا این ادبیات در شان مجلس است؟ آیا اینگونه سخن گفتن، با تعهدات و سوگند نمایندگی سازگاری دارد؟ چرا دیگر نمایندگان در مقابل این رفتارهای مشمئز کننده، سکوت می‌کنند و معترض نیستند؟ اگر قرار باشد مسئولین اجرائی در بالاترین سطوح ممکن به خاطر عملکردشان که مورد تقدیر اکثریت مردم قرار گرفته، اینگونه تهدید به اعدام شوند و کسی هم معترض نباشد، آیا سنگ روی سنگ بند می‌شود؟ آیا این بهترین شیوه برای تامین و تضمین منافع ملی است؟ لازم است مجلس در اولین فرصت ممکن از این رفتارهای غیراخلاقی تبری بجوید و از رئیس و سایر اعضای تیم مذاکره کننده دلجوئی کند، زیرا در غیر اینصورت چنین تصور خواهد شد که بر آن مواضع و رفتارهای غیراصولی و مذموم، صحه گذاشته است!

حاکمیت قانون یا پرخاش

روزنامه شرق نیز عکس و تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص داده است و جلسه دیروز مجلس را "جنجال ناکام" دلواپسان خوانده و در مطالبی به حواشی این جلسه پرداخته است. از جمله کامبیز نوروزی. حقوق‌دان در مطلبی با عنوان "حاکمیت قانون یا پرخاش" در این روزنامه نوشته است: مذاکرات مجلس شورای اسلامی درباره موضوع برجام یکی از داغ‌ترین و پرچالش‌ترین مذاکراتی است که در طول تاریخ آن، از ١٣٥٧ به این‌سو جریان داشته است...  در جریان مذاکرات راجع به برجام در صحن علنی مجلس در روزهای مختلف صداهای زیادی از نمایندگان محترم مجلس شنیده شد که بعضی از آنها متضمن کلامات یا مفاهیمی بسیار فراتر از تندی‌ها و پرخاش‌های ساده بود. نماینده‌ای صریحا از تعبیر فلانی «غلط زیادی کرده است» علیه وزیر خارجه کشور استفاده کرد. در جلسه روز گذشته نیز... یکی از نمایندگان، آقای صالحی را تهدید به قتل کرده... از نظر حقوقی، در نظام حقوق اساسی ایران اصل مصونیت پارلمانی به رسمیت شناخته شده است. براساس این اصل می‌توان نمایندگان مجلس را به سبب اظهارات و آرایشان در مجلس تحت تعقیب قرار داد.  احمد شیرزاد، نماینده مجلس ششم و استاد دانشگاه نیز در یادداشتی با عنوان "عصبانیت ناشی از ناکامی" نوشته است:  "بخش‌هایی از برخی ارگان‌ها و طیفی از جناح اصولگرا که با نام تندروها شناخته می‌شوند با توافق هسته‌ای مخالف‌اند. بااین‌حال در تلاش چندماهه آنان و رفتارهایی که صورت می‌دهند، ناامیدی برای تغییر فضای کلی حمایت از برجام، موج می‌زند. آنها پیش از جلسه علنی روز گذشته هم می‌دانستند از رهاورد این مخالفت‌ها نتیجه‌ای به دست نمی‌آید... پذیرش این ناکامی در عرصه‌های مختلف، بزرگ‌ترین مشکل تندروهاست و عصبانیت، برخوردهای خشن، تهدید‌آمیز و خالی از ادب آنان در جلسه روز گذشته و رفتار سیاسی سال‌های اخیر را باید نشانه‌ای از ناکامی جدی این تفکر ارزیابی کرد.

تهدید به قتل در مجلس؛ ادبیاتی که زورگیرها هم به‌کار نمی‌گیرند!

روزنامه قانون نیز در مطلبی به قلم پيمان حاج‌محمود‌‌‌‌‌ عطار/ حقوقد‌‌‌‌‌ان و با عنوان "جرم تهد‌يد‌ مقام د‌ولتي به قتل" نوشته است: طبق اصول قانوني و شرعي، هر شهروند‌‌‌‌‌ مسلمان د‌‌‌‌‌اراي  حرمت و احترام و آبروست. به ويژه آنكه شخص د‌‌‌‌‌ر نظام جمهوري اسلامي عهد‌‌‌‌‌ه‌د‌‌‌‌‌ار اجراي قوانين شرعي يا اسلامي بود‌ه د‌‌‌‌‌اراي پست ومقام اد‌‌‌‌‌اري و اجرايي باشد‌‌‌‌‌. اصولا اشخاص چنانچه اقد‌‌‌‌‌ام به ناسزا گويي يا تهد‌‌‌‌‌يد‌‌‌‌‌ ارعاب شهروند‌‌‌‌‌ان د‌‌‌‌‌يگر كنند‌‌‌‌‌ اين رفتار آنان هم از نظر شرعي و هم از نظر قانون مجازات اسلامي مستوجب كيفر است.  به ويژه آنكه شخص توهين يا تهد‌‌‌‌‌يد‌‌‌‌‌ كنند‌‌‌‌‌ه خود‌‌‌‌‌ش نيز د‌‌‌‌‌اراي پست د‌‌‌‌‌ولتي باشد‌‌‌‌‌.  د‌‌‌‌‌ر قضيه تهد‌‌‌‌‌يد‌‌‌‌‌ مسئول د‌‌‌‌‌ولتي توسط يكي از نمايند‌‌‌‌‌گان مجلس به جهت آنكه اين اقد‌‌‌‌‌ام  طبق قانون مجازات اسلامي يك عنوان مجرمانه د‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌ بايد‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌ر مرحله نخست موضوع د‌‌‌‌‌ر هيات نظارت بر رفتار نمايند‌‌‌‌‌گان مجلس مطرح شود‌‌‌‌‌ و پس از تصويب اين هيات، پروند‌‌‌‌‌ه اتهامي نمايند‌‌‌‌‌ه تهد‌‌‌‌‌يد‌‌‌‌‌ كنند‌‌‌‌‌ه جهت رسيد‌‌‌‌‌گي به جرم به د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌سراي ويژه جرايم كاركنان د‌‌‌‌‌ولت ارسال شود‌‌‌‌‌  تا چنانچه د‌‌‌‌‌لايل كافي  براي اثبات اتهام عليه متهم ولو آنكه نمايند‌‌‌‌‌ه مجلس باشد‌‌‌‌‌ وجود‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌اشت مورد‌‌‌‌‌ تعقيب كيفري قرار بگيرد‌‌‌‌‌.   این روزنامه در گزارشی دیگر با تیتر "د‌فن د‌یپلماسي زیر سیمان افراطي گري!" به حوادث جلسه دیروز مجلس پرداخت.

وطن امروز: اظهارات صالحی فیلم هندی بود!

روزنامه وطن‌امروز نیز در گزارشی درباره این جلسه، اظهارات صالحی درباره تهدید به قتلش توسط نمایندگان دلواپس را "فیلم هندی" خوانده و نوشته است: صالحی دیروز در مجلس حاضر بود و آخرین دفاعش از برجام را نیز انجام داد. در میانه اظهاراتش قسم خورد، گریه کرد و این فیلم هندی را با یک ادعای عجیب مبنی بر اینکه به اعدام تهدید شده نیز تکمیل کرد... قطعا اظهارات و ادعاهای صالحی بیشتر شبیه یک جوک خواهد بود. البته صالحی در بخشی از اظهاراتش مدعی شد او تهدید به اعدام شده و کسی به او گفته است که در اراک او را دفن و سپس روی او بتن خواهد ریخت که به نظر می‌رسد با توجه به شخصیت صالحی، باید از کنار این قبیل ادعاهای او به‌سادگی گذشت.

روزنامه فرهیختگان اما در سرمقاله خود به قلم مهران کرمی نوشته: شاید در آینده از ۱۹ مهرماه به‌عنوان یکی از روزهای به‌یادماندنی مجلس نهم یاد شود؛ روزی که در غیبت جریان‌های تحول‌خواه، دو فراکسیون رادیکال و معتدل اصولگرا مجموعه‌ای از کنش‌ها و احساسات و عواطف از خشم و فریاد تا لبخند و در آغوش گرفتن همدیگر را نشان دادند که ظرفیت انسانی این کنشگران را نشان می‌داد؛ روزی که می‌شد خروش و فریاد و لبخند علی‌اکبر صالحی، مرد همیشه آرام کابینه را در کنار سکوت محمدجواد ظریف، مرد پرهیاهو و پرجنب و جوش کابینه دید.

امیرعباس نخعی هم در سرمقاله روزنامه بهار می‌نویسد: اقلیت هر اندازه نظراتش در تقابل با خواسـته هاى مردم باشد باید آن را بى پروا بیان کند، اما اقلیت سیاسى در ایران با توکل به روشهاى فراقانونى و جایگاهى که براى خود قائل است به خود اجازه مى دهد تا نماینده دولت در مجلس را تهدید به قتل کند؛ یا اکثریت نمایندگان وقتى مى بینند که آقاى صالحى، نماینـده دولت و از مذاکره کنندگان ارشد مذاکرات هسته اى، پس از پایان سخنرانى و حتى حین آن امنیت ندارد او را تا نشستن بر صندلى اش اسکورت مى کنند!... معلوم نیسـت که اگر اصلاح طلبى نماینده دولت را به مرگ تهدید مى کرد الان چه سرنوشـتى داشـت، اما معلوم است که تهدید به مرگ ازسـوى یک نماینده تندرو چـه پیامدى دارد؛ هیچ! اگر طلبکار نشوند آقاى صالحى باید کلاهش را هم به هوا بیندازد.

كمدی تراژيک پايداری در صحن علنی

روزنامه آرمان نیز در مطلبی با عنوان "كمدي تراژيك پايداري در صحن علني"، به قلم رضا رئيسي، نوشته است: اعتدال بر افراط و تندروي غلبه يافت و كليات طرح برجام از تصويب گذشت، وليك با خون جگر و با حاشيه‌هاي بي‌سابقه و پر‌رنگ‌تر از متن. حال و احوال عده‌اي در مقام مخالفت با برجام روز گذشته خوش نبود و اين ناخوشي صحنه‌هاي تاسف‌برانگيز و گاه حيرت‌آوري را از نمايندگاني ثبت و ضبط كرد كه در مهد قانونگذاري همه مرزهاي قانونمداري را درنورديدند. از همان ابتداي صبح مشخص بود كه جلسه بررسي طرح اقدام متناسب دولت در اجراي برجام با چالش‌ها و حاشيه‌هايي روبه‌رو باشد اما آنچه در عمل رخ داد فراتر از انتظارها بود. عده اندكي از مخالفان كه نتوانسته بودند با ترفندهاي مختلف مانع از ورود مجلس به موضوع بررسي طرح برجام شوند، به قول عاميانه به سيم آخر زده و هر آنچه در توان داشتند براي به تشنج كشيدن جلسه و ممانعت از راي گيري به‌كار گرفتند، از اخطارهاي بي‌امان و متواتر براي وقت‌كشي تا لشكر‌كشي و هجوم به جايگاه هيات رئيسه و در نهايت تلاش براي حمله فيزيكي به نماينده دولت و البته تهديد به قتل و دفن زير خروارها سيمان. پايداري‌ها نه تنها ديروز با تصويب كليات طرح اقدام متناسب دولت در اجراي برجام، شكست سياسي سختي را متحمل شدند كه فراتر از آن در وادي اخلاق و انصاف و مروت نيز شكست سخت و مهلكي را متحمل شده و نمره مردودي گرفتند. تصاوير زنده از جلسه مجلس به دليل آنچه اشكال فني خوانده شد از شبكه خبر به ديد مخاطبان نرسيد اما بدون تصوير هم مشخص بود چه بلوايي برقرار است و صداي فريادها خبر از غوغاي بهارستان مي‌داد.

تهدید به قتل در مجلس؛ ادبیاتی که زورگیرها هم به‌کار نمی‌گیرند!

روزنامه اعتماد هم عکس صفحه اول خود را به این موضوع اختصاص داده و در مطالبی به حواشی جلسه دیروز مجلس پرداخت. جواد دلیری در سرمقاله این روزنامه نوشته است: شاید ختم جلسه دیروز مجلس با تصویب کلیات طرحی درباره برجام در نهایت کام خیلی‌ها را شیرین و فرجام برجام در ایران را روشن‌تر کرد اما این جلسه، در تاریخ پارلمان ایران به یک روز تلخ بدل شود. دو مقام ارشد کشور به اعدام و دفن با سیمان در رآکتور اراک تهدید شدند و روشن است، هیچ سلیقه سلیمی در تندی و تلخی این سخن موهن، تردید نمی‌کند... نشستن بر کرسی «اصولگرایی» و تکیه زدن بر شعار «ارزش‌مداری» با هرچه سازگار باشد با توهین و تهدید مقام‌های ارشد کشور سازگار نیست....گوینده این تهدید و نمایندگان شنونده این سخن برای لحظه‌ای با خود فکر نکردند که افکار عمومی لااقل در ذهن و ضمیر خود از آن نماینده خواهند پرسید که تهدید و آرزوی مرگ مقام رسمی کشور و اتهام اهمال و انفعال وسیاسی کاری با چه هدف و انگیزه‌ای بیان شده اما پرسش اصلی‌تر آنان این است که چرا بزرگان پارلمان نظام اسلامی در برابر این تهدید سکوت کردند. محمدرضا تابش، نماینده مجلس هم در یادداشتی با عنوان "رفتار قابل پیگریی" در اعتماد نوشته است: آنچه ديروز در صحن علني مجلس اتفاق افتاد از نظر سياسي دون شأن نمايندگان مردم و نشانگر تنزل اخلاقي در مجلس بود.... اتفاقاتي كه در مجلس رخ داد بازتاب‌دهنده يك بداخلاقي در مجلس بود كه وقتي مورد قضاوت آيندگان قرار گيرد قطعا كارنامه مثبت و خوبي براي نمايندگان مردم نخواهد بود... نكته قابل توجه ديگر در اتفاقات ديروز مجلس برخورد دوگانه دوستان اصولگراي ما بود. وقتي آقاي دكتر صالحي كه نماد اخلاق، ادب و تواضع و از لحاظ اخلاقي و علمي انسان برجسته‌اي هستند توسط برخي از نمايندگان تهديد به مرگ مي‌شود اين موضوع را در ذهن‌ها يادآور مي‌شود، زماني كه ايشان در كسوت وزير امورخارجه دولت محمود احمدي‌نژاد بود مورد تاييد همين دوستان بود اما امروز كه ايشان با حريت به بيان واقعيت‌هايي مي‌پردازد كه در راستاي منافع ملي كشور است و مطالبي را با صداقت و به درستي به سمع و نظر نمايندگان ملت مي‌رساند كه كاملا منطبق با واقعيت‌هاست، براي برخي دوستان اصولگرا تبديل به فردي مي‌شود كه بايد زير سيمان دفن شود. اينها هم از منظر اخلاقي اهميت دارد و قابل تعقيب و مستوجب برخوردي از طرف مردم است.

روزنامه ابتکار هم در سرمقاله خود می‌نویسد: در یک دو هفته گذشته فشارهای دلواپسان در اوج خود بود. آنان هر چه در چنته داشتند رو کردند. از فشار، تهدید، تجمع، ارعاب و تحصن هم بهره بردند، اما کاری از پیش نبردند. و مجلس که اکثراً اصولگرا بود هم با آنان هم نوا نشد. این نشان از قدرت اقناعی منطق و گفتمان ظریف و تیم اوست...دلواپسان به نفس های آخر افتاده اند. آفتاب گفتمان پایداری به لب بام رسیده است. آنان تنها گروهی هستند که سپهر سیاست ایران «فعال مایشاء» بوده اند. هر چه خواستند و توانستند، در عرصه عمومی و سیاسی دریغ نورزیدند. از انتقادهای مطبوعاتی آن چنانی تا همایش های با تبلیغات وسیع؛ از تریبون صدا و سیما تا تریبون مجلس؛ از تجمع و تحصن تا سخنرانی و دعوت به ناآرامی؛ همه را انجام دادند اما کاری از پیش نبردند. این یعنی کف گیرِ این گفتمان به ته دیگ خورده است.

روزنامه شهروند نیز در همین‌باره نوشته است: مسأله این نیست که آیا برجام نقاط ضعف دارد یا ندارد، بلکه مسأله این است که موازنه میان منافع و مضار آن چگونه است؟ وقتی که نماینده‌ای به خود اجازه دهد، مقامات دولتی را تهدید به خاک کردن در قلب رآکتور اراک و ریختن سیمان روی او کند، یا دیگری وزیر خارجه را تهدید به قتل می‌کند؛ نشان می‌دهد که هیچ حرفی برای گفتن ندارند.

همچنین آیدین سیارسریع تهدید به قتل صالحی توسط نمایندگان دلواپس را دستمایه مطلبی طنز قرار داده و در ستون طنز روزنامه ایران نوشته است: آقای صالحی چرا شلوغش می‌کنید؟ چرا همنوا با آنهایی می‌شوید که می‌خواهند از ما چهره‌ای خشونت طلب ارائه دهند؟ جنبه هم چیز خوبی است آقای صالحی. ما آمدیم برای قدردانی از شما و زحماتتان مجسمه‌تان را بسازیم، گفتیم چه کار کنیم که طبیعی دربیاید، به این نتیجه رسیدیم که خودتان هم داخل مجسمه باشید. ولی شما تا تراک میکسر (کامیون‌های مخلوط کن بتن) را دیدید زود فرار کردید و نگذاشتید روند قدردانی تکمیل شود. واقعاً که خوبی به مدعیان اعتدال و میانه روی نیامده. بابا ما خودمان یک زمان میکسر بودیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
1
49
این ادبیات از رفیق .. طبیعی و عادی است. عجیب است که همگان از این ادبیات متعجب شده اند.
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
1
76
کسانی که تهدید به قتل کرده اند فکر می کنند میتوان دوباره گروه شعبان بی مخ راه انداخت و ... مُرد آن دوران آقایان.... مملکت قانون دارد .
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
ازاین افرادانتظاری غیراین نیست متاسفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
1
50
وای... مجموع کل ارای این ...به دو میلیون نمیرسد انوقت....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
شب دراز است و قلندر بیدار
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
0
39
از ... چه انتظاری دارید حسابشان با خدا و... خسته شدیم دیگر
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
1
52
دلواپسانی که... فربه شده است گوششان حرف حق را نمی شنود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
2
40
دلواپسان خیلی خوبه که داره دستشون رو میشه! خیلی خوبه که دارن باطن و افکار خودشونو نشون میدن!
روزانه ده ها مورد از تهدید به قتل در مجلس رد و بدل میشه؟ روزنامه کیهان فکر کرده مردم نفهمند؟داره بچه گول میزنه؟ یعنی هر روز دارن اونجا همو تهدید میکنن؟
روزنامه کیهان هم به شعور مردم توهین کرده هم به جایگاه و شأن نمایندگان مردم در مجلس توهین کرده.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
روزنامه کیهان مگه ...هم داره؟
یاسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
0
36
کاری که دلواپسان و امثال رسایی ها با موضوع هسته ایی کردند دقیقا انطرف ابها نتانیاهو انجام میدهد
ابوالفضل
|
Germany
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
0
13
قطعا تصویب برجام باعث عزت به دیپلماسی ایرانی می‌شود . یادمون نره که معلمان ایرانی حاضر در عمارت که همه میدونیم تاریخچه اش چیه در بازداشت هستن و موهای سرشون تراشیده شده .
این یعنی بازگرداندن عزت و احترام به پاسپورت ایرانی .
ظریف جان دوستت داریم .
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
1
17
کیهان هم صورت مسئله را پاک کرده (تهدید به قتل) هم خود را به نمایندگان توهین کرده (صالحی گولتان زده )
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
0
11
عاقبت همینطوری نشناخته فقط بخاطر اینکه رای داده باشیم نتیجه همین های میشن که میخوان ... کسی رو که واسه منفعت خودش از طرف مردم صحبت میکنه و به چیزی که اعتقاد نداره همین مردمن
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
1
10
کار خوبی نکردنماینده مجلس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
1
14
با این حرف کیهانیان معلوم میشه ... در مجلس جاخوش کرده اند
ایران دوست
|
-
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
27
0
این جنجال ها در مجلس درتمام کشورها رخ می دهد وغیر طبیعی هم نیست .نمی دانم چرا عد ه ایی دوست دارند ننه من غریبم در بیاورند .والله این کارها در حد تمدن هزاران ساله ما نیست. همه ی هم و غم مجلس و مردم باید این باشد که آیا برجام منافع دراز مدت کشور عزیزمان را تامین می کند یا نه؟نه اینکه چرا فلانی را تهدید کردند یا اشک آن یکی در آمد .از شما بعیده!!!
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
...خدایااااااااااااا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
0
16
لطفا چند تا از اين ده ها مورد را تهديد به قتل ها را كيهان ذكر كند تا ما بدانيم در واقع به قول كيهان در مجلس هر سال 3650 تهديد به قتل در مجلس انجام مي شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
0
13
اگر کیهان تایید نکند باید تعجب کرد.!؟خدایا ما را از خشکسالی وقحطی ودروغ و چاپلوسی و...نجات بده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
0
12
از رسایی بخواهید 2 دقیقه توضیح بدهد انرژ هسته ای چیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
11
2
حق با روزنامه کیهان بود همه چیز از قبل مهیا شده بود تا این سناریو با کارگردانی و بازیگری عده ای به اجرا در آید و مردم هم به تماشای آن نشستند قضاوت مردم بعدا مشخص خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
2
2
اگر کسی خیانت کرده باشد و موجب ایجاد خطر برای امنیت ملی شده باشد چه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
0
10
اینان دلواپسان هستند نه اینکه دلواپس مملکت و مردم باشند دلواپس جیب خودشانند اگر اینان بفکر مردم هستندبروند کسانی که میلیارد میلیارد مال مردم را خوردند بکشند نه کسی که برای مردم کار میکند اینان دلواپس بابک زنجانی ها هستند
داریوش محمدپور وکیل دادگستری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
1
6
جناب رسایی همه مردم میدانند ... والا فکر نکن تو مدرس مجلسی بی خیال ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
3
0
بله ادبیات شما ها رو هم دیدیم از...
ترسو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
3
1
ما به این ادبیات چاله میدانی ... افتخار میکنیم. از کیهان عزیز هم که باعث و مشوق اینگونه رفتار ها هستند ایضاٌ.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
0
6
وقتي آقاي حسينيان ميگه بابا ما خودمان ... ببينيد چي در اين مجلس ميگذره .چه كساني در راس امورند با تهديد و جنجال ميخواهند حرف خود را به كرسي بنشونند . ايشان در ژست قبلي چه كارهايي كردند . خدايا خودت شاهد باش كساني هستند كه به نان شب محتاجند اما عده اي كه در رفاه كامل هستند در مجلس چه كارهايي ميكنند
رضا
|
Germany
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
0
6
هیچکس حق توهین نداره ،اونایی که به افرادی مثل دکتر ظریف ودکترصالحی توهین میکنند کسانی هستند که به فکر منافع خودشون هستند ونه به فکر جیب مردم.هروقت نماینده های مجلس حقوقی مثل مردم داشتند خواهیم دید هیچ دلواپسی وجود نداره.امام خمینی (ره) هیچ وقت طرفدار این نبود که مردمش دچارفقر باشن ویه مشت نماینده مجلس بنز وبی ام و سوار شن و....ما مردم هیچ وقت نماینده ای امثال کوچک زاده وامثال حسینیان نمیخواهیم اینا نماینده ما نیستن اینا ادمهای دنبال منافع خودشون هستن ونه به فکر فقر مردم
536
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
0
1
خدا رو شکر شر این جماعت از سر مردم و دولت کنده شد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین