کد خبر: ۳۲۴۷۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸

حسینیان: حرفم با صالحی و ظریف جدی بود

بنده در وسط معرکه روز مجلس حضور داشتم، همین مسأله موجب ناراحتی ام در شب شد و از آنجا که قرص قلب می خورم شب به بیمارستان رفتم.
آفتاب‌‌نیوز :
روح الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تشریح اتفاقات روز گذشته و تهدید به مرگ علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی هسته ای گفت: من این موضوع را جدی مطرح کردم ولی ماجرا آن طور نبود که رسانه ها گزارش دادند.

به گزارش آفتاب به نقل از ایرنا؛ روح الله حسینیان در حاشیه جلسه علنی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران پارلمانی در پاسخ به این سوال که برخی مدعی شده اند عیادت روز گذشته صالحی از شما برای عذرخواهی بوده ، گفت: بگذارید جلسه خصوصی را در رسانه ها مطرح نکنم. یک دیدار خصوصی بود و نباید در همه جا منتشر شود. 

وی گفت: البته صالحی فکر کرد که بیماری قلبی من به خاطر برخورد با وی بوده‌، به خاطر همین به عیادت من آمد. البته من مشکل اساسی‌ام این بود که دو روز بود قرص‌های قلبم را نخورده بودم.

نماینده تهران در مجلس اظهار داشت: در جلسه علنی روز یکشنبه هم تشنجی در مجلس رخ داد و ما در وسط معرکه بودیم و باعث شد که شب به منزل رفتم ناراحتی قلبی پیدا کردم و به بیمارستان رفتم و مرا بستری کردند.

حسینیان در پاسخ به سوال دیگری که آیا واقعا صالحی را تهدیدی کردی یا شوخی بود، گفت: من این موضوع را جدی مطرح کردم ولی اصل مطلب این نبود که در رسانه ها مطرح شده است بلکه جریان این بود که در کمیسیون امنیت که صالحی چند وقت پیش آمده بود و پس از بیانیه لوزان بود، ما از وی ایراد گرفتیم و گفتیم که این چیزی را که شما پذیرفتید کارخانه آب سنگین اراک که تولیدکننده پلوتونیوم بوده است را از بین برده اید و حربه روانی به دست دشمن داده اید. با این که ما دنبال ساخت بمب اتم نیستیم ولی دشمن خیال می کرد که ما این توانایی بالقوه را داریم.

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: از این پس اسرائیل هر دقیقه ما را تهدید می کند به بمباران هسته ای. وقتی که شما این دو اصل را از بین برده اید، آنها به خودشان چنین جراتی می دهند و اتفاقا در همان روزها بود که وزیر دفاع اسرائیل ما را تهدید به بمباران هسته ای کرد و من همین مطلب را خدمت آقای ظریف گفتم و یادآوری کردم که آن دفعه به شما این موضوع را گفته ام و الان هم به شما عرض می کنم که اگر اسرائیل به ایران حمله کرد و آمریکا به خاطر برجام به ایران حمله کرد، مردم شما را دستگیر خواهند کرد و محاکمه خواهید شد و من هم اگر کاره ای بودم آقای صالحی! شما را وادار می کنم که همان قلب رآکتور را که پر از سیمان کرده اید، خالی کنید و شما را داخل آن کرده و سیمان دورتان می ریزم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بعد از صحبت های جلسه گذشته مطالب فکاهی که درباره سخنان تان گفته شده را دیده اید، گفت: در بیمارستان نزدیکان من تصاویر و مطالب فکاهی را پیش من می آوردند، من دیدم و بسیار خندیدم.

وی در پاسخ به سوال دیگری که دوستان پس از برداشته شدن تحریم، رویکردشان چه خواهد بود، گفت: منتظر هستیم که این گل و بلبلی که رییس جمهوری قولش را داده است، انشاءالله به وجود آید که همه مشکلات اقتصادی برطرف خواهد شد و تورم پایین بیاید و ما از رکود عبور کنیم . امیدواریم کشوری پر از رفاه با این برجام داشته باشیم.

حسینیان اظهار داشت: اتفاقا همین موضوع را به آقای ظریف گفتم که امیدوارم آن چیزی که من پیش بینی می کنم و برداشت من از برجام است، اتفاق نیفتد ولی اگر اتفاق افتاد؛ چنین کاری خواهم کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری که شما یکی از طرفداران پروپاقرص احمدی نژاد هستید و قبلا احمدی نژاد و در دو برهه زمانی به توافق نزدیک شد. یکی مذاکرات آلماتی و دیگری امضای بین ایران، ترکیه و برزیل بود. چرا شما آن زمان دلواپس نبودید؟ گفت: قرار بود در آن زمان مقداری از اورانیوم غنی شده 3.5 درصد را بدهیم و در مقابلش اورانیوم غنی شده 20 درصد بگیریم اما حق غنی سازی ما به رسمیت شناخته نشده بود و بسیار به نفع ایران بود. همین افرادی که الان دنبال آن هستند که این برجام را به تصویب برسانند، مخالفت کردند و قرارداد را به هم زدند.
این عضو جبهه پایداری افزود: اگر آن توافق اتفاق افتاده بود، امروز به اینجا نمی رسیدیم. 

حسینیان در پاسخ به این سوال که آیا پس از این تایید این طرح توسط شورای نگهبان ، شما آن را به عنوان قانون قبول خواهید کرد یا خیر، گفت: صد بار دیگر هم اگر این طرح به مجلس بیاید و نمایندگان به آن رأی دهند من آن را نخواهم پذیرفت چون خلاف قانون اساسی و منافع ملی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناصر
|
Germany
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
0
7
به درك.....تو با يه ملت طرف هستى
نیما
|
Germany
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
0
8
اگر یک مو از سردکتر ظریف ودکتر صالحی کم شود از چشم حسینیان خواهیم دید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین