کد خبر: ۳۲۴۷۵۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳

دیدار امیرعبداللهیان با موگرینی در بروکسل

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در بروکسل پایتخت بلژیک با فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت وگو کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان به منظور رایزنی با مقامات اتحادیه اروپا در زمینه مسایل منطقه به ویژه اوضاع سوریه شب گذشته وارد بروکسل شد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در دیدار با فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درمورد مسایل منطقه از جمله سوریه و عراق گفت و گو کرد.

فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته در حاشیه نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت که هیاتی از جمهوری اسلامی ایران فردا به مقر اتحادیه اروپا خواهند آمد تا درباره بحران و شرایط سوریه گفت وگو کنیم.

وی همچنین پیشنهاد کرد که اتحادیه اروپا در کنار سازمان ملل می تواند مذاکرات سیاسی سوریه را پیش ببرد.

جمهوری اسلامی ایران اخیرا طرح به روز شده ای را برای حل بحران سوریه پیشنهاد کرده است.
با آغاز حملات روسیه به مواضع داعش در سوریه، بحران در این کشور وارد مرحله جدیدی شده است و تلاش های دیپلماتیک همزمان برای حل و فصل این بحران و مقابله با داعش ادامه دارد.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین به نقش روسیه در تحولات اخیر در سوریه اشاره کرده و گفت: روسیه می تواند نقش بسیار مهم و چشمگیری در روند رفع ناآرامی ها در سوریه با اثرگذاری بر دمشق ایفا کند.

نیروی هوایی روسیه از روز جمعه 30 سپتامبر بنا به درخواست بشار اسد رییس جمهوری سوریه و در راستای کمک به نیروهای محلی برای مبارزه با تروریسم، عملیات نظامی علیه داعش در این کشور را آغاز کرد.

حملات هوایی روس ها علیه مواضع داعش که شمار آنها به حدود 200 حمله می رسد، مراکز نظامی و فرماندهی، کمپ های آموزشی، مراکز ارتباطی و حمل نقل و همچنین انبارهای سلاح ها و مهمات متعلق به داعش را هدف قرار می دهند و تاکنون منجر به هلاکت حدود 300 تروریست داعشی شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین