کد خبر: ۳۲۴۷۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷

انتقاد بذرپاش از روند تصویب جزییات طرح برجام در مجلس

بذرپاش افزود: بحث دیگری بود که این مسأله سنگین تر مطرح شود، بالاخره ما تعهدات را در عرض دو ماه انجام می دهیم اگر اینها برگردد چیزی دست ما نیست، این پیشنهاد که در عرض دو سال به 190 هزار سو برسیم به جای پیشنهاد راه اندازی کارخانه مطرح شد.
آفتاب‌‌نیوز : مهرداد بذرپاش در جمع خبرنگاران حاضر شد و به روند تصویب جزییات طرح برجام در مجلس انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، این نماینده اصولگرای مجلس گفت: در شأن مجلس جمهوری اسلامی ایران نبود که مهمترین طرح سیاست خارجی دولت در این دوره مجلس را در عرض یک ربع بدون قرائت سایر پیشنهادات بخوانند و تصویب کنند.

وی گفت: مجلس منتظر بود تا این پیشنهادات مطرح شود.

بذرپاش ادامه داد: مجلس منتظر بود تا این پیشنهادات مطرح شود و موافقین و مخالفین صحبت کنند و مردم بدانند چه خبر است! این طرحی که ما تصویب کردیم بخش های مختلفی دارد همه بدانند چطور نگرانی های بازرسی از مکان های نظامیان برطرف می‌شود، چطور می توانیم مکانیزم بازگشت پذیری تحریم ها را کوتاه کنیم؟

این عضو هیأت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: پیشنهادات خیلی زیادی مطرح شده، کمیسیون امنیت در کمتر از یک جلسه هم طرح را تصویب کرد و هم تمام پیشنهادات را رد کرد. در صحن علنی امروز هم نشد بر روی پیشنهاداتی که بعضا پیشنهادات خوبی بودند و بر اساس نظرات کارشناسانه دقیق و درستی بودند مطرح شوند.

بذرپاش افزود: در خصوص موضوعات مهمی که درباره فراکسیون رهروان و اصولگرایان در ایام گذشته مطرح شده و اسم بنده هم مطرح بوده که مورد توافق بوده باید بگویم بله ما جلسه ای داشتیم و از طرف اصولگرایان بنده، آقای زارعی و آقای زاکانی درجلسه حضور یافتیم و از طرف رهروان نیز آقایان جلالی و بروجردی حضور داشتند.

این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: دو جلسه بدون حضور آقای لاریجانی و یک جلسه با حضور ایشان تشکیل دادیم. منتهی در جلسه ای که آقای لاریجانی حضور نداشتند تقریبا 11 پیشنهاد را مطرح کردیم. در جلسه 7 نفره ای هم که با حضور ما شش نفر و آقای توکلی برگزار شد اکثر پیشنهادات به تصویب رسید، اما در جلسه آخر که خدمت آقای لاریجانی بودیم از 11 پیشنهادی که در جلسات پیشین 9 مورد آن به تصویب رسید تنها دو پیشنهاد ما تصویب شد که یک مورد آن در مورد اصلاح ماده 3 بود که اگر طرف مقابل تحریم ها را برگرداند یا تحریم های جدید وضع کند اقدام متقابل ما چه باشد.

وی تصریح کرد: در پیشنهاد ابتدایی، طرح اولیه این بود که دولت ایران اقدام متقابل انجام دهد که گفتیم طبیعتا باید کمی سنگین تر باشد تا بازدارنده باشد. بنابراین این پیشنهاد مطرح شد که باید این را به منزله توقف برجام فرض کنیم و ایران هم نسبت به توقف اجرای برجام اقدام کند. این در جلسه مشترک ما تائید شده بود منتهی در جلسه آخر قرار شد ایران اقدامات داوطلبانه را متوقف کند که البته این هم خوب بود.

بذرپاش افزود: بحث دیگری بود که این مسأله سنگین تر مطرح شود، بالاخره ما تعهدات را در عرض دو ماه انجام می دهیم اگر اینها برگردد چیزی دست ما نیست، این پیشنهاد که در عرض دو سال به 190 هزار سو برسیم به جای پیشنهاد راه اندازی کارخانه مطرح شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: پیشنهاد دیگری که تصویب شد در ماده واحده بود که « به دولت اجازه داده می‌شود»، تبدیل شد به « دولت در صورتی می تواند به اجرای داوطلبانه برجام اقدام کند که» . پس موضوع به همین دو پیشنهاد محدود شد، جلسات فراکسیون برگزار شد اما کلی از پیشنهادات ما رد شد پس طبیعتا توافقی نیست و یکی از دلایلی که ما نسبت به امضای آن خودداری کردیم همین بود. از بنده خواسته شد که طرح را امضا کنم اما گفتم طبیعتا امضا خیلی جاری و ساری نیست.

بذرپاش در ادامه در پاسخ به سوالی درباره موضع حداد عادل گفت‌: موضوع فراکسیون واحد است. آقای حداد چند روز مریض بود و در بیمارستان بستری بودند و نتوانست در جلسات مجلس حاضر شود. امروز تازه ایشان توانستند در مجلس حاضر شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
آریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
0
15
خودت هم در عرض یک ربع شدی مدیر عامل سایپا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
احسنت
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین