کد خبر: ۳۲۴۷۶۸
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
پس از 5 عملیات در قدس اشغالی؛

رژیم صهیونیستی حالت فوق العاده اعلام کرد/ تعداد شهدا به 27 تن رسید

خیزش جدید مردمی فلسطینیان ساکن قدس اشغالی، کرانه باختری و باریکه غزه در اعتراض به تجاوزات صهیونیست‌ها علیه مسجد الاقصی و شهر اشغالی قدس همچنان ادامه دارد، به نحوی که کارشناسان از آن به آغاز «انتفاضه سوم» یاد می کنند.
آفتاب‌‌نیوز : خیزش جدید مردمی فلسطینیان ساکن قدس اشغالی، کرانه باختری و باریکه غزه در اعتراض به تجاوزات صهیونیست‌ها علیه مسجد الاقصی و شهر اشغالی قدس همچنان ادامه دارد، به نحوی که کارشناسان از آن به آغاز «انتفاضه سوم» یاد می کنند.

به گزارش تابناک، نزدیک به دو هفته از تظاهرات گسترده مردم فلسطین در اعتراض به تجاوزات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف فلسطین از جمله کرانه باختری و غزه می گذرد.

بر اساس گزارش ها، حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی و منازل فلسطینیان نیز در مناطق مختلف کرانه باختری ادامه دارد و گروه‌های فلسطینی امروز را روز خشم اعلام کرده اند و قرار است تظاهرات گسترده‌ای را برگزار کنند.

۵ عملیات در قدس اشغالی با ۳۰ زخمی

شبکه تلویزیونی الاقصی به نقل از رسانه های صهیونیستی گزارش داد، شمار زخمی های پنج عملیات در قدس و تل آویو به سی نفر رسید. در این حملات سه شهرک نشین هم کشته شدند. پس از عملیات فلسطینیان در تل آویو و قدس، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی امروز نشست اضطراری برگزار می کند.

همچنین در تیراندازی داخل اتوبوسی در منطقه ارمون هنتسیف در قدس اشغالی ۱۸ نفر زخمی شدند که حال شش نفر وخیم گزارش شده است. عامل عملیات موفق شد از اتوبوس پیاده شود و فرار کند و پس از آن هدف تیراندازی قرار گرفت.

گفته می‌شود، در یکی از این عملیات‌ها، چند جوان فلسطینی وارد یک اتوبوس حامل شهرک نشینان صهیونیست شده و با تیراندازی به سمت آنها باعث هلاکت دو صهیونیست و زخمی شدن 18 نفر دیگر شده‌اند.

به گزارش منابع خبری، بر اثر زیر گرفتن شماری از افراد در قدس اشغالی، یک تن کشته و چند تن دیگر زخمی شدند. چهار عملیات حمله با سلاح سرد،‌ زیر گرفتن با خودرو و تیراندازی در قدس و سرزمین های اشغالی 1948 اتفاق افتاد. منابع صهیونیستی از وقوع حمله دیگری با چاقو خبر داد و گفت: در این حمله یک شهرک نشین اسرائیلی در منطقه حولون نزدیک تل‌ آویو زخمی شد.

واکنش رژیم صهیونیستی:

در دو عملیات مقاومتی جداگانه در قدس اشغالی که صبح امروز به وقوع پیوست، دست کم سه صهیونیست به هلاکت رسیده و بیش از 20 نفر دیگر هم زخمی شدند.
نظامیان رژیم صهیونیستی به صورت کامل محله های فلسطینی را در قدس اشغالی مسدود کردند. درپ ی عملیات زیر گرفتن و چاقو زدن در قدس اشغالی و سایر مناطق فلسطینی اوضاع امنیتی رژیم صهیونیستی به ریخته است. رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و بیت المقدس اشغالی وضع فوق‌العاده اعلام کرده است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین دستور احضار نیروهای ذخیره را برای سرکوب اعتراض فلسطینیان صادر کرده است.

به گزارش الشرق الاوسط، موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: دستگاه امنیتی اسرائیل بر هم خوردن زندگی در اسرائیل را تحمل نخواهد کرد. ما در هفته‌های اخیر با موجی از تروریسم علیه شهروندانمان مواجه شده‌ایم که برای یک بار دیگر ثابت کرد، طرف‌هایی که اطراف ما هستند، همچنان حق موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند. ما درخصوص امنیت شهروندان اسرائیل هیچ معامله‌ای را نمی‌پذیریم و با موج تروریسم با مشت آهنین برخورد خواهیم کرد.

نیر برکات، شهردار قدس غربی و وزیران و نمایندگان از گروه‌های تندرو راست‌گرا نیز این سخنان را تکرار کرده بودند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز به صورت غیرمستقیم این مسأله را تأیید کرد و گفت: من دستور داده‌ام تا مشت آهنین علیه "تروریست‌ها تشدید شود. و هر کس چاقویی در دست بگیرد و با آن جان شهروندان ما را تهدید کند، سرنوشتش مرگ است.

شهادت۲۷ فلسطینی از آغاز انتفاضه جدید

با شهادت دو فلسطینی دیگر شمار شهدای درگیری‌های دو هفته گذشته در اراضی اشغالی به ۲۷ تن رسید که هفت تن از این شهدا کودک هستند. در این درگیری ها بیش از هزار و 400 فلسطینی هم با گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی زخمی شده اند.

در حالی که رسانه‌های اسرائیلی صبح امروز (سه‌شنبه) از هلاکت سه صهیونیست در حمله جدید فلسطینی‌ها در قدس خبر دادند، سه تن از شهروندان فلسطینی از جمله یک کودک روز دوشنبه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند. همچنین نیروهای این رژیم 300 فلسطینی ساکن قدس و 80 فلسطینی ساکن غزه را بازداشت کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین