کد خبر: ۳۲۴۷۸۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹

تعداد گردشگران در سال 2015 چقدر افزایش داشت؟ / بیشترین حجم ورود گردشگر در کدام قاره بود؟

استفاده اروپا از ارز ارزان در منطقه یورو و قدرت دلار آمریکا، در جذب گردشگران به این نواحی بیشترین تأثیر را داشته است.
آفتاب‌‌نیوز : سایت صدای اقتصاد نوشت: استفاده اروپا از ارز ارزان در منطقه یورو و قدرت دلار آمریکا، در جذب گردشگران به این نواحی بیشترین تأثیر را داشته است.

صنعت گردشگری در نیمه اول سال 2015 رشد داشته است. سازمان جهانی گردشگری به تازگی گزارش‌هایی منتشر کرده که نشان می‌دهد 21 میلیون نفر بیشتر از سال گذشته، سفر کرده‌اند و بنابراین، گردشگری جهانی 4 درصد رشد کرده است. سازمان گردشگری جهانی، هم‌چنین سهم هر منطقه را در این رشد مشخص کرده است. به طور کلی اگرچه تغییراتی در مقصد گردشگران وجود داشته، اما تمام نواحی دنیا به جز آفریقا، رشد کرده‌اند.

اروپا

بیشترین حجم ورود گردشگر، مربوط به این قاره است، چرا که در منطقه یورو از ارزی ضعیف‌تر استفاده می‌کند. ورودی بین‌المللی به این قاره در نیمه اول 2015، 5 درصد افزایش یافته است.

آسیا و اقیانوسیه

این منطقه نیز 5 درصد افزایش ورود گردشگر، در نیمه اول سال 2015 را نسبت به گذشته خود ثبت کرده است. مقصد بیشتر گردشگران نیز شمال و شرق آسیا بوده است. در رأس این رشد، ژاپن با 47 درصد و تایلند با 30 درصد قرار داشته است. شمال آسیا نیز بعد از دو سال، 4 درصد رشد را ثبت کرد.

آمریکا

این منطقه نیز با 4 درصد رشد، نتایج قوی سال گذشته خود را تحکیم کرد. قدرت دلار آمریکا، تقاضا را از نواحی دوردست برای ورود به این منطقه تحریک می‌کند. به طور جداگانه، منطقه کارائیب 7 درصد، آمریکای مرکزی 6 درصد و آمریکای شمالی 3 درصد رشد داشته‌اند. آمار ورود گردشگران، در کانادا و مکزیک با 8 درصد، رشد بیشتری داشته‌اند در حالی که رشد صنعت گردشگری ایالات متحده، کم‌تر از این بوده است.

آفریقا

اطلاعات محدودی که از این ناحیه وجود دارد، نشان می‌دهد بر خلاف سایر مناطق، ورود گردشگران به آفریقا کاهش یافته که سهم شمال آفریقا 10 درصد و جنوب آفریقا، 4 درصد کاهش بوده است. علت این کاهش، در حملات تروریستی، رشد ویروس ابولا و کاهش رشد اقتصادی نهفته است.

خاورمیانه

صنعت گردشگری و ورود گردشگر به این منطقه نیز نسبت به سال گذشته بهبود یافته و 4 درصد رشد داشته است. سازمان گردشگری جهانی می‌گوید از خاورمیانه نیز مانند آفریقا اطلاعات محدودی در اختیار دارد و بعداً آن را تکمیل خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین