کد خبر: ۳۲۴۷۸۳
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷

فیلم‌های پرهزینه‌ای که در گیشه شکست خوردند

هر از چندگاهی شکست تجاری فیلم‌های پرهزینه هالیوودی، به فیلمسازان یادآوری می‌کند که تنها با تکیه بر هزینه‌های بالا نمی‌توان به فروش بالای یک فیلم مطمئن بود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرآنلاین، یکی از بزرگترین بازنده‌های فروش سینما تا اینجای سال فیلم پرهزینه «پن» با بازی هیو جکمن و رونی مارا است. فروش 15.5 میلیون دلاری افتتاحیه فیلم «پن» در سینماهای آمریکای شمالی یک شکست تجاری برای کمپانی برادران وارنر است که بیش از 150 میلیون دلار برای ساخت این فیلم هزینه کرده‌اند. اکنون تنها امید باقی‌مانده برای این فیلم بازار سینمای چین است. هم اکنون «پن» در کنار «سرزمین فردا» و «چهار شگفت‌انگیز» فیلم‌های بازنده گیشه سال هستند. این اتفاق بهانه‌ خوبی برای مرور برخی از بزرگترین شکست‌های سینمای هالیوود در گیشه هست.

دروازه بهشت

پوستر فیلم «دروازه بهشت» 

«دروازه بهشت» سال 1980

«دروازه بهشت» وسترنی به کارگردانی مایکل چیمینو و بازی کریس کریستوفرسون و کریستفر واکن یکی از مشهورترین شکست‌های تجاری دنیای سینماست. این فیلم که با هزینه‌ای 44 میلیون دلاری ساخته شده بود، تنها 3.5 میلیون دلار در سینماهای آمریکا فروخت و زیان هنگفتی به شرکت یونایتدآرتیست وارد کرد.

«شهر و کشور» سال 2001

وقتی که فیلمی با بودجه‌ای 90 میلیون دلاری و بازی بازیگرانی چون وارن بیتی، دایان کیتون و گلدی هاون ساخته شود، کمتر کسی انتظار شکست تجاری آن را دارد، اما این اتفاق برای فیلم «شهر و کشور» افتاد. این فیلم در سراسر جهان تنها 10.3 میلیون دلار فروخت و تبدیل به یک شکست تجاری تمام عیار شد.

«از کجا می‌دانی؟» سال 2010

جیمز ال.بروکس در اقدامی مشابه با سازندگان فیلم «شهر و کشور» دست به ساخت یک کمدی رمانتیک پرهزینه با بازی جک نیکلسون، ریس ویترسپون، پل راد و اوون ویلسون زد. این فیلم که با هزینه‌ای بالغ بر 120 میلیون دلار ساخته شده بود، در نهایت تنها 48.7 میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشت.

«جزیره کاتراوت» سال 1995

این فیلم به کارگردانی رنی هارلین، داستان ماجراجویی زنی با بازی جینا دیویس در جستجوی گنج است. کمپانی متروگلدن مایر برای ساخت این فیلم 98 میلیون دلار هزینه کرد، و در مقابل فیلم در سینماهای آمریکای شمالی تنها 10 میلیون دلار فروخت. این فیلم تا مدت‌ها به عنوان زیان‌ده‌ترین فیلم تاریخ شناخته می‌شد.

«ماجراهای پلوتو نش» سال 2002

دو سال طول کشید تا کمپانی برداران وارنر این فیلم را که با بودجه‌ای بالغ بر 100 میلیون دلار ساخته شده بود، به بازار سینما عرضه کند. اما این فیلم با بازی ادی مورفی در سراسر جهان 7.1 میلیون دلار فروش داشت.

«سیزدهمین سلحشور» سال 1999

فیلم «سیزدهمین سلحشور» با بازی آنتونیو باندراس و عمر شریف، با بودجه‌ای 160 میلیون دلاری ساخته شد. این فیلم که داستان آن در قرن دهم میلادی اتفاق می‌افتد، تنها 61.7 میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشت.

«مریخ به مادرها نیاز دارد» سال 2011

«مریخ به مادرها نیاز دارد» تنها انیمیشن حاضر در این فهرست است. ساخت این انیمیشن 150 میلیون دلار هزینه داشت. این انیمیشن با صداپیشگی ست گرین و جان کیوزاک فروشی بالغ بر 39 میلیون دلار داشت.

47 رونین

کیانو ریوز و هیرویوکی سانادا در نمایی از فیلم «47 رونین»

«47 رونین» سال 2013

بر اساس گزارش‌های ارائه شده شرکت یونیورسال برای ساخت این فیلم بین 175 تا 225 میلیون دلار هزینه کرده است. این فیلم حماسی درباره سامورایی‌های بدون ارباب با وجود حضور چهره‌ای همانند کیانو ریوز نتوانست در گیشه موفق شود، و یکی از بزرگترین شکست‌های تجاری شرکت فیلم‌سازی یونیورسال را رقم زد.

«رنجر تنها» سال 2013

گور وربینسکی، جری بروکهایمر و جانی دپ پس از همکاری موفق در ساخت سری فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب» با صرف هزینه‌ای بالغ بر 215 میلیون دلار اقدام به ساخت فیلم «رنجر تنها» کردند. اما این فیلم در مجموع در سراسر جهان چیزی حدود 260 میلیون دلار فروش داشت، و در مجموع تبدیل به یک شکست تجاری شد.

«جان کارتر» سال 2012

«جان کارتر» هم از آن دست فیلم‌هایی است که با هزینه‌ای بالا تولید شده و در گیشه ناموفق بوده‌اند. این فیلم که بیش از 250 میلیون دلار برای ساخت نیاز داشت، در افتتاحیه خود در آمریکای شمالی تنها 30.2 میلیون دلار فروش داشت. این فیلم یکی از شکست‌های تجاری کمپانی دیزنی به شمار می‌رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین