کد خبر: ۳۲۴۷۸۹
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲

سگ های زنده یاب هلال احمر در بیرجند کودک یکساله را نجات دادند

سگ های زنده یاب جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی روز سه شنبه در حادثه انفجار منزل مسکونی در شهر بیرجند، کودک یک ساله را از مرگ در زیر آوار نجات دادند.
آفتاب‌‌نیوز : مسوول روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به ایرنا افزود: امروز(سه شنبه) با اعلام وقوع انفجار گاز در یک منزل مسکونی در مهرشهر بیرجند از سوی آتش نشانی به مرکز فرماندهی عملیات جمعیت هلال احمر استان، چهار تیم تخصصی امداد و نجات به محل حادثه عازم شدند.

علیرضا احمدی پیما ،گفت : نجات گران جمعیت هلال احمر با ارزیابی محل حادثه ، به آماده سازی محیط برای جست و جو سگ های تجسس برای یافتن مصدومان احتمالی حادثه پرداختند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از سگهای تجسس برای جست و جو و نجات حادثه دیدگان امری ضروری است، اظهار کرد: متاسفانه ازدحام جمعیت در محل حادثه مانع از فعالیت بدون دغدغه نیروهای امدادی می شد که با حضور به موقع و موثر نیروی انتظامی شرایط امداد مساعد شد.

وی با بیان اینکه مرکز نگهداری سگ های تجسس هلال احمر استان از سال 90 مشغول فعالیت و آماده سازی سگ های زنده یاب برای استفاده در اینگونه حوادث است افزود: در این حادثه 'جکی' و 'مایلو' ، دو قلاده سگ زنده یاب هلال احمر استان توانستند نوزاد یک ساله را که در آغوش پدر پناه گرفته بود زنده از زیر آوار نجات دهند.

وی گفت: متاسفانه در این حادثه پدر نوزاد جان خود را از دست داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین