کد خبر: ۳۲۵۶۵۳
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
صدور کیفرخواست پرونده متهمان واردات خودرو با ارز دارو

واردکنندگان خودرو با ارز دارو چه کسانی هستند؟

کیفرخواست پرونده متهمان واردات خودرو با ارز دارو در حالی صادر شده که پیش از این واردات یکی از خودروهای چینی با استفاده از ارز دارو تکذیب شده بود. در این شرایط این پرسش مطرح است که "عده خاصی" که ارز دارو را دستمایه واردات خودرو و سودجویی خود قرار داده‌اند، چه کسانی هستند؟
آفتاب‌‌نیوز : مرضیه وحید دستجردی - وزیر وقت بهداشت و درمان - در سال 1391 از تخلف صورت گرفته مبنی بر استفاده از ارز دارو برای واردات خودرو به کشور، پرده برداشت.

اگرچه از آن زمان تاکنون برخی نمایندگان مجلس و کارشناسان خواستار بررسی این موضوع، اعلام نام متخلفان و برخورد با آنها شده بودند، اخیرا اعلام شد که پرونده واردات خودرو با ارز دارو در دادسرای قضایی کارکنان دولت مطرح بوده و کیفرخواست این پرونده نیز صادر شده است.

صدور کیفرخواست این پرونده در حالی است که پیش از این برخی زمزمه‌ها حکایت از واردات یکی از برندهای چینی با استفاده از ارز دارو داشت، با این حال رییس انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با ایسنا واردات این خودرو با استفاده از ارز دارو را تکذیب کرده و البته نسبت به شرکت‌هایی که اقدام به واردات خودرو با ارز دارو کرده بودند نیز اظهار بی‌اطلاعی کرده بود.

بازخوانی بخشی از متن گفت‌وگوی ایسنا با فرهاد احتشام‌زاد به شرح زیر است:

شما نماینده اطلس خودرو و آسان موتور در انجمن واردکننندگان خودرو هستید. وزیر بهداشت به این موضوع اشاره کرده که با ارز دارو، خودرو وارد کرده‌اند. آیا این موضوع را تایید می‌کنید؟

خوشبختانه از همان سال 1391 تمام آمار و اطلاعات ما شامل آمار واردات، آمار فروش و آمار گمرک در سه نسخه به صورت هفتگی برای سازمان بازرسی کل کشور، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و اداره شکایت وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال شده است و تک‌ تک رکوردهای عملکرد ما از مرحله واردات تا فروش مشخص است. خدا را شکر در تمام بررسی‌هایی که صورت گرفته، چنین موضوعی صحت نداشته است.

به هر حال در گزارش مجلس نیز به تخلفات واردکنندگان خودرو اشاره شده است!

صحبت ممکن است خیلی زیاد باشد اما صحبت‌هایی که بر پایه مستندات باشد ارزش دارد و صحبت‌هایی که بر مبنای مستندات نباشد، فکر نمی‌کنم ارزش داشته باشد.

اینکه با ارز دارو، خودرو وارد کرده‌اید صحت ندارد؟ پس چرا وزیر بهداشت وقت در همان زمان به این موضوع اعتراض کرد؟

البته باید دید که چه کسی این کار را انجام داده است. ما در جریانش نیستیم.

شرکتی را می‌شناسید که این کار را کرده باشد؟

چون گفتار باید بر پایه مستندات باشد و من مستندی در این زمینه ندارم نمی‌توانم چیزی بگویم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین