کد خبر: ۳۲۵۷۵۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
صالحی در گفت‌وگوی اختصاصی با «آفتاب» تشریح کرد:

چشم‌انداز کشور و صنعت هسته‌ای بعد از برجام/ حسینیان در بیمارستان به صالحی چه گفت؟

دکتر علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگوی اختصاصی با «آفتاب» درباره چشم‌انداز کشور بعد از اجرای برجام گفت: چشم انداز کشور بعد از اجرای برجام، ابعاد گوناگون دارد در زمینه تجاری، علمی، اقتصادی، صنعتی و ابعاد سیاسی اگر همه این ابعاد را در نظر بگیریم قطع به یقین یک گام بلند به سمت اهداف توسعۀ کشور برداشته‌ایم.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- صالحی با بیان اینکه در بعد سیاسی، شاهد گسترش و تعمیق روابط سیاسی با جامعه بین‌المللی خواهیم بود، افزود: به هر حال محدودیّت‌هایی که اعمال کرده و ایران‌هراسی که راه انداخته بودند قطعاً به صورت قابل توجّهی تقلیل پیدا می‌کند و این دستاورد می‌تواند جایگاه ما را در جامعه بین‌المللی ارتقا بخشد. ما جایگاه بسیار خوبی در منطقه داریم. به عنوان یک کشور با نفوذ و قدرتمند در صحنه خاورمیانه حضور داریم ولی برنامه برجام اگر به خوبی پیش برود ما فراتر از منطقه نیز جایگاه رفیعتری به خود اختصاص خواهیم داد.

به گزارش آفتاب، صالحی افزود: با مقاومتی که ملّت بزگوار ایران نشان داد و با حمایت سیاسی که مسئولان ارشد نظام نشان دادند، جمهوری اسلامی ایران بر همگان آشکار ساخت که علی‌رغم اینکه ایران یک کشور در حال توسعه است ولی در تعاملات بین‌المللی - به خصوص در طول زمان مذاکرات که منتج به برجام شد- خود را از حیث تعاملات جهانی در بین کشورهای پیشرفته قرار داده است، یعنی ایران توانست هم‌وزن با کشورهای عضو گروه 5+1 از منافع ملّی و حاکمیّت ملّی خود دفاع کند.

معاون رییس‌جمهور با اشاره به اینکه با اجرای برجام، شاهد تحولات اقتصادی خواهیم بود ادامه داد: در بعد تجاری و اقتصادی طبیعی است با رفع و لغو تحریم‌ها در طول زمان شاهد اثر‌بخشی این اقدامات خواهیم بود و در ابعاد علمی و صنعتی راه برای تعامل بیشتر با جهان باز می‌شود. وی در ادامه افزود با این گشایشی که ایجاد خواهد شد و با آن هوشمندی که مسئولان نظام دارند قطعاً برکات و ثمرات این تحوّل بزرگ را شاهد خواهیم بود.

چشم‌انداز کشور و صنعت هسته‌ای بعد از برجام/ حسینیان در بیمارستان به صالحی چه گفت؟

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه‌ با اجرای برجام در ارتقای صنعت، علم و فنّاوری و در گسترش آن قدمهای خوبی را متصور هستیم، تصریح‌کرد: البته ما باید حرکت کنیم برنامه‌ریزی و نقشه راه را ترسیم کنیم زیرا هیچ چیز آسان بدست نمی‌آید و باید از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را بکنیم لذا در مجموع چشم‌انداز برجام را بسیار امید‌بخش می‌بینم.

رییس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه که اجرای برجام در عرصۀ تحقیق و توسعه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای و ساخت نیروگاه چه تأثیری در آینده کشور خواهد داشت گفت: ما وارد فاز جدیدی در صنعت هسته‌ای خواهیم شد. تا امروز به خاطر محدودیّت‌هایی که برای ما ایجا کرده بودند فعالیّت‌های هسته‌ای ما لاجرم بایستی بر اساس توانمندی‌های ذاتی خودمان پیش می‌رفت و واقعاً هم دست مریزاد به جوانان غیور این کشور که علی‌رغم محدودیت‌ها و عدم همکاری‌ها توانستد به تمامی آستانه‌های این فناوری دست پیدا کنند و درچرخۀ سوخت و چه در طراحی راکتورهای تحقیقاتی و چه در طراحی راکتورهای نیروگاهی قدم‌های بلندی را برداشتیم.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان ا‌ینکه محدودیّت موجود لاجرم هزینه‌هایی را تحمیل ‌کرد ادامه داد: چون کسی کمک نمی‌کرد و از دانش کسی استفاده نمی‌کردیم، لذا ما بایستی هزینۀ مضاعف می‌دادیم تا بتوانیم این ظرفیت بالقوه خود را - که در جوانان ما خلاصه می‌شد - بالفعل بکنیم.

معاون رییس‌جمهور رفع تحریم‌ها را هموارکنندۀ مسیر همکاری‌های هسته‌ای دانست و گفت: اکنون که قرار شد تحریمها برداشته شود ما می‌بینیم که کشورهای متعددی چه در اروپای غربی چه در آسیا برای همکاری در عرصۀ هسته‌ای اعلام آمادگی کردند. آخرین صحبتی که داشتیم با رییس سازمان انرژی اتمی فرانسه بود. من وقتی که وین‌ بودم ایشان آمادگی خود را برای همکاری‌های وسیع و گسترده در عرصۀ هسته‌ای اعلام کردند.

صالحی با بیان اینکه به‌طور سنّتی با روسیه همکاری خوبی داشتیم و در فاز جدید، این همکاری‌ها گستر‌ش پیدا خواهد کرد، ادامه داد: قرارداد دو نیروگاه جدید را که در بوشهر ساخته می‌شود همراه با آب شیرین‌کن در دستور کار قرار داده‌ایم. با چین در حال مذاکره هستیم که دو نیروگاه هم با چین بتوانیم در سواحل مکران بسازیم. با حمایتها و تأمین مالی این کشور، روس‌ها هم اعلام آمادگی کردند دو نیروگاه جدید در ساختگاه بوشهر را تأمین مالی بکنند و اینها نشانه‌های تشویق‌کننده‌ای است.

وی افزود: در ابعاد دیگر هسته‌ای که جالب است بدانید که اگر این مسیر پیش نمی‌آمد شاید این ابعاد جدیدی که فرصت آن برای ما ایجاد شده است به این راحتی نمی‌توانستیم وارد بشویم. درحقیقت در این اُفق جدید، امکان دستیابی به فنّاوری و دانش فنّی کشورهای پیشرفته فراهم شده است.

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه در بازنگری طراحی راکتور به ما کمک خواهند کرد، اظهار داشت: ما این توانمندی را داریم ولی قرار شد به ما در طراحی کمک کنند و امیدواریم از مهندسین و کارشناسان صاحب‌فن آنها با اطمینان‌خاطر بیشتر و با استفاده از تجربه‌های متراکم آنها بتوانیم استفاده‌های لازم را ببریم.

صالحی ادامه داد: کسانی که در فنّاوری هسته‌ای دستی دارند، می‌دانند ما چه دستاورد بزرگی داشتیم اما اگر کسی نیمه‌دانشی و اندک معلوماتی داشته باشد و معلومات خود را تنها از شبکۀ اینترنت گرفته باشد شاید چنین درکی پیدا نکند.

وی افزود: اگر انیشتین دانشمند است ما چطور جرات می‌کنیم به خودمان دانشمند بگوییم؟ الان یک فرد دارای مدرک کارشناسی می‌رود در رسانه، خودش را دانشمند معرفی می‌کند و هر چه می‌خواهد درست و نادرست می‌گوید و افکار عمومی را مشوّش می‌کند.‌

معاون رییس جمهور با اشاره به موضع گیری‌های این افراد گفت:‌با کمال اعتماد به نفس می‌نشینند و ژست دانشمندی می‌گیرند و هر چیزی می‌خواهند می‌گویند و ما را به دردسر می‌اندازند.

چشم‌انداز کشور و صنعت هسته‌ای بعد از برجام/ حسینیان در بیمارستان به صالحی چه گفت؟

رییس سازمان انرژی اتمی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه فرصت پیش آمده در قالب برجام ما را حداقل یک دهه در صنعت هسته‌ای جلو می‌اندازد، تصریح کرد: اگر می‌خواستیم برای مثال سوخت مطمئن نیروگاهی تولید کنیم و این کار را خودمان به تنهایی انجام بدهیم بایستی اولاً یک راکتور تحقیقاتی پیشرفته می‌ساختیم و آزمایش‌های مربوط به PIE سوخت را در آن راکتور انجام می‌دادیم که اینها زمان‌بر است.

وی ادامه داد: مثلاً یک کشوری مثل روسیه و آمریکا الان 60 سال است که دراین زمینه کار می‌کنند. ما هم خیلی خوب جلو رفتیم. اینها وقتی آمدند امکانات ما را دیدند متحیر شدند اما ما بی‌نیاز از تجارب دیگران نیستیم.

صالحی با بیان اینکه برآن هستیم تا فاصله ساخت سوخت هسته‌ای مطمئن را کوتاهتر بکنیم گفت: زمانی که دانشجو بودیم در کتاب درسی‌ام دیدم نوشته هیچ سازنده نیروگاه هسته‌ای راغب نیست امکانات ساخت سوخت هسته‌ای را در اختیار خریدار نیروگاه قرار بدهد و وقتی نیروگاه را می‌فروشد تمایل دارد انحصار تأمین سوخت را هم داشته باشد؛ این برای من خیلی جالب بود. کشورهایی که در حوزه نیروگاهی قرارداد می‌بندند یک قرارداد دیگر هم می‌بندند که چطوری سوخت نیروگاه مورد نظر را تأمین کنند.

معاون رییس‌جمهور ادامه داد: ساخت سوخت با اطمینان لازم چیزی نیست که در اختیار همه قرار داشته باشد. مثل توربین هواپیما که ما می‌توانیم توربین هواپیما بسازیم خیلی کشورها می‌توانند بسازند چون توربین هواپیما پیچیدگی خاصّی به آن مفهوم ندارد اما چه کسی حاضر است توربین هواپیمایی که برای اولین بار ساخته است بگوید صد مسافر هم در داخل آن هواپیما بنشینند؟!‌ چه کسی حاضر است این کار را بکند؟!

وی افزود: الان یه عده می‌گویند آقای صالحی می‌گوید ما احتیاج به سوخت 20 درصد نداشتیم. این چه حرفی است؟ ما می‌گوییم صرف نمی‌کرد خودمان سوخت 20 درصد را بسازیم و به همین منظور در زمان مدیریت جناب آقای مهندس آقازاده، سفارش خرید خود را مثل سابق ارائه دادیم. ولی برای نیروگاه بوشهر که به حجم عظیمی از سوخت نیازدارد مقرون به صرفه است. برای راکتور تهران‌100کیلو خریدیم و سالها بود که استفاده می‌کردیم. اما چون بعداً از تأمین سوخت مورد‌نیاز ما احتراز کردند، مجبور شدیم خود کمر همت بربندیم و آن را به رغم ناباوری جهانیان بسازیم. لذا اینجا هم اگر ندهند و بگویند نمی‌دهیم ما هم می‌گوییم راهی نداریم جز آنکه خودمان آن را بسازیم.

صالحی با بیان اینکه اگر شرایطی را بتوانیم فراهم کنیم که انتقال فنّاوری حاصل شود و از یک فن‌آوری اطمینان‌بخشی برخوردار شویم به سراغ آن فن‌آوری که اطمینان‌بخش باشد می‌رویم، ادامه داد: برای اینکه انرژی هسته‌ای فن‌آوری است که بایستی در آن بالاترین استانداردها رعایت شود برای اینکه اگر حوادثی در یک تاسیسات هسته‌ای رخ دهد این حوادث مرز نمی‌شناسد و مثل حادثه در یک نیروگاه غیر‌هسته‌ای نیست که همان جا مشکل مرتفع بشود؛ مثل چرنوبیل و فوکوشیما.

وی ادامه داد: ما این حرف را گفتیم آقایان گفتند صالحی می‌گوید اراک مثل چرنوبیل است؛ من می‌گویم آقا شما خوب مطلب را نمی‌خوانید. من دارم مثال می‌زنم حوادث هسته‌ای مانند فوکوشیما و چرنوبیل حوادث ترسناکی است مگر حادثه فوکوشیما مثل حادثه چرنوبیل بوده؟ مگر حادثه تری مای آیلند مثل فوکوشیما بوده؟ اگر خدای ناکرده حادثه رخ بدهد، عواقب آن چه خواهد بود؟

معاون ریس‌جمهور با بیان اینکه حوادث هسته‌ای، حوادث بسیار خطرناکی است ادامه داد: برخی خیلی ژست دانشمندی می‌گیرند ‌و می‌گویند صالحی هنوز نمی‌فهمد راکتور اراک نمی‌تواند حادثه‌ای مثل چرنوبیل داشته باشد در حالی که من می‌گویم می‌تواند حادثه‌ای مثل خودش داشته باشد و می‌گویم رعایت استاندارد بکنیم و جلوی این حوادث را بگیریم.

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه سوخت راکتور تهران با سوخت نیروگاه تفاوت دارد، تصریح کرد: سوخت 20 درصد را ساختیم 800 هزار بیمار منتظر این دارو بودند ضمن اینکه سوخت این راکتور سوخت کوچکی است 60 سانتی متر در یک استخری که پر از آب است فرق می‌کند با سوخت یک نیروگاه که چهار متر طولش است و صدها متر مکعب در ثانیه دارد آب می‌چرخد که خدای ناکرده اگر به بیرون سرایت کند آلودگی آن معضلی عظیم را به وجود می آورد.

صالحی با اشاره به یکی از روایات مشهور در گنجینه فرهنگ اسلامی گفت: خداوند می‌فرماید بنده خدا تدبیر می‌کند خداوند هم تقدیر می‌کند؛ تدبیر آقای رییس جمهور این است که تا سه چهار سال آینده، شاهد حداقل دو الی سه نیروگاه در کشور خواهیم بود که راه‌اندازی آنها حجم عظیمی از نیروی انسانی می‌خواهد، به طوری که در هر نیروگاه هسته‌ای برای راهبری حداقل هفتصد نیروی مهندس مورد نیاز است و در طول ساخت بیش از ده تا 15 هزار تکنسین خارجی و داخلی باید کار کنند. یعنی در سه تا چهار سال آینده حدود 20 هزار نفر تکنسین و مهندس در صنعت هسته ای مشغول به کار خواهند بود.

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه بیست هزار شغل در عرصۀ هسته‌ای عدد بالایی است افزود: ما وارد مرحله تجاری‌سازی خواهیم شد. یعنی اگر تا امروز به خاطر محدودیت‌ها لاجرم مجبور بودیم یک هزینۀ اضافی بپردازیم تا این توانمندی‌های بالقوه را بالفعل بکنیم از حالا به بعد فرصتی ایجاد شده تا به‌گونه‌ای سرمایه‌گذاری کنیم که توجیه اقتصادی داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید نیروگاهی بسازیم که در سطح جهانی توجیه اقتصادی داشته باشد، تصریح کرد: اگر به دنبال ساخت سوخت می‌رویم باید به‌گونه‌ای باشد که توجیه اقتصادی داشته باشد و اگر به عنوان فروشنده وارد بازارهای بین المللی سوخت شدیم، باید بتوانیم با دیگران رقابت کنیم.

صالحی با تأکید بر این که نمی‌توانیم سوختی را بسازیم که قیمتش چند برابر باشد ادامه داد: باید براساس الگوی هزینه - فایده حرکت کنیم و به گونه‌ای هزینه بکنیم که بدانیم و اطمینان داشته باشیم فایده لازم را خواهیم برد.

رییس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: به همّت ملت عزیز، مهندسین غیور و ارشادات مقام معظّم رهبری و حمایت‌های دکتر روحانی و دولت کریمۀ یازدهم، وارد مرحله جدید تجاری‌سازی خواهیم شد و شاهد توسعۀ این صنعت در کشور خواهیم بود به طوری که توسعۀ صنعت هسته‌ای نه تنها متوقف یا کند نخواهد شد بلکه سرعت و شتاب بیشتری در عرصه‌های مختلف خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اگر ظرف دو تا سه سال آینده شاهد آغاز مراحل ساخت سه نیروگاه شویم به اندازه فعالیت سی،چهل سال اخیر خواهند بود، گفت: آقایان فکر می‌کنند هر روز باید یک سانترفیوژ بسازیم. کدام شرکت خودرو‌سازی هر یک ماه یک مدل خودرو تولید می‌کند؟ آیا هر یک ماه می‌شود یک خودرو جدید تولید کنیم؟

رییس سازمان اتمی درباره زمان اعلام گزارش نهایی آژانس نیز گفت: روز 15 دسامبر برابر با 24 آذر آژانس گزارش خود را اعلام می‌کند و بر حسب نقشۀ راه، کارها خوب پیش می‌رود. در آخرین روز که سوال‌ها و بازدیدها پایان می یابد، بازرسان بایستی بروند و تحلیل داده‌هایی که بدست آورده اند را انجام دهند. می‌توان گفت که از هفتۀ اوّل دی ماه وضعیت عادی خواهد شد و حوزه های بانکی، تجارت، داد و ستد‌، تعاملات بین‌المللی، روابط علمی و سیاسی ما وضعیت عادی خود را بازخواهد یافت‌.

صالحی در ادامه گفت‌وگوی خود با «آفتاب» و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به حوادث رخ‌داده در مجلس و تهدیدات صورت‌گرفته علیه وی از سوی برخی نمایندگان مخالف برجام، آیا پیگیری حقوقی را انجام خواهید داد، گفت: در مباحث سیاسی گاهی انسان تند می‌شود گاهی کُند. لذا شخصاً آدمی نیستم که عصبانیتم را بروز دهم. نمی‌گویم عصبانی نمی‌شوم؛ اینکه غیر‌ممکن است و هر انسانی عصبانی می‌شود اما سعی می‌کنم همواره عصبانیتم را کنترل کنم. اما یک زمانی است که خداوند متعال هم اجازه داده فریاد بزنید. خداوند می‌فرماید: «خداوند دوست ندارد فریاد بزنید مگر در مواردی که کسی مورد ظلم واقع شده باشد.» یعنی خداوند هم اجازه داده بعضی وقت‌ها انسان فریاد بزند و به ظلمی که بر او رفته است، اعتراض کند.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در موضوع مجلس احساس کردم مورد ظلم واقع شدم، تصریح کرد: به جناب آقای حسینیان که شخصیّت متعّهد و دلسوزی هستند و با من مجادله می‌کرد، گفتم نگو ولله! گفت: ولله را می‌گویم برای اینکه این رأی من است. ایشان دوبار تکرار کردند ولله اینکارا می‌کنم. حالا بعضی از دوستان می‌گوید شوخی بود و مزاح، اما فردای آنروز خودشان بیانیه‌ای دادند که عذر بدتر از گناه شد و گفتند نه جدی بوده است. بعضی از عزیزان می‌گفتند نباید عصبانی می‌شدی تحمّل شوخی را ندارید.

وی ادامه داد: نزدیک 40 سال همواره مدیر بودم چه در داشگاه صنعتی شریف چه وزارت علوم چه در کنفرانس اسلامی اما هیچگاه کسی را سراغ ندارم که عصبانیت من را دیده باشد ولی در این مورد دیدم ایشان مسایلی را مطرح کرد و لذا احساس کردم خیلی ظلم می‌شود. بعد هم گفتند تهدیدات من، جدّی بود.

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه هیچ شکایت وگله‌ای از حسینیان ندارم، افزود: بعد از اتفاق مجلس مطلع شدم جناب آقای حسینیان بستری شده‌اند؛ تصمیم گرفتم بروم ملاقات که مدیر‌کل دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی می‌‌خواست فیلمبردار بیاورد که گفتم به هیچ‌وجه نمی‌خواهم دوربین و فیلمبردار باشد. گفتم من برای رضای خدا دارم می‌روم نه برای تبلیغات.

صالحی ادامه داد: وقتی که رفتیم آنجا آقای حسینیان گفت عکسی هم بگیریم به‌خاطر همین همه عکسها و فیلمها با موبایل گرفته شده است. سعی کردم با نیّت خداپسندانه به ملاقات ایشان بروم و نمی‌خواستم آنرا دستمایۀ تبلیغ و بهره‌برداری سیاسی بکنم.

رییس سازمان انرژی اتمی به بیان خاطره‌ای از دیدار خود با حسینیان در بیمارستان پرداخت و گفت: جناب آقای حسینیان وقتی در بیمارستان حالشان بهتر شد گفتند: آقای صالحی تصویب برجام را از الطاف خفیه الهی می‌دانم و گفتند وقتی از مجلس آمدم بیرون گفتم چه خوب شد رأی آورد. گفتم: جناب آقای حسینیان! شما برای مملکت انسان دلسوزی هستید. اتفاق آن روز در مجلس ، به خاطر آن است که هر کدام فکر می‌کنیم خیر مملکت را تشخیص می دهیم، ولی من اطمینان می‌دهم صنعت هسته‌ای ما دچار آسیب نخواهد شد و تا زمانی که زنده‌ام و مسئولیت برعُهدۀ بنده است اطمینان می‌دهم این اتفاق نخواهد افتاد و نگران نباشید.

وی با بیان اینکه من صحبت اولیّه جناب آقای حسینیان در مجلس را جدی می‌گیرم و بیانیه را مزاح، ادامه داد: برای اینکه همخوانی ندارد با آن صحبتی که در بیمارستان داشتند. در مجموع بنده ایشان را برادر خودم می‌دانم و همچنین دوستان دیگری که در کمیسیون برجام زحمت کشیدند، نزد خداوند مأجور هستند.

صالحی با بیان اینکه از کسانی که مخالف برجام بودند تشکر می‌کنم، افزود: مخصوصاً آقای نبویان واقعا من ایشان را تحسین می‌کنم. به خودشان هم گفتم اولاً یک روحانی که مسلط به زبان انگلیسی است و در ضمن برجام را کامل مطالعه کرده بود؛ این نشان از آزادی در کشور ما است و مملکت چند‌صدایی یعنی همین.

وی سپس در مورد اتّفاق مجلس گفت: همان موقع که مجادله می‌کردیم آقای لاریجانی گفت آقای صالحی بیاید پشت تریبون و در گیرودار جدل بودیم که ناگهان ما را پای تریبون کشیدند و ظاهراً تقدیر الهی بوده چون آن روز قرار نبود در صحن مجلس حضور یابم. من رفته بودم در مراسم تشییع شهید همدانی عزیز و به پاس احترام به این مرد بزرگ اَدای وظیفه کنم که زنگ زدند و گفتند بیا و از آنجا رفتم مجلس و بعد از آن آقای ظریف گفتند آقای صالحی بخش فنّی را شما بگو، بخش سیاسی را من می‌گویم. گفتم: آقای ظریف شما بگو، مسلطی و مسئول تیم مذاکره کننده شما هستید ولی هر جور مصلحت بدانید همانطور عمل می‌کنیم.

رییس سازمان انرژی اتمی همچنین درباره توهین‌ها و ادعاهای مطرح شده از سوی روزنامه وطن‌امروز علیه خودش گفت: برخی دوستان واقعاً لطف کردند. آقای بذرپاش عزیز از هنرپیشگی یا دروغگویی ما دم زدند. بنده از همۀ دوستان انتظار دارم که تا حدّ امکان جانب انصاف را نگه دارند. شما نماینده مجلس شورای اسلامی هستید و باید اسوۀ اخلاق باشید. شما باید به گونه‌ای رفتار کنید که سیاست شما عین دیانت شما باشد. جناب آقای بذرپاش از خانواده‌ای متعهّد و انقلابی برخاسته است. خانوادۀ ایشان، شهیدی را به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است. ایشان جوانی مستعد و خوش آتیه هستند و باید آماده شوند تا در جایگاه‌های مهم‌تر به اسلام و نظام خدمت کنند. انتظار می‌رود که ایشان با اخلاق و با سعۀ صدر بیشتری رفتار کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
حاج عمو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
2
73
زنده باشی مرد ادب و اخلاق ما درکنارت هستیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
1
54
ای دلواپسان لطفاً دلواپس وضعیت مردم هم باشید.
سید صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
2
44
دکتر صالحی مرد با کلاس و با اخلاقی است. اینکه او بزرگواری کرده و گذشته یک حرف است. اما صحبت این است که آیا مدعی العموم هم باید از کنار این مساله بگذرد؟ آیا .. قوه قضاییه جمهوری اسلامی مشکلی با این مساله ندارد که کسی با آن غلظت و شدت و قسم جلاله و از اعماق وجود کسی را تهدید به قتل کند؟ اگر این رویه در جامعه فراگیر شود برای کشور خوب است؟

آقای صالحی عزیز از حق شخصی خود گذشت کرده است. اما از حق عام و حق الناس نباید گذشت کرد. به نظرم لازم است که آقای حسینیان با شکایت مدعی العموم تحت تعقیب قضایی قرار گیرند و مجازات مندرج در قانون برای ایشان اعمال شود. اگر هم آقای حسینیان دلسوز هستند، این مجازات انشالله برایشان باقیات الصالحات باشد! اگر هم از روی هوای نفس تهدید به قتل کرده‌اند که برای مومن بهتر آن است که مجازات کارهای بدش را در همین دنیا تحمل کند.

چطور است؟
نجمه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
0
19
دکتر صالحی بابت تمام زحمات خالصانه ات ازت متشکرم و همیشه دوستت دارم
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
1
19
اگر آقاي حسينيان، قلبا موافق برجام بوده اند ولي در عمل و مقابل انظار عمومي تهديد به قتل كرده اند، بايد بدانند كه خيلي تند رفته اند و از آنطرف پشتبام افتاده اند يعني شورش را در آورده اند .
لذا مستحق پيگيري هستند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین