کد خبر: ۳۲۶۵۰۲
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵

اختصاص وام 60 میلیونی مسکن به تمامی مراکز استانها

صندوق پس انداز مسکن یکم در حالی پنجمین ماه راه‌اندازی خود را پشت سر گذاشت که در چند مرحله مورد بازنگری قرار گرفت؛ این بار نحوه توزیع وام 60 میلیون تومانی این صندوق تغییر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آخرین جلسه شورای پول و اعتبار در هفته جاری در شرایطی با تصویب افزایش وام خرید و ساخت مسکن از 35 میلیون (از محل خرید اوراق و یا سپرده) تا سقف 60 میلیون تومان همراه بود که اعضا به اصلاح بندی از مصوبه پیشین خود در رابطه با صندوق پس انداز یکم نیز رای دادند. 
 
در حالی در آخرین روزهای اردیبهشت ماه بعد از مدتها بحث و بررسی، شورای پول و اعتبار راه‌اندازی صندوق پس انداز مسکن یکم(خانه اولی‌ها) را تصویب کرد که برای توزیع آن بر اساس موقعیت‌های جغرافیایی سه سطح در نظر گرفت؛سقف فردی تسهیلات خرید مسکن به خانه‌اولی‌ها از محل این طرح در "شهر تهران" 80 میلیون تومان، "شهرهای بزرگ بالای 200 هزار نفر جمعیت" 60 میلیون تومان و "سایر مناطق شهری" 40 میلیون تومان تعیین شد. 
 
به گزارش ایسنا، اما با توجه به اینکه شرط وام 60 میلیونی از محل صندوق پس انداز مسکن یکم شهرهای با جمعیت بالای 200 هزار نفر بود، مراکز استانهایی که تعداد جمعیت آنها به 200 هزار نفر هم نمی رسید و از این رو با وجود اینکه مرکز استان بودند مشمول پایین ترین سطح یعنی وام 40 میلیونی می شدند. بررسی ها نشان می دهد که با پیشنهاد بانک مسکن به عنوان متولی اجرای صندوق پس انداز یکم، در این رابطه اصلاحیه شکل گرفت و شورای پول واعتبار رای داد که تمامی مراکز استان‌ها حال با جمعیت بالای 200 هزار و یا کمتر از 200 هزار نفر بتوانند وام 60 میلیونی را به متقاضیان اعطا کنند. 
 
با تصمیم گیری اخیر شورا، سقف فردی تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم و تسهیلات عادی بانک‌ها در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت به تمام مراکز استان‌ها (به جز تهران)تسری یافت. 
 
این در حالی است کهپیش‌تر هم بانک مسکن شرایطی همچون تاهل شخص دریافت کننده وام از محل صندوق پس انداز یکم و همچنین طول عمر مسکن قابل خرید را تغییر داده بود. 
 
متقاضیان دریافت تسهیلات صندوق پس انداز یکم می توانند با سپرده گذاری که حتما باید دو دوره شش ماهه از آن عبور کند نسبت به دریافت این وامها اقدام کنند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین