کد خبر: ۳۲۶۶۰۴
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
حضور رئیس‌جمهور در مراسم تاسوعای حسینی موسسه خیریه نگهداری از کودکان بهشت امام رضا(ع)

روحانی: باید درس ایثار و فداکاری را در این ایام ترویج کنیم

رییس‌جمهوری همزمان با تاسوعای حسینی، با حضور در موسسه خیریه نگهداری از کودکان بهشت امام رضا(ع)، ضمن بازدید از این مرکز، در جمع نوجوانان و جوانان حسینی تحت پوشش این مرکز به عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني همزمان با تاسوعاي حسيني، از مركز خيريه نگهداري از كودكان بي سرپرست يتيم و معلول بهشت امام رضا(ع) در غرب تهران بازديد و در فضايي صميمي و معنوي با كودكان، نوجوانان و جوانان اين مركز ديدار و گفتگو كرد و در جمع آنان به عزاداري سرور و سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) پرداخت.

این موسسه خيريه غير دولتي بهشت امام رضا (ع)، 146 نفر از کودکان، نوجوانان و جوانان يك تا بيست و سه سال يتيم و معلول را مورد حمايت و سرپرستي كامل دارد.

روحاني در جريان اين بازديد با اشاره به ضرورت انجام حمايت هاي مادي، عاطفي و معنوي از اين كودكان و نوجوانان، گفت: نبايد اين فرزندان ما تنها بوده و احساس كنند كه از جامعه جدا هستند.

رييس جمهوري با بيان اينكه يكي از شاخص ها و معيارهاي جامعه اسلامي و اهل فرهنگ اين است كه مردم اقشار آسيب پذير را ياري مي كنند، خاطرنشان كرد: ما بايد درس ايثار و فداكاري را در اين ايام بياموزيم و آن را ترويج كنيم.

روحاني افزود: همه ارزش زندگي به ايثار و گذشت براي ديگران و خدمت به مردم است.

رييس جمهوري با اشاره به توانايي ها و استعداد هاي كودكان و نوجوانان معلول تحت پوشش اين مركز ، اظهار داشت: اين پيامي براي نسل ماست كه در هر شرايطي اگر اراده براي تلاش و حركت باشد، خداوند مسير را براي رشد و تعالي فراهم و هموار خواهد كرد.

 روحاني اظهار اميدواري كرد تا با تلاش همگان شاهد بهره گيري از ظرفيت هاي ملت ايران در مسير آباداني و رشد كشور باشيم.

رييس جمهوري پس از بازديد از بخش هاي مختلف اين مركز در حسينيه اي كه در اين مكان براي عزاداري ماه محرم سياهپوش شده بود، در كنار نوجوانان و جوانان حسيني به عزاداري تاسوعاي حسيني پرداخت.

در اين مراسم که با نوحه‌سرايي يكي از مداحان اهل بيت عليه‌السلام و ذکر مصيبت حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) و ياران آن حضرت توسط حجت‌الاسلام نقويان همراه بود، نوجوانان و جوانان حسيني اين مركز در حضور رييس‌جمهوري، اشعاري مذهبي در سوگ امام حسين (ع) و ياران باوفاي آن حضرت را خواندند و همنوا با يکديگر به نوحه خواني و سينه زني پرداختند.

علي ربيعي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي و حسين فريدون دستيار ويژه رييس جمهوري و حسام الدين آشنا رييس جمهوري را در اين بازديد همراهي مي كردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین