کد خبر: ۳۲۷۰۷۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
برخی جای «رذیلت» و «فضیلت» را اشتباه گرفته‌اند

لاریجانی پاسخ زاکانی را داد: به‌عنوان یک موجود زنده نمی‌توانم درباره حضورم در جلسه‌ای تخیل کنم!

پس از آنکه برخی نمایندگان دلواپس از جمله علیرضا زاکانی جلسه سه گانه لاریجانی شمخانی و حجازی برای بررسی طرح برجامی مجلس را تکذیب کردند، امروز رئیس مجلس به اظهارات آنان پاسخ داد.
آفتاب‌‌نیوز :
علي لاريجاني در نطق امروز صبح خود بار ديگر از نامه رهبري به رئيس‌جمهور در مورد اجراي برجام تشکر کرد و از عنايت ايشان به مصوبه مجلس تقدير کرد. رئيس مجلس که «محتاطانه» خواندن قانون مصوب مجلس از سوي رهبري را ارج مي نهاد و از اشارات ايشان به بندهاي متعددي از اين مصوبه در نامه به رئيس جمهور ياد مي کرد؛ ادامه داد: جاي تعجب است که يک نفر از همکاران در نوشته‌اي مدعي شده بودند که «محتاطانه» خوانده شدن مصوبه مجلس نشانه فضيلت نيست و بايد اين مصوبه به گونه‌اي مي‌بود که رهبر انقلاب آن را شجاعانه مي‌خواندند. اين هم از عجايب است که برخي جاي رذيلت و فضيلت را اشتباه مي‌گيرند و چنين مي‌گويند!

رئيس مجلس در ادامه سخنان خود بي آنکه به جلسه سه نفره با شمخاني و حجازي اشاره کند، گفت: در جريان بررسي اين طرح، جلسات و هماهنگي‌هايي صورت گرفت که اشاراتي در مجلس به آنها شد. من جمله آنچه که بنده در مجلس نقل کردم که در کمال صحت بود و برخي حرف‌هاي رسانه‌اي در اين باره را رد مي کنم.

لاريجاني از زاکاني و يا نماينده ديگري که گفته بود اين جلسه کذب محض است، هم نام نبرد و در ادامه افزود: بنده ظاهرا يک موجود زنده هستم و نمي‌توانم در حضورم در جلسه‌اي تخيل کرده باشم! گاه برخي حرف‌ها تعجب‌آميز و غير قابل باور بود. در مقطع حساسي که دو سال موضوعي در کشور مورد بررسي بوده و مجلس روي آن کار کرده و نيازمند همکاري و همراهي همه دستگاه هاي کشور است، طبعا براي اين کار مهم احتياج به توافقاتي در خارج از صحن بود.

در جريان بررسي طرح برجامي مجلس جلسه اي ميان دو فراکسيون اصولگرايان و رهروان ولايت برگزار شد و هر دو فراکسيون در مورد اين طرح به توافق رسيدند. اما در صحن علني اعضاي فراکسيون اصولگرايان -اقليت- به تعهد خود پايبند نبود و با اين طرح مخالفت کرده و مانع از تصويب دو فوريت آن شدند. رئيس مجلس در نطق امروز خود به اين روند اشاره اي نکرد و تنها گفت: چرا بايد به تعهدات پايبند نبود؟ مگر توافق در متن صورت نگرفته بود؟ چرا عده اي مطلب را طور ديگري جلوه دادند و مطالب را به دوستان خود به موقع ابلاغ نکردند؟ اينگونه موارد نشانه ضعف است. اينکه عدم پايبندي به تعهد را به نحو ديگري بيان کنند و طرف مقابل را به نقض عهد متهم کنند هم کار عجيب ديگري بود که ديديم!

وي تصريح کرد: آنانکه مرتب تکذيب مي کنند بر گناه قبلي خود بار ديگري مي افزايند و با فرار به جلو نمي توانند کارهاي گذشته خود را بپوشانند.

رئيس مجلس در پايان نطق خود به اظهارات اخير مقامات کشورهاي عربستان نيز واکنش نشان داده و از بي کفايتي آنها در بروز فاجعه منا بار ديگر انتقاد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین