کد خبر: ۳۳۰۱۵۹
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰

اینها بلندترین آسمانخراش‌های جهان هستند +تصاویر

روز به روز بر تعداد ساختمان‌هایی با ارتفاعی از 150 تا 250 متر افزوده می‌شود و این در حالی است که معمارین همواره در حال به‌روزرسانی طرح‌های خود به‌منظور برطرف کردن محدودیت‌های موجود در ساخت این آسمان‌خراش‌ها هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

ساخت بناهایی با ارتفاع زیاد رفته‌رفته به پدیده‌ای متداول در شهرهای بزرگ تبدیل می‌شود. روز به روز بر تعداد ساختمان‌هایی با ارتفاعی از 150 تا 250 متر افزوده می‌شود و این در حالی است که معمارین همواره در حال به‌روزرسانی طرح‌های خود به‌منظور برطرف کردن محدودیت‌های موجود در ساخت این آسمان‌خراش‌ها هستند. آسمان‌خراش‌هایی که حتی نگاه کردن به آن‌ها از بیرون هم لذت‌بخش است.

اینها بلندترین آسمانخراش‌های جهان هستند

در صورتی که شما نیز از جمله دوستداران این ساختمان‌های بلند هستید بدنیست در ادامه با ما نگاهی به بلندترین ساختمان‌های موجود در جهان داشته باشد تا شاید مقصد بعدی شما برای سفرهای برون‌مرزیتان باشند.

تایپه 101، تایوان (ارتفاع 509 متر)اینها بلندترین آسمانخراش‌های جهان هستند

این ساختمان در رده پنجم لیست ما قراردارد. اگرچه به‌تازگی مرکز تجاری CTF با ارتفاع 530 متر، رکورد تایپه 101 را شکسته اما این مرکز همچنان در حال ساخت بوده و نمی‌توان آن‌را به این لیست اضافه کرد. این ساختمان به‌گونه‌ای طراحی و ساخته شده تا از مقاومت کافی در برابر بادها و زلزله‌های شدید تایپه برخوردار شود.

این در حالی است که هدیه ویژه‌ای به این ساختمان، به عنوان بلند‌ترین و بزرگ‌ترین ساختمان سبز جهان توسط LEED تعلق گرفته است. طرح ساختمان، یک Pagoda (ساختمان‌های ژاپنی و چینی) است که از هشت قسمت تشکیل شده و هر قسمت، 8 طبقه دارد.

مرکز تجارت جهانی، آمریکا (ارتفاع 541.33 متر)اینها بلندترین آسمانخراش‌های جهان هستند

مرکز تجارت جهانی، چهارمین ساختمان بلند لیست ما و البته بلند‌ترین ساختمان حال حاضر ایالات متحده آمریکا است. این ساختمان از دفاتر، رستوران‌ها، مراکز پخش و قسمت‌های حمل‌ و نقل و موزه تشکیل شده است.

برخی از ویژگی‌های این مرکز شامل سیستم‌های امنیتی، سیستم‌ استفاده از انرژی تجدیدپذیر، مقاومت بهتر در برابر آتش‌سوزی، سیستم تصفیه آب باران، نورپردازی داخلی و استفاده از مواد بازیافت شده در ساخت آن است. اگرچه ارتفاع این ساختمان، 396 متر است اما با درنظر گرفتن مناره بالای آن، این ارتفاع به 541.33 متر می‌رسد.

هتل Royal Clock Tower مکه، عربستان  (ارتفاع 601 متر)اینها بلندترین آسمانخراش‌های جهان هستند

این هتل که از آن با عنوان ابراج البیت یا برج شیطان نیز یاد می‌شود هتلی دولتی است که به‌منظور استقرار مسلمینی که جهت انجام مراسم حج به مکه آمده‌اند در نظر گرفته شده است. با این وجود با توجه به هزینه بالا، تنها عده کمی می‌توانند از این هتل استفاده کنند. این ساختمان از ساعتی بزرگ در قسمت بالا بهره می‌برد که 43متر در 43 متر ابعاد آن است. بدنیست بدانید که این ساعت، بزرگ‌ترین ساعت جهان نیز به‌شمار می‌آید. فنداسیون وسیع این ساختمان، یکی از دلایل عنوان شده برای ایجاد تعادل لازم در مقابل چنین ارتفاعی است.

در این هتل مجموعه‌ای از اتاق‌های لوکس برای مشتریان درنظر گرفته شده است. مرکز کنفرانس و اتاقی بزرگ ویژه انجام فرائض دینی با ظرفیت 10 هزارنفر از جمله امکانات دیگر این هتل است. در طول شبانه‌روز، 5 مرتبه، تعداد 21 هزار چراغ سبز و سفید موجود، خاموش و روشن می‌شوند تا زمان انجام فرائض دینی را یادآوری کنند. 16 چراغ عمودی عظیم‌الجثه نیز در مراسم‌های خاص، نور را به مسافت 10 کیلومتر به سمت بالا پرتاب کرده تا آسمان را رنگین کنند.

برج شانگهای، چین (ارتفاع 632.11 متر)اینها بلندترین آسمانخراش‌های جهان هستند

برج شانگهای در لیست ما، ساختمانی جدید به شمار می‌آید که در تاریخ 15 شهریورماه 1394 تکمیل شده است. این ساختمان هنوز برای ورود عموم در دسترس قرارنگرفته است اما برنامه‌ریزی‌های انجام شده حکایت از افتتاح رسمی آن در ماه جاری میلادی دارند. این ساختمان از 121 طبقه بهره می‌برد و به‌نحوی طراحی شده تا مجموعه‌ای اداری را در کنار هتل شاهد باشیم.

این ساختمان به همراه برج Jin Mao و مرکز تجاری شانگهای (ششمین ساختمان بلند جهان) در میان بلندمرتبه‌ترین ساختمان‌های چین قرار می‌گیرند. 320 اتاق در این هتل و فضای پارک 1100 خودرو از جمله ویژگی‌های شاخص این ساختمان است.

برج خلیفه، امارات (ارتفاع 828 متر)

برج خلیفه از سال 2009 در مقام اول بلند‌ترین ساختمان‌های جهان قرارگرفته است. این برج با ارتفاع 828 متر از 162 طبقه، سی هزار محل اقامت در کنار 9 هتل و مرکز فروشی مثال‌زدنی بهره می‌برد. این ساختمان با این هدف ایجاد شد تا به دوبی، وجهه‌ای بین‌المللی ببخشد و آن را به‌عنوان مکانی جذاب برای گردشگران (و نه تنها سرزمینی در کشوری نفت‌خیز) معرفی کند.اینها بلندترین آسمانخراش‌های جهان هستند

The Burj Khalifa, the world’s tallest tower at a height of 828 metres (2,717 feet), stands in Dubai March 5, 2012. REUTERS/Mohammed Salem (UNITED ARAB EMIRATES – Tags: SOCIETY CITYSPACE) – RTR2YV3I

این برج از طراحی سه‌پایه‌ای! با لبه‌های بریده شده به‌منظور کاهش اثرات برخورد باد شدید بهره می‌برد. علاوه بر این با استفاده از روکشی قوی، این برج در برابر دمای بالای دبی، ایمن شده است. 57 آسانسور و 8 پله‌برقی در این مجموعه به‌کار گرفته شده است. آسانسورهای موجود نیز می‌توانند به‌راحتی چیزی در حدود 12 تا 14 نفر را در خود جای دهند.  Skidmore, Owings , Merrill (SOM)طراحان این بنا هستند که طراحی ساختمان تجارت جهانی در آمریکا را نیز برعهده داشته‌اند.

منبع: فارنت
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین