کد خبر: ۳۳۰۴۶۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶
یورش دیپلماتیک دولت روحانی برای خارج‌کردن ایران از انزوا

روحانی: لغو تحریم‌ها به‌نفع ایران، اروپا و صلح و امنیت جهانی است

رئیس جمهوی اسلامی ایران در گفتگو با دو شبکه تلویزیونی فرانسوی با بیان این که لغو تحریم ها به نفع غرب و صلح جهانی است از استقبال ایران از سرمایه گذاران خارجی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران در گفت‌وگوی تلویزیونی با خبرنگاران شبکه‌های فرانس۲ و یوروپ۱ فرانسه، برای خرید هواپیمای مسافربری از شرکت ایرباس ابراز تمایل کرد.

به گزارش آفتاب، سایت اینترنتی «اکسپرس» فرانسه با نقل این خبر، سیاست خارجی دولت حسن روحانی و تلاش وی برای خارج کردن ایران از انزوا را «یورش دیپلماتیک» توصیف کرده است.

رئیس جمهوری ایران دوشنبه و سه شنبه آینده در راس یک هیات بلندپایه به فرانسه سفر خواهد کرد. وی در جریان مصاحبه با این دو شبکه فرانسوی، درباره چشم انداز روابط اقتصادی ایران با غرب گفت: مایل به استقبال گرم از تمام سرمایه‌گذاران خارجی در ایران هستیم. به این منظور باید شرایط مناسب‌تری برای تجارت بین المللی در ایران به وجود آوریم. 

روحانی همچنین لغو تحریم‌ها را به نفع ایران، اتحادیه اروپا و صلح و امنیت جهانی توصیف کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح‌های ناوگان هوایی ایران گفت: درباره سازندگان بزرگ هواپیما مانند ایرباس یا بویینگ و حتی دیگر شرکت ها، باید بدانید که این کمپانی‌های بزرگ در ایران حضور دارند اما ما به خریدهایمان به ویژه از ایرباس ادامه خواهیم داد.

منبع: مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین