کد خبر: ۳۳۰۷۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
در پی حوادث تروریستی بیروت و پاریس و کشته‌شدن بیش از ده‌ها نفر

پیام‌های روحانی به مردم لبنان و اولاند: به نام ملت ایران، این جنایات را محکوم می‌کنم

رئیس‌جمهور کشورمان در پیامی به فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه، حملات تروریستی مرگبار پاریس و کشته و زخمی شدن بیش از 200 شهروند فرانسوی را محکوم کرد و گفت: اینجانب به نام ملت بزرگ ایران که خود یکی از قربانیان پدیده شوم تروریسم بوده است؛ این جنایات ضدبشری را شدیدا محکوم و به ملت سوگوار و دولت فرانسه تسلیت می‌گویم.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- دکتر حسن روحانی، رییس‌جمهور کشورمان در پیامی به فرانسوا اولاند همتای فرانسوی خود حوادث تروریستی و کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از شهروندان پاریس را محکوم کرد.

به گزارش آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر ریاست‌جمهوری، متن پیام تسلیت روحانی به اولاند به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای فرانسوا اولاند
رییس جمهور محترم فرانسه

حوادث تروریستی و کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از مردم بیگناه در پاریس موجب تاثر و اندوه فراوان گردید.

اینجانب به نام ملت بزرگ ایران که خود یکی از قربانیان پدیده شوم تروریسم بوده است؛ این جنایات ضد بشری را شدیدا محکوم و به ملت سوگوار و دولت فرانسه تسلیت می گویم.

بی تردید مهمترین پیام جهان در چنین حوادثی، عزم و اراده جدی تر برای مبارزه همه جانبه علیه گروههای تروریستی است.

حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

پیام رئیس‌جمهور به مناسبت حادثه تروریستی بیروت

رییس جمهور همچنین در پیامی، با تسلیت حادثه تروریستی اخیر بیروت به مردم، خانواده‌های داغدار و دولت لبنان، مبارزه با خطر شوم و فراگیر تروریسم را وظیفه همه جهانیان خواند و خطاب به «ملت رشید لبنان» تأکید کرد: ملت بزرگ ایران در کنار شما ایستاده تا مبارزه با ترور و افراط‌گری را تعمیق بخشد.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت رشید لبنان

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

از جانب ملت ایران حادثه تروریستی اخیر بیروت را به شما مردم صبور و عزیز و خانواده‌های داغدار و دولت لبنان تسلیت می‌گویم.

اکنون که تروریسم بر قلب ملت‌های جهان وحشت می‌افکند و مردم بیگناه را به خاک و خون می‌کشد، تمام جهانیان وظیفه دارند با این خطر شوم و فراگیر مبارزه کنند. ملت بزرگ ایران در کنار شما ایستاده تا مبارزه با ترور و افراط‌گری را تعمیق بخشد.

از خداوند متعال غفران و رحمت الهی برای درگذشتگان، شفای عاجل مجروحان و سربلندی و بهروزی ملت لبنان را مسألت دارم.

حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

گفت‌وگوی تلفنی روحانی با نخست‌وزیر ایتالیا

روحانی همچنین در تماسی تلفنی با "ماتئو رنتزی" نخست‌وزیر ایتالیا، با اشاره به حوادث تروریستی در پاریس و ضرورت یکپارچگی و تمرکز بر مبارزه با تروریسم، ابراز امیدواری کرد سفر به رم با توجه به هماهنگی‌های وزرای خارجه دو کشور به زمان مناسب‌تری موکول گردید.

روحانی در ادامه به ضرورت مبارزه مشترک با تروریسم پرداخت و با اشاره به شهادت 17 هزار ایرانی توسط گروهک های تروریستی، گفت: ما می‌دانیم که فعالیت‌های تروریستی تا چه اندازه نفرت‌انگیز و دهشتناک است اما در عین حال مطمئن هستیم که تروریست‌ها در برابر اراده همه ملتها و دولتها هرگز موفق نخواهند شد به اهداف خود دست یابند.

"ماتئو رنتزی" نخست وزیر ایتالیا نیز در این تماس تلفنی با تاکید بر اینکه کشورش آماده گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها است، گفت: جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در مبارزه با تروریسم ایفا می کند و ما باید در کنار هم و متحد، با گروههای تروریستی مبارزه کنیم.

ایران حملات تروریستی خونین در پاریس را محکوم کرد

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه حملات تروریستی خونین دیشب در پاریس پایتخت فرانسه را محکوم کرد.

به گزارش آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حسین جابرانصاری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام محکومیت شدید سلسله عملیات های تروریستی پاریس که به کشته شدن دهها انسان بی گناه منجر شد با ملت و دولت فرانسه ابراز همدردی کرد و افزود: در این ساعات سخت ایران خود را در کنار خانواده های قربانیان این حوادث کور تروریستی می داند. جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر بیگانه بودن عاملان این جنایات از روح اسلام و تمامی ادیان آسمانی و اصول اخلاقی و انسانی، یک بار دیگر بر ضرورت شکل گیری عزم و اراده واحد بین المللی برای مبارزه ریشه ای با تروریسم تاکید و اعلام می کند ایران به سیاست ثابت و روشن خود در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی ادامه خواهد داد و در این چارچوب آماده همکاری با دیگر کشورهای جهان است.

به گزارش آفتاب، در اثر حمله‌ تروریستی به پاریس و گروگان‌گیری، تیراندازی و انفجار، تا کنون دست کم 120 نفر  کشته شدند. براساس گزارش بی بی سی، پنج نقطه‌ای که در پاریس مورد حمله قرار گرفته‌اند شامل رستوران کامبوج که تیراندازی در محل این رستوران ۱۴ کشته به جا گذاشت. و سالن کنسرت باتاکلان  که افراد مسلح حدود ۱۰۰ نفر را در یک کنسرت موسیقی راک کشتند.

همچنین استادیوم ملی فرانسه از دیگر نقاط مورد هدف تروریست‌ها بود که دو انفجار در نزدیکی این استادیوم و در جریان مسابقه میان دو تیم ملی فوتبال فرانسه و آلمان رخ داد و ۳۵ نفر کشته شدند. در خیابان شارون و محله له‌آل هم حملاتی رخ داد که در تیراندازی صورت گرفته در شارون ۱۸ نفر کشته و همچنین گزارش‌های تایید نشده از تیراندازی در محله له‌آل منتشر شده است.

مقامات سازمان ملل و بسیاری از رهبران کشورهای جهان به این حملات واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند. همچنین بنابه‌گفته محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان، سفر روحانی به فرانسه نیز لغو شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
احمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
1
14
خدا نسل داعیش نابود کنه امین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
2
9
خداوند مرد دیپلماسی ایران رو حفظ کنه و دشمناش رو نابود الهی امین
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین