کد خبر: ۳۳۱۲۹۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
بهترین دوست رهبری که دروغ نگوید، هاشمی است

نظر صریح استاد اخلاق درباره حصر، آیت‌الله هاشمی، روحانی، ظریف، سیدحسن خمینی، آیت‌الله مصباح‌ و ...

استاد مشهور اخلاق، نظرات جالب و صریحی درباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی، محمدجواد ظریف، سیدحسن خمینی، دیدگاه و سوابق آیت‌الله مصباح یزدی و موضوع حصر مطرح کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی اظهار کرد: آقای هاشمی چندین‌بار گفته است، در جایی که اختلاف سیاسی وجود دارد، من تابع رهبری هستم.

به گزارش آفتاب، به گفته وی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همیشه رهبری را دوست داشته و الان هم دوست دارد. او افزود: من با جرأت می‌گویم امروز بهترین دوست آیت‌الله خامنه‌ای که دروغ نگوید و دلش برای ایشان بتپد، آقای هاشمی است.

طباطبایی همچنین گفت: بنده آقای هاشمی را کاملا می‌شناسم و می‌دانم که ایشان انقلاب را دوست دارد. من در ملاقات‌های خصوصی ارادت و توجه به رهبری را کامل دیده‌ام. حیفم می‌آید که آنقدر با هاشمی برخورد بد می‌شود. زیرک‌ها فهمیده‌اند و می‌خواهند این دو بزرگوار را جدا کنند. در واقع طرح تقابل هاشمی و رهبری، بحثی است که به رهبری دروغ بگویند و می‌خواهند از این طریق بین این دو شخصیت را بهم بزنند.

او در گفت‌وگویی مفصل با هفته‌نامه «طلوع صبح»، به پرسش‌های متنوعی پاسخ داده است؛ به عنوان مثال درباره فعالیت سیاسی آیت‌الله مصباح گفته است: از نظر من، ورود آقای مصباح به عرصه سیاسی در درجه اول به خودشان لطمه می‌زند. اگر ما بخواهیم سابقه انقلابی آقای هاشمی را زیر سؤال ببریم، باید سابقه خیلی از علمای قم را زیر سوال ببریم.

حجت‌الاسلام طباطبایی افزود: اتفاقاتی پیش آمد که افرادی برای پیشرفت خودشان به آقای هاشمی توهین کردند. این نوع رفتار و اخلاق که یک ضعف است موجب فراهم شدن زمینه‌ای برای این اتفاق بود که برخی با توهین به شخصیت‌های موجه، سعی کنند در فضایی سیاسی شناخته شوند. این بدترین اخلاق است و متاسفانه در کشور ما این مشکل پیش آمده است. نکته مهم این است گهگاهی اگر به مسائل زیاد پرداخته شود آنها دامنه‌دار می‌شوند. پیامبران همیشه می‌گفتند به‌جای آنکه وقت تلف کنید که ببینید چه کسی چه حرفی زده است، به کار خودتان بپردازید؛ البته گاهی گفته‌ها سم است و به باورهای مردم لطمه می‌زند، در این صورت باید پاسخ دهیم.

وی در ادامه گفت: امام خمینی خیلی به آقای هاشمی علاقه‌مند بودند و اعتماد داشت. کارهایی که امام برای آقای هاشمی کردند، بی‌سابقه بود. امام برای آقای هاشمی پس از ترور نافرجام، گوسفند کشتند. قدیمی‌ترین آخوندی که در خانه آقای خمینی رفت و آمد داشت، آیت‌الله هاشمی بود. این موضوع به زمانی بازمی‌گردد که کمتر کسی امام را می‌شناخت. در مقابل منزل امام خمینی منزل عمه ما بود، الان هم هست، آقای هاشمی در همان خانه زندگی می‌کرد. سال 40 که آقای بروجردی فوت کرد، تنها آخوندی که با هشت نفر دیگر سراغ امام خمینی رفتند تا بگویند ایشان رساله بدهند، آقای هاشمی بودند و بقیه خبری نداشتند.

این استاد اخلاق درباره رابطه هاشمی و مقام معظم رهبری گفت: بنده آقای هاشمی را کاملا می‌شناسم و می‌دانم که ایشان انقلاب را دوست دارد. من در ملاقات‌های خصوصی ارادت و توجه به رهبری را کامل دیده‌ام.

وی در پاسخ به پرسشی درباره مصباح یزدی گفت: صلاح نمی‌دانم زیاد در مورد آقای مصباح صحبت کنم. ایشان روحانی و ملبس است و به حوزه خدمت می‌کند. آنچه ما بیان می‌کنیم برای حفظ حریم ایشان است. برداشت‌ها ممکن است غلط باشند، اما با توهین به یک عالم حوزوی مخالفم. ایشان شخصیتی است که ورودش به حوزه سیاسی مطلوب نیست و خوب است که به عرصه سیاست ورود نکنند. در واقع، از نظر من، ورود آقای مصباح به عرصه سیاسی در درجه اول به خودشان لطمه می‌زند، اگر ما بخواهیم سابقه انقلابی آقای هاشمی را زیر سؤال ببریم، باید سابقه خیلی از علمای قم را زیر سؤال ببریم. همگان می‌دانند که فاصله سابقه آقای هاشمی و آقای مصباح و امثال ایشان انقدر زیاد است که ما نمی‌توانیم آن را زیر سؤال ببریم.

طباطبایی افزود: روزی که بحث انقلاب شد، اکثر این آقایان مخالف بودند. حالا که انقلاب رشد کرده، همه می‌گویند ما هستیم، البته خود آقای مصباح منکر آن نیست که قبل از انقلاب حضور نداشته است. راحت بگویم، آقای مصباح چون سابقه سیاسی انقلابی نداشتند، مخالفت می‌کردند ولی از نظر حوزوی علمی ایشان فردی محترم است ایشان عنوان علامه دارد و افتخار حوزه و درس و بحث هستند. حرمت علمی ایشان باید کاملا حفظ شود ولی در مسایل انقلابی چرخش داشتند و ایشان آگاه نیستند و حتی در مسایل روز کشور هم مطالبی می‌گویند و تغییر موضع می‌دهند باور می‌کنید دلم می‌سوزد مطالب 84 تا 92 و 93 ایشان را در عالم سیاست بررسی کنید، این بسیار نگران‌کننده است.

وی در برابر این پرسش که چرا مصباح یزدی در دهه اول انقلاب در جریانات سیاسی حضور نداشت؟ پاسخ داد: آنها که توانمندی ندارند، چرا باید حضور می‌داشتتند؟ این‌ها خراب می‌کردند و دلیلی نداشت که حتما حضور داشته باشند. امام کلاً روی افراد خیلی حساب می‌کردند و بدانید اگر توانی در کسی دیده می‌شد، امام استفاده می‌کرد. یا به نحوی در فضای کشور از او استفاده می‌شد.

طباطبایی در مورد انجمن حجتیه نیز گفت: انجمن حجتیه دیگر توانی برای ادامه کار ندارد؛ در واقع امروزه، اشخاصی هستند که این اصطلاح را برای نابودی دیگران به کار می‌برند. اکنون خطر بزرگی که وجود دارد، تندروهایی هستند که تمام اقداماتشان را تحت عنوان ولایت فقیه انجام می‌دهند. چون این کار خطر دارد، ما ناچاریم برای حفظ کیان ولایت فقیه، عملکرد این افراد را به طریقی خنثی کنیم تا به اصل رهبری آسیبی نرسد.

وی در مورد دولت یازدهم نیز اظهار کرد: هر دولتی نقد دارد، منتها کسانی که از آقای روحانی انتقاد می‌کنند طرفداران دولت قبل هستند. اینها واقعاً متحیرانند و نمی‌توانند پیشرفت‌ها را باور کنند. آقای روحانی فردی نخبه، تحصیلکرده و با سابقه انقلابی درخشان هستند و مدارک تحصیلی عالیه دارند. البته من نقد‌هایی به ایشان دارم و در جای خود بیان کردم ولی در کل ایشان انتخاب خوبی بودند که مردم درست شناسایی کردند.

این استاد اخلاق درباره محمدجواد ظریف و مذاکرات هسته‌ای هم گفت: درخت مثمرثمر سنگ می‌خورد، یعنی آدم‌های مفید را غالباً می‌زنند. آقای ظریف جزو بهترین وزاری خارجه بوده؛ البته وزاری خارجه در ایران همه بزرگواران دانا و کار بلدی بودن و سیاست‌های نظام را پی می‌گیرند لکن آقای ظریف به درستی شرایط را شناخته و با روش‌های به‌روز و البته هوش خدادادی مسایل را اداره کرده است.

وی افزود: تا جایی که به یاد دارم، ظریف از همه وزرا عملکرد بهتری داشته و همیشه آدم مفید مورد آزار و اذیت بیشتری قرار می‌گیرد. آنها که به ایشان حمله می‌کنند، چیزی دیگری بلد نیستن و با بن‌بست روبرو هستند. حمایت‌های رهبری از ظریف به هیچ وجه نظیر نداشته است. به نظر من، دلواپسان ظریف را رها نمی‌کنند و به کار خود ادامه می‌دهند چون دوست دارند سروصدا شود. آدمی که چیزی ندارد جز شلوغ کاری، کار دیگری ندارد. البته عرض می‌کنم سیاست غلط و نافرجامی برای نظام خواهد بود اگر این شلوغ‌بازی و تهاجم به مذاکره‌کننده‌ها ادامه پیدا کند.

حجت‌الاسلام طباطبایی در بخش دیگری از این گفت‌وگو، درباره آلوده‌شدن عزاداری‌ها به توهین و بداخلاقی گفت: عزاداری‌های آلوده به توهین و جسارت و برخوردهای ناگوار خوب نیست و نباید وجود داشته باشد. مردم چنین چیزی را دوست ندارند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره حصر نیز اظهار کرد: این موضوع مربوط به مسئولان رده بالا می‌شود. با این حال، بنده از روز اول هم گفتم حصر هرچه ادامه پیدا کند به ضرر نظام است. البته تصمیم‌گیران دلایلی دارند که امیدوارم موفق باشند.

طباطبایی درباره سیدحسن خمینی نیز گفت: وی را فردی باهوش و درس‌خوانده می‌دانم که مورد احترام مردم است؛ البته بخشی از آن به امام خمینی مربوط است ولی بخشی نیز مربوط به منش و اخلاق خود اوست.

منبع: روزنامه جمهوری اسلامی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
مامان نگران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
10
101
آفرین به استاد اخلاق و نماینده ما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
5
44
اينچنين استاداني خيلي كم يافت مي شوند
كريم نصرالهي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
1
21
خداوند اينجنين عالمان و استاداني را كه حرف حق ميزنند موفق بدارد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین