کد خبر: ۳۳۱۳۶۹
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰

سوغاتی میوه‌های قاچاق تهدید کننده سلامت مردم

نائب رئیس اتحادیه باغداران تصریح کرد: واردات میوه به سبب سوغاتی همراه خود تهدید کننده باغات و به خطر انداختن سلامت مردم است.
آفتاب‌‌نیوز :
مجتبی شادلو نائب رئیس اتحادیه باغداران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، درخصوص واردات میوه‌های قاچاق اظهار داشت: ورود میوه‌های آلوده به کشور به صورت قاچاق تهدید جدیدی برای سلامت مردم و زیان باغداران است و همواره وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مربوطه باید با تشدید نظارت بر مبادی ورودی محصولات کشاورزی روزنه واردات را مسدود کند.

وی افزود: دستگاه‌های نظارتی و بازرسی کشور به راحتی می‌توانند این موضوع را ریشه یابی کنند زیرا قاچاق محصول برای کشور هیچ مزیتی نداشته و تنها موجب شده که حمایت از تولیدات داخل محقق نشود.

شادلو در ادامه گفت: با توجه وضعیت مطلوب میوه در کشور نیاز به واردات آن نخواهیم داشت زیرا واردات میوه به سبب سوغاتی همراه خود تهدید کننده باغات از نظر ورود احتمالی افت‌ها و آلودگی ها است.

نائب رئیس اتحادیه باغداران اظهار کرد: تجربه تلخ واردات میوه در زمینه افت وارداتی مگس مدیترانه‌ای یکی از معضلات باغات کشور است که از لحاظ اقتصادی می‌تواند ضررهای بسیاری را به کشاورزان وارد کند و از طرفی با حاد شدت آفات کشور مبارزه با آن به یک چالش اساسی در کشور تبدیل می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین