کد خبر: ۳۳۱۷۹۰
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
در دیدار معاون نخست وزیر روسیه

جهانگیری: حوادث اخیر حقانیت مواضع ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم را اثبات کرد

معاون اول رییس جمهور توسعه افراط گرایی و تروریسم را تهدید علیه امنیت همه کشورها دانست و گفت: پس از حملات تروریستی در لبنان و فرانسه، جهان بیش از پیش متوجه خطر بزرگی که در منطقه از ناحیه تروریسم دنیا را تهدید می‌کند، شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
اسحاق جهانگیری عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار دمیتری اولگویچ راگوزین معاون نخست وزیر روسیه گفت: حوادث اخیر نشان داد که تروریسم فرامرزی شده و مقابله با آن نیاز به همکاری همه جانبه در سطح بین المللی دارد.

معاون اول رییس جمهور توسعه افراط گرایی و تروریسم را تهدید علیه امنیت همه کشورها دانست و با اشاره به همکاری خوب تهران و مسکو در مقابله با این تهدید در منطقه، گفت: پس از حملات تروریستی در لبنان و فرانسه، جهان بیش از پیش متوجه خطر بزرگی که در منطقه از ناحیه تروریسم دنیا را تهدید می‌کند، شد و با روشن شدن ابعاد فاجعه بار آن برای کشورهای غربی، حقانیت اقدام ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم به اثبات رسید.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به سفر آتی رییس جمهوری روسیه به تهران برای حضور در نشست اوپک گازی، افق روابط ایران و روسیه را روشن ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم این سفر و مذاکرات مسئولان عالی رتبه دو کشور دستاوردهای خوبی در عرصه‌های مختلف داشته باشد.

معاون اول رییس جمهور ضمن تاکید بر نقش مثبت روسیه در روند مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای 1+5 در مسئله‌ی هسته‌ای گفت: علاقه‌مندیم روسیه که در دوران تحریم‌ها در کنار ایران بوده در دوران پساتحریم نیز نقش بیشتری در مناسبات و روابط اقتصادی دو جانبه ایفا کند. ضمن آنکه دولت از تمام توافقات فی مابین که در کمیسیون مشترک دو کشور حاصل شده است، حمایت می‌کند.

جهانگیری بر رفع موانع و شناسایی ظرفیت‌های بالقوه دو کشور برای همکاری‌های گسترده‌تر در عرصه‌ی اقتصادی تاکید کرد و با اشاره به حضور کارشناسان روس در صنایع فولاد و ساخت نیروگاه اتمی بوشهر گفت: روسیه کشوری مهم و صنعتی است و می توانیم در همه ی زمینه ها بویژه در عرصه‌ی علوم و فناوری‌های نوین گام‌های مهمی برداریم.

وی با اشاره به راه اندازی خط اعتباری فاینانس توسط روسیه برای انجام برخی طرح‌ها، بر ضرورت افزایش سطح منابع مالی خطوط اعتباری فاینانس منظور تسریع در روند اجرای پروژه ها و طرح های بزرگ تاکید کرد.

دمیتری اولگویچ راگوزین نیز در این دیدار با اشاره به سفر آتی ولادیمیر پوتین به تهران و دیدار با رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری ایران این دیدار را موجب افزایش مناسبات دو جانبه ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که این همکاری‌ها در آینده بیش از پیش توسعه یابد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های متخصصان و مهندسان جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف به ویژه در حوزه ی علوم و فناوری های نوین با وجود امکانات کم و شرایط تحریم، آمادگی کشورش برای حضوردر عرصه های مختلف نظیر صنعت هواپیما سازی اعلام کرد.

معاون نخست وزیر روسیه ضمن تحلیل شرایط منطقه از تحریم برخی کشورها توسط کشورهای غربی انتقاد کرد و گفت: تحریم ها بیشترین آسیب را به مردم می‌زند که با این وجود متاسفانه بعضی از کشورها بر روش های نادرست خود همچنان پافشاری می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین