کد خبر: ۳۳۱۹۵۶
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
وزارت کشور: با قانون‌شکنان حتما برخورد می‌شود

حمله دلواپسان به وزیر کشور اصلاحات/آیا در قرن ۲۱ می‌توانیم منطق داعش را قبول کنیم؟/ موسوی‌لاری: چهره ایران را خدشه‌دار نکنیم!

حضور وزیر کشور دولت اصلاحات در ورامین با حاشیه‌هایی مواجه شد. حجت‌الاسلام موسوی لاری که عصر دیروز برای سخنرانی در جمع اصلاح‌طلبان ورامین به این شهر سفر کرده بود، در هنگام ورود به سالن همایش با دلواپسانی مواجه شد که به دنبال ممانعت از سخنرانی وی بودند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- هجوم تندروها به همایش و برنامه‌های اصلاح‌طلبان و دیگران مخالفان خود سابقه‌ای طولانی در کشور دارد، اوج این حملات را می‌توان در دولت‌های اصلاحات مشاهده کرد. اما آن‌ها در هشت سال دوره احمدی‌نژاد که همه‌ امکانات و فضای کشور را در اختیار داشتند، به‌هیچ‌وجه به مخالفان خود اجازه فعالیت نمی‌دادند و به هر نحوی کوشیدند تا آنها را از عرصه سیاسی کشور حذف کنند.

به گزارش آفتاب، بعد از انتخابات 92 و روی‌کار آمدن دولت تدبیر و امید، فضای کشور تغییر کرد و براساس وعده‌ها و شعارهای دولت روحانی قرار شد تا احزاب و جناح‌های مختلف از امکانات و فضای برابر برای فعالیت‌های خود برخوردار شوند. تلاش دولت نیز تا به امروز بر تحقق همین وعده استوار بوده است؛ وعده و تلاشی که گویا برای عده‌ای که هشت سال همه‌چیز را در اختیار خود داشته‌‌اند چندان خوشایند نیست و می‌کوشند تا همچنان رقیب خود را از صحنه حذف کنند. 

اخیراً حضور وزیر کشور دولت اصلاحات در ورامین با حاشیه‌هایی مواجه شد. حجت‌الاسلام موسوی لاری که عصر دیروز برای سخنرانی در جمع اصلاح‌طلبان ورامین به این شهر سفر کرده بود، در هنگام ورود به سالن همایش با دلواپسانی مواجه شد که به دنبال ممانعت از سخنرانی وی بودند. نکته جالب توجه در این ماجرا نیز این بود که نماینده مجلس این شهر نیز در میان تجمع‌کنندگان بوده است.

به گزارش آفتاب، خبرگزاری ایلنا درهمین‌باره نوشته است که "هنگام ورود وزیر کشور دولت اصلاحات به سالن چند نفری با سر دادن شعارهایی به سمت وی هجوم بردند که موجب شد عمامه وی از سر او بیافتد."

برخی رسانه‌‌ها نیز خبر داده‌اند که وزیر کشور بلافاصه بعداز بازگشت از سفر بازدید از مرزهای خسروی و شلمچه و چزابه در استان‌های ایلام و خوزستان از همان ابتدای وقوع ماجرای حمله دلواپسان به حجت الاسلام والمسلمین موسوی لاری در جریان این اتفاق قرار گرفت و به استاندار تهران دستور داد در اسرع وقت گزارش دقیقی از ماجرای حمله به موسوی لاری تهیه و برای وی ارسال کند.

 سخنگوی وزارت کشور: با قانون‌شکنان حتما برخورد می‌شود

حسینعلی امیری، سخنگو و قائم مقام وزارت کشور نیز در همین‌باره با بیان اینکه "مهندس مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور این مسأله را پیگیری کرده است و به نقل از وی گفت: در محل برگزاری این مراسم تجمع انجام شده و این عده مزاحمت‌هایی ایجاد کرده اما این مراسم انجام شده و سخنرانان توانستند سخنرانی خود را انجام دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مجوزهای لازم برای این جلسه از قبل تهیه شده بود؟ به خبرگزاری ایسنا گفته است: برای برگزاری مراسم‌ها استانداری مجوز می‌دهد، نه وزارت کشور و مجوز این مراسم از سوی استانداری صادر شده بود. امیری در پایان در پاسخ به این پرسش که چه نهادی مسئول برخورد با تجمع کنندگان است؟ گفت:‌ استانداری تهران باید وارد موضوع شود.

موسوی‌لاری: راهی نرویم که چهره نظام خدشه‌دار شود

به گزارش آفتاب، موسوی لاری در این همایش با بیان اینکه "تفکری که بگوید فقط باید از من پیروی کنی، تفکری داعشی است، تاکید کرد: راهی را نرویم که چهره جمهوری اسلامی را همچون داعش جلوه دهیم، ما وظیفه داریم از جمهوری اسلامی به گونه‌ای دفاع کنیم که ثابت کنیم جمهوری اسلامی مساوی منطق است. اما عده‌ای در داخل عملکردشان اینگونه نیست.

موسوی لاری در ادامه با اشاره به عملکرد دولت، گفت: آقای احمدی‌نژاد آمد و هشت سال کار کرد کارنامه‌اش هم مشخص است. نمایندگان مجلس هم هشت سال کار کردند کارنامه‌شان مشخص است. بگذاریم مردم رای دهند اینکه دعوا ندارد. 

نایب رییس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه اگر جامعه‌ای راه بی‌قانونی و بی‌منطقی در پیش بگیرد، مطمئنا نمی‌تواند راه درست و عقلانی را  طی کند، یادآور شد: گروه‌هائی در قبل از انقلاب بودند که داعیه مبارزه با رژیم شاه داشتند اما توسل به قوه قهریه داشتند که مورد تائید حضرت امام خمینی نبود. 

موسوی لاری با اشاره به نگاه امام خمینی به مردم بیان کرد: امام معتقد بود مردم باید خود قضایا را تحلیل و تصمیم گیری کنند و با برخوردهای قهریه مخالف بودند و این منطق امام در بهمن ۵۷ به نتیجه و پیروزی انقلاب اسلامی رسید. 

وی اضافه کرد: امروز در دنیا جریانات مخالف اسلام گروه هائی مثل داعش، طالبان و... را بنا نهاد تا با سربریدن، ترور و جلوگیری از سخنان حق می‌خواهند خود را عرضه کرده و اسلام را بد نام معرفی کنند. 

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز با یادآوری اینکه عده‌ای به نام دین مردم بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند، عنوان کرد: آیا چهره واقعی اسلام این است؟ این یک الگوئی جاهلی است که خود را حق معرفی می‌کند. این نوع تفکر، یاران علی ابن ابیطالب را شهید می‌کرد و امروز هم مثل همین تفکر در سوریه و شام مشهود است. 

موسوی لاری با تاکید بر آنکه عامه مردم نظامی منطبق بر اصول اسلام و قرآن می‌خواهند و با این منطق جمهوری اسلامی پایه گذاری شد، عنوان کرد: آیا در قرن ۲۱ می‌توانیم منطق داعش را قبول کنیم؟ ما با منطق و روش دعوی داریم یا با آدم‌ها؟ 

وی تاکید کرد:تفکری که بگوید فقط باید از من پیروی کنی، تفکری داعشی است. راهی را نرویم که چهره جمهوری اسلامی را همچون داعش جلوه دهیم.

وزیر کشور دولت اصلاحات با بیان اینکه یک راهی نرویم که چهره جمهوری اسلامی ایران را خدشه دار کنیم، تاکید کرد: ما وظیفه داریم از جمهوری اسلامی و خون شهدا حمایت کنیم. مخالف هم حق دارد نظر دهد ولو در اقلیت باشد، البته در اعمال نظر‌دهی حق با اکثریت است. 

نایب رییس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در ادامه، با اشاره به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی گفت: از دوستان عزیز خواهش می‌کنم در حوزه انتخابیه خود یک نفر باید برای رفتن به مجلس از یک حزب کاندیدا شود تا بقیه همفکران نیز تمکین کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۰
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
6
77
درود بر موسوی لاری
hosam
|
United States of America
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
60
9
مگه برای تبلیقات انتخابات نرفتید خوب دیگه ازاین بهتر چی میخوان بدون هزینه اقتصادی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
2
41
مگه چهره ای مونده باهنرنمایی مسولان قدیمی که روی داعش رو ...
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
3
16
وقتي قانون گذاز قانون شكني مي كنه از بقيه چه انتظاري بايد داشت اگر راه مقابله با رقيب هتاكي و توهين است پس مجلس را مي خواهيم چكار كند اصلا براي چي مي خواهيم ميلياردها ميليارد پول هزينه شود آقايان اگر به ديگران احترام قايل نيستند حداقل به خودشان احترام بگذارند اين همه با شور ملت شريف و مومن بازي نكنند آفتاب خواهش مي كنم منتشر كن
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
4
23
موسوی لاری بزرگوار هستند و حمله کنندگان ...با خشونت نمیتوان خود را اثبات کرد اگر این راه درست بود تا الان ...تاریخ بادوام مانده بودند
نیما
|
Canada
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
3
26
اسامی و عکس کسانی که پرخاش می کنند و باعث تشنج می شوند را منتشر کنید. یک راه برخورد با خشونت همین اطلاع رسانی است. کسانی که حرکت های تند می کنند باید ریسک موقعیت اجتماعی شان بالا برود باید جامعه آنها را به عنوان افراد پرخاشگر که توانایی مدیریت خشم خود را ندارند بشناسد.
عکس و اسامی این تندروها را منتشر کنید.
مطمئنا مردم آنها را ترد خواهند کرد.
علی از تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
3
14
اقای وزیر باکدام ابزار برخورد میکنید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
2
11
اگر نمیتونید جلو این آدمها رو بگیرید بگیم ....پلیس بفرستن
محقق
|
Germany
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
3
7
اقای موسوی لاری چنانچه در دوران وزراتش با افراد خود جوش برخورد میکرد امروز وی هدف قرار نمی گرفت. قابل توجه جناب وزیر کشور حال حاضر ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
2
6
بجاي گرفتن اين آدم ها سراغ بزرگترشان برويد زيرا مديريت دست آنهاست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین