کد خبر: ۳۳۲۱۰۶
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
انتقاد کرباسچی از فرزندخواندگان بی‌ریشه‌ای که بزرگان را تخریب می‌کنند؛

حزب‌اللهی واقعی به مردم خیانت نمی‌کند/سنگ به‌چاه انداختند، حالا می‌گویند کج درآوردید/مردم فسادهای احمدی‌نژاد را فراموش نمی‌کنند

غلامحسین کرباسچی، ظهر جمعه در جلسه ماهانه اصلاح‌طلبان استان قم که در محل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به گزارشی در خصوص فعالیت احزاب اصلاح‌طلب در استان قم، گفت: جدای از اینکه مثلا در استان قم چند گروه اصلاح‌طلب وجود دارد، باید دغدغه ما این باشد که هر چیزی را به دست اهل آن بسپاریم تا زندگی مردم به بهترین نحو ممکن اداره شود.
آفتاب‌‌نیوز :
وی با بیان اینکه طبق آمار رسمی حدود ۱۱ میلیون نفر به عنوان حاشیه نشین در کشورمان وجود دارد، گفت: اصطلاح حاشیه نشین در اینجا به این معنی است که فردی نه شغل مشخصی دارد و نه مسکن، و قطعا برخی از این افراد مجبورند برای گذران امور، یا شغل انگلی در جامعه داشته باشند یا به فساد رو بیاورند که ۹۰ درصد مفاسد هم در بسیاری موارد از این جامعه سر می‌زند.

مردم فساد دولت سابق را فراموش نمی‌کنند

دبیرکل حزب کارگزاران تصریح کرد: سؤال این است، در حالی که بزرگ‌ترین درآمد نفتی، نه فقط در طول تاریخ انقلاب اسلامی، بلکه در طول کل تاریخ ایران در دوره ۸ ساله دولت سابق برای کشورمان حاصل شد، اما چرا این آمار فقر و فساد رشد کرده است؟ این شرایط محصول این بود که حکومت ۸ سال در اختیار شما بود؛ مگر می‌شود این مسائل را فراموش کرد؟ مگر مردم فراموش می‌کنند و یادشان می‌رود؟

وی خاطرنشان کرد: امروز برای مثال آن آقا می‌گوید مگر به توافق رسیدن در مذاکرات هسته‌ای هنر است؟ باید پاسخ داد، این سنگی بود که شما در چاه انداختید، حالا اگر آدم عاقلی آمد و با کار شبانه روزی و کمک دیگران این مسئله را حل کرد، هنر نیست؟ نکند هنر از نظر شما این است که این قدر فساد، فقر، اعتیاد، طلاق و.. درست کنید؟ نکند هنر از نظر شما این است که شرایط را به سمتی پیش بردید که از هر چهار ازدواج یکی به طلاق منجر شود؟ این شرایط حاصل عملکرد ناصحیح شما بود و مگر مردم فراموش می‌کنند؟

کرباسچی خطاب به اصلاح‌طلبان استان قم گفت: بحران‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و… کشورمان، خیلی فرا‌تر از این است که خود را درگیر دعواهای سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا و پایداری کنیم.

برای حل معضلات داخلی، مذاکره ملی کنیم

وی تأکید کرد: به نظر من برای حل معضلات کشور در مسائل مختلف اجتماعی، فرهنگی و…، باید مذاکره ملی کنیم؛ اصلا حتی با جبهه پایداری مذاکره ملی کنیم، که چه باید کرد تا معضل این ۱۱ میلیون حاشیه نشین کشور حل شود؟ چه کنیم تا معضلاتی که در ۸سال دولت سابق ایجاد شد برطرف شود؟

دبیر کل حزب کارگزاران با طرح این سؤال که نیروهای داعش از کجا می‌آیند؟ گفت: بسیاری از آدم‌های فقیر و حاشیه نشین در اروپا جذب داعش می‌شوند؛ حداقل ما کاری نکنیم که در کشورمان شاهد این شرایط باشیم.

وی یادآور شد: آقای دکتر ظریف یک بار در خلال بحث‌های مربوط به داعش به وزرای خارجه غربی گفته بود، نسل اول مسلمانان که به غرب مهاجرت کردند، آمدند و اروپا را ساختند، اما شما چه کردید که نسل دوم، از شدت فقر و…، به چنین آدم‌هایی تبدیل شوند؟

یارانه دادن به مردم، شخصیت دادن به آن‌ها نیست

کرباسچی با بیان اینکه نباید در جامعه ما شرایط فقر و افزایش فقر وجود داشته باشد، گفت: اینکه ما شرایطی را از لحاظ اقتصادی برای مردم درست کنیم که در آخر هر ماه، دستشان دراز باشد که ۴۵ هزار تومان یارانه را بگیرند، این شخصیت دادن به مردم نیست. این کار، توانمند کردن جامعه نیست.

وی با بیان اینکه برای حل معضلات جامعه در بخش‌های مختلف باید با تمام افراد دلسوز کشور، مشورت کرد، گفت: باید حتی با مخالفان خود بر سر یک میز بنشینیم و بگوییم به کجا می‌خواهیم برسیم؟ اگر روند ۸ سال دولت گذشته ادامه پیدا می‌کرد به کجا می‌خواستیم برسیم؟ و این بحران‌ها باید حل شود یا نه؟ و چگونه؟

سنگ به چاه انداختند حالا می‌گویند کج در آوردید

دبیرکل حزب کارگزاران با بیان اینکه برای حل معضلات کشور، جنجال سیاسی معنی ندارد، گفت: برای مثال باید گفت اصلا ما همه جبهه پایداری هستیم، اما بعد آنچه؟ اصلا همراه شما؛ خب راه شما برای حل بحران‌های کشور و بحران‌هایی که شما درست کردید، چیست؟ حالا در مقابل دولت ایستاده‌اید و می‌گویید چرا این چنین برای رفع مشکلات اقدام می‌کنید؟ چرا نمی‌گویید در آن ۸ سال دولت قبل، سنگی در چاه انداخته شد و این همه تحریم و فقر برای کشور به بار آوردید؟ حالا که عقلایی آمدند و سنگ را از چاه در می‌آورند می‌گویند چرا سنگ را کج در می‌آورید؟ ما باید این مسئله را حل می‌کردیم. از طرفی وضعیت رکود اقتصادی و تورم که به دلیل سیاست‌های غلط دولت قبل ایجاد شد، به این سادگی حل شدنی نیست.

اعتماد مردم در دولت سابق خدشه دار شد

وی با بیان اینکه اعتماد مردم به حکومت مسئله بسیار مهمی است که باید برای آن تلاش کرد اما در دوره ۸ سال دولت گذشته به آن بی‌توجهی شد، گفت: اگر آماری از مردم گرفتیم و دیدیم که مردم به خدا و پیامبر (ص) اعتقاد دارند اما به مسئولان اعتقاد ندارند، به این دلیل است که درسطح سیاسی کشور، عده‌ای لجن پراکنی کردند.

فرزندخواندگان بی‌ریشه، بزرگان را تخریب می‌کنند

کرباسچی افزود: در آن ۸ سال دولت قبل اعتماد مردم خدشه دار شد و وقتی اعتماد مردم خراب شد، این فرزندخوانده‌های سیاسی انقلاب که خودشان که ریشه‌ای ندارند، فقط به تخریب بزرگان اقدام می‌کنند تا خودی نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد برای مثال زمانی که امام خمینی (ره) برای بار اول از زندان شاه آزاد شده بود، آقای هاشمی رفسنجانی سال ۱۳۴۴ در مسجد امام حسن عسکری (ع) قم سخنرانی داشت که در آن زمان این قدر مردم حضور داشتند که جای سوزن انداختن هم نبود؛ مردم قم این سابقه را از آقای هاشمی رفسنجانی دیده‌اند، حالا یک عده‌ای آمدند و می‌گویند آقای هاشمی رفسنجانی از راه خود برگشته است؛ سؤال این است که مگر برگشتنی است؟ مگر شوخی است که انسان یک عمر مبارزه کند؟

دبیر کل حزب کارگزاران گفت: اگر بنا شد در انقلابی و در کشوری، فرزند خوانده‌های سیاسی که هیچ چیز جز منافع شخصی برایشان مطرح نیست، صدایشان از همه بلند‌تر شود، بلاهای مختلفی بر سر آن انقلاب و کشور از جمله فقر و… می‌آید.

وی گفت:‌ای کاش در آن ۸ سالی که معضلات کشور زیاد و زیاد‌تر شد، شرایط کشور را درست می‌کردند که در این صورت باید با آنها همراهی می‌شد، اما واقعا این طور نبود و دیدیم وضعی پیش آوردند که فقر و فساد به راحتی در آن دیده می‌شد.

برای حل معضلات کشور، دعواهای سیاسی را کنار بگذاریم

کرباسچی با بیان اینکه برای حل معضلات کشور، دعواهای سیاسی را باید کنار گذاشت، گفت: باید شرایطی ایجاد کرد که جوانان تحصیلکرده کشور، بیش از پیش علاقمند شده و شاهد فرار مغز‌ها نباشیم؛ فرار مغز‌ها به خاطر پرورش گلخانه‌ای جوانان در زمینه‌های اعتقادی است که به دلیل بی‌ریشه بودن، دوام چندانی ندارد.

حذف افراد با سابقه انقلاب صحیح نیست

دبیر کل حزب کارگزاران در ادامه در پاسخ به سؤال یکی از حاضران در جلسه در خصوص بحث فرزندخواندگان سیاسی و اینکه اگر بنا باشد فقط افراد تأثیرگذار در انقلاب در حاکمیت باشند، دیکتاتوری است، گفت: طبیعی است باید افرادی که تأثیر گذار در انقلاب بودند و شرایط کشور در دوران شاه را به شرایط امروز منتقل کردند، باید رفته رفته جای خود را به نسل دوم انقلاب بدهند، اما اینکه یک عده‌ای بیایند که در دوران انقلاب هم وجود داشتند اما کاری برای انقلاب نکردند و معلوم هم نیست نسل دوم باشند، بخواهند روی کار آمده و دیگران را هم حذف کنند، صحیح نیست.

وی با بیان اینکه باید به سابقه افرادی که امضایشان پای اکثر بیانیه‌های انقلابی بود، توجه کرده و حرمت آنها را حفظ کنیم، گفت: روی سخن ما با کسانی است که در تحلیل‌های خود زیاده روی می‌کنند؛ سخن ما این است که باید مراقب باشیم آن بلاهای تاریخی که فرزندخواندگان صدر اسلام، مرتکب شدند و برای مثال حادثه کربلا را ایجاد کردند، سرمان نیاید.

کرباسچی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص احتمال رد صلاحیت اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو، گفت: امروز این قدر بحران‌های مختلف در کشور داریم که باید به حضور افراد دلسوز مردم و البته آگاه به مسائل و کاردان رضایت دهیم. اگر می‌خواهید کسی را برای تصمیم گیری مجلس و مدیریت‌های مختلف، بیاورید، توجه کنید که دلسوز مسائل مملکت باشند و از طرفی مسائل مملکت را بفهمند.

حزب اللهی واقعی به مردم خیانت نمی‌کند

دبیر کل حزب کارگزاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نظر شما راجع به اظهارات یکی از مخالفان دولت مبنی بر اینکه نباید غیر حزب اللهی‌ها به مجلس بعد راه یابند چیست؟ گفت: بزرگترین نشانه حزب اللهی بودن این است که اگر کسی در سمتی قرار می‌گیرد، توانایی انجام آن کار و فهم مسائل را داشته باشد. شما می‌گویید ۸ سال دولت قبل دست حزب اللهی بوده است؟ ما این اعتقاد را نداریم؛ چون حزب اللهی همانطور که از نام آن مشخص است، کسی است که در حزب خداست و خدا را قبول دارد و شخصی با این ویژگی‌ها کاری نمی‌کند مردم در گرفتاری و فساد و تحریم و فقر بیافتند. از طرفی شاید کسانی که ادعای حزب اللهی بودن هم ندارند، خیلی اعتقاد محکمتری داشته باشند؛ به نظر ما حزب اللهی واقعی آن‌ها هستند که در اوج گرفتاری‌ها پایدار ماندند.

برخی برنامه‌های مذهبی صداوسیما اعتقاد سست کن است

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص توصیه به جوانان نیز گفت: در ارتباط با بحث جوانان، چه نیروهای فعال و اصلاح‌طلب و چه غیر از آن، به دو موضوع عمده نیاز دارند؛ یکی اینکه سطح مطالعات خود را بالا ببرند و به خصوص در زمینه مسائل فکری خود را ارتقاء دهند.

دبیر کل حزب کارگزاران، با بیان اینکه متأسفانه امروز در برخی موارد دچار سطحی نگری در مسائل اعتقادی در میان جوانان و مردم شده‌ایم، در حالی که با استفاده از افراد دانشمند موجود در حوزه علمیه می‌توان این مشکل را حل کرد، تصریح کرد: گاهی برنامه‌های مذهبی تلویزیون را که می‌بینم، تأسف می‌خورم از اینکه حرف‌های اعتقاد سست کن در آن‌ها بیان می‌شود. حال که شرایط این چنین است باید جوانان مطالعات خود را بالا برده و همچنین امید به آینده داشته باشند، چرا که سرمایه یک کشور خود جوانان و امید در دل جوانان است.

دعای عرفه امام حسین(ع) درس زندگی است

کرباسچی در ادامه سخنان خود با اشاره به ایام محرم و صفر، اظهار داشت: اگر به قضیه عاشورا نگاه کنیم معمول این است که یک شخصیت بزرگی همچون امام حسین (ع) از دست رفته و برای بزرگداشت ایشان دور هم جمع می‌شویم، اما مفید‌تر و بهتر این است که بیش از آنکه بگوییم شهید را دوست داریم، ببینیم این شهید چه گفته و راه و مسلک او چیست.

وی افزود: متأسفانه ما در خصوص ائمه (ع) و به خصوص امام حسین (ع)، فقط چند جمله را مدام و بدون اینکه به زوایای دیگر توجه کنیم، بیان می‌کنیم. در حالی که در کنار قرآن، اگر سه متن دیگر را بخواهیم به عنوان راهنمای زندگی انسان‌ها مورد توجه قرار دهیم، قطعا یکی از قوی‌ترین و محکمترین آن‌ها، سخنان امام حسین(ع) و برای مثال دعای عرفه است.

دبیر کل حزب کارگزاران، گفت: زیارت عاشورا که زیاد هم خوانده می‌شود، درست است که زیارتی است که توجه ما را به امام حسین (ع) جلب می‌کند و این ابراز ارادت و علاقه به امام (ع) و لعن به دشمنان ایشان است. اما در کنار این دعا آیا برای مثال به زوایای دیگر زندگی امام حسین و سخنان دیگر ایشان از جمله دعای عرفه که حرف دل امام حسین(ع) است توجه کرده‌ایم؟

وی با بیان اینکه دعای عرفه، دعای شناخت و معرفت است و در این دعا می‌توان فهمید امام حسین (ع) برای چه به شهادت رسید، گفت: چرا در اکثر جلسات امروزی که تحت عنوان عزاداری برگزار می‌شود، فقط به زیارت عاشورا اهمیت داده می‌شود؟ البته خوب است. اما خوب‌تر این است که در کنار آن، حداقل یک صفحه دعای عرفه نیز خوانده شود؛ امروز بسیاری از مردم یا همه زیارت عاشورا یا حداقل چند جمله‌ای از آن را حفظ هستند، اما آیا جملاتی از دعای عرفه نیز در حافظه این مردم هست؟ متأسفانه حتی برخی از معممان حوزه نیز این گونه‌اند.

کرباسچی با بیان اینکه روز اول زندانی شدن من در جمهوری اسلامی، روز عرفه بود و واقعا می‌توان حقایقی در خصوص علت حادثه کربلا را در دعای عرفه درک کرد، گفت: در اواخر زمان حکومت معاویه، بی‌مهری‌ها با امام حسین(ع) شروع شده بود به گونه‌ای که امام(ع) به زاویه و گوشه جامعه و سیاست، رانده شده بودند؛ باید گفت مقدمات حادثه کربلا از‌‌ همان سال‌های پایانی حکومت معاویه شروع شد، چراکه تبلیغات سیاسی و اجتماعی حکومت اثر خود را می‌گذاشت.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) در دعای عرفه به عنوان فرزندخواندگان اشاره می‌کند که این بحث جای تأمل دارد، گفت: متأسفانه عده‌ای فقط برداشت ظاهری از این سخن امام(ع) می‌کنند و فرزندخواندگی را به معنای ظاهری آن عنوان می‌کنند، در حالی که منظور امام حسین (ع) فرزندخواندگان سیاسی اسلام است؛ خود عنوان فرزندخوانده یعنی اینکه ریشه و اصالت شما کجاست؟ یعنی امام حسین(ع) در این قالب می‌فرماید دلسوزان اسلام کنار گذاشته شده و فرزندخواندگان آن روی کار آمده‌اند؛ باید گفت شما حداکثر این است که فرزندخوانده هستید و به خاطر رأفت اسلامی شما را پذیرفتند، اما نه اینکه همه چیز دست شما باشد. قطعا اگر فرزندخواندگی باب شد و فرزندخوانده‌ها جای اصالت را گرفتند، آن وقت حادثه کربلا پیش می‌آید.

این تحصیلکرده حوزوی گفت: وقتی فرزندخواندگی به جای اصل و اصالت قرار گیرد، امام حسین(ع) که همواره روی دوش پیامبر(ص) بود، حالا متهم می‌شود به خارجی، فتنه گر و…؛ اینها تهمت‌هایی بود که فرزندخواندگان سیاسی به امام(ع) زدند. امام حسین(ع) در این شرایط دعای عرفه را مطرح می‌کند.

کرباسچی خاطرنشان کرد: در دعوای سیاسی آن زمان، متأسفانه به دلیل تبلیغات شدید حکومت معاویه، آدم‌های احمق هم می‌گویند در دعوای سیاسی علی و معاویه وارد نمی‌شوم و نماز خودم را می‌خوانم. در این شرایط امام حسین (ع) باید گوشه‌ای از زلال معرفت را در جامعه، ساری و جاری کند.

وی با بیان اینکه زیارت عاشورا یک مناسک خوب برای نزدیکی به امام حسین (ع) هست، اما باید دید ایشان در موارد دیگر چه گفته است، یادآور شد: حالا نمی‌خواهیم به این موضوع پرداخته شود که چه افرادی و با نیت اختلاف در بین شیعه و سنی، در تقویت لعن و سلام در زیارت عاشورا چقدر نقش داشته‌اند یا نداشته‌اند اما واقعا از دعای عرفه و امثال آن غافل هستیم.

دبیرکل حزب کارگزاران گفت: در حکومت دیکتاتوری معاویه که همه آدم‌ها خریده شدند، امام حسین (ع) به صحرای عرفات می‌آید، می‌ایستند و می‌گوید، هیچ چیز غیر از خدا نمی‌تواند بر چیز دیگری غلبه کند؛ همه چیز دست خداست؛ تو‌ ای انسان! می‌ترسی معاویه آب و نان تو را قطع کند؟

وی افزود: امام حسین(ع) می‌بیند در حکومت فاسد و دیکتاتوری مثل معاویه، هیچکس قبول ندارد همه چیز دست خداست؛ اما امام(ع) می‌فرماید پیامبر(ص) تمام زحمت‌ها را کشید و بت‌ها را شکست و گفت نگران نباشید که خدا توانا‌ترین است.

کرباسچی با بیان اینکه دعای عرفه در بحث‌های علمی و ایدئولوژیک وارد شده و حتی می‌توان گفت از بزرگ‌ترین دلایل خدا‌شناسی است، اظهار داشت: امام حسین(ع) حدود ۱۴۰۰سال پیش، راجع به قلب، بینی و ساختار گوش و مغز انسان، حرف‌هایی زده که در متون دیگر کمتر می‌بینیم؛ خود دعای عرفه یک معجزه است و به نظر من بزرگ‌ترین معجزه امام حسین(ع) است؛ ایشان یک آناتومی را در دعای عرفه تشریح کرده و انگار جسد انسانی را گذاشته و انسان را بررسی می‌کند. امام حسین(ع) در این دعا می‌گوید یعنی خدا خیلی پیچیده‌تر از آن است که شما انسان‌ها فکر می‌کنید.

دبیر کل حزب کارگزاران با بیان اینکه اصلا خود دعای عرفه برای اینکه انسان به شیعه ایمان بیاورد کافی است، گفت: هر بعد این دعا مسئله‌ای را می‌گوید؛ روحیه تقوا را در انسان تقویت می‌کند. اینها نکاتی بود که در جامعه آن روز فراموش شده بود و گریه امام حسین(ع) نیز برای این بود که زحمات پیامبر(ص) در حال از بین رفتن است و چرا باید به امام حسین(ع) بگویند خارجی، فتنه گر و برانگیخته بر حکومت؟ این دعا فقط در حد یادآوری نیست، بلکه بیشتر از ابراز ارادت به امام حسین(ع) در زندگی امروز خود ما انسان‌ها اثر دارد.

منبع: بهار

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
5
98
احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت و . . . باز هم احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
9
90
احسنت بر مهندس كرباسچي انسان پر تلاش و كاري .
هر مسئوليتي گرفت عالي اجرا كرد چه در اصفهان و چه در تهران .
سخنان منطقي و دلسوزانه خدا كمك كند شما و امثال شما رو
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
کرباسچی روحانی بوده و ملبس به لباس روحانیت و تحصیلات حوزوی و مهندس نیست
majid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
106
16
لابد حزب اللهي واقعي شما هستيد آقاي كرباسچي؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Seychelles |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
...این بابک زنجانی هم انداختن جلو انگار نه انگار که با هاش دست دادند و ازش تقدیر کردن
فرامرز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
نه شما هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
همین رو بگو خودش ... دوسال زندان بوده حالا به بقیه میگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
5
36
...
كساني كه 8 سال مملكت را به عقب بردن .
در حوزه اقتصاد - فرهنگ و...
كساني كه بدون داشتن دانش و علم تصميم هاي آني و بدون كار شناسي داشتند.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
2
33
قدرت و ثروت فراوان و بی نظارت هر انسانی را به فساد میکشاند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
8
59
کرباسچی امتحانش را درعمل نشان داده که ادمهای منصف وکارکرده میدانند که نقش کرباسچی در کشور چه بوده ؟
مگر ما چند تامدیر اجرائی با عرضه ولایق مثل کرباسچی وغرضی در کشور داریم؟
متاسفم که سرمایه های اینچنینی در حاشیه هستند
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
31
9
بسیار جالب است!!!! آقای کرباسچی شاید یادش رفته دوران شهرداری خودش را؟؟!! و اینکه چه بلایی برسر تهران آورده است و راهی که ایشان بنایش را گذاشت متاسقانه هنوز ادامه دارد. آیا امروز تهران جای زندگی کردن است؟!!!
پایه بسیاری از فسادهای امروز ریشه اش در مدیریت ایشان بوده است.... پول بده !!! و قانون بخر!!!!
نه علم و نه دانش در عرصه مدیریت شهری جایگاهی داشت و آنچه که محور همه تصمیمات بود پول بود و جالب اینکه بخشی از آن پولها را صرف انتخابات میکردند و............. البته همان راه را امروز آقای قالیباف میروند!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
10
6
واقعاخيلي ....متاسفم...
hasan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
18
7
جناب کرباسچی مرد عمل باش... .دوره آخرالزمان شده ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
21
11
البته که مردم فساد در دولت قبل و فساد در شهرداری در دوران زمامداری شما در امور شهر را فراموش نمی کنند ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
3
8
به شیعه ایمان بیاورد؟؟؟واقعا یعنی چه؟دعای عرفه اصالتا وحدت را توصیه می کند نه برداشتهای تفرقه افکنانه.بهتر بود میگفتی :به اسلام.
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
8
26
افرين بر شما ، اگر شير مرداني مثل شما نبودند كه وضيعت وخيمتر هم ميشد
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
10
12
حرف زدن آسونه مهم عمله که...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین