کد خبر: ۳۳۲۶۷۷
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳

استقبال رییس‌جمهور ونزوئلا از تعیین قیمت گاز در چارچوب اوپک گازی

رییس جمهور ونزوئلا گفت: ما از تعیین قیمت گاز در چارچوب اوپک گازی استقبال می‌کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
نیکولاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا در سومین اجلاس اوپک گازی در تهران با بیان اینکه هدف سومین اجلاس استحکام برنامه‌هایی است که تاکنون برای آن در نظر گرفته شده است تصریح کرد: تبادل تجربیات میان کشورهای عضو می تواند از دیگر اهداف این اجلاس باشد.

وی از ملحق شدن آذربایجان به اوپک گازی استقبال کرد و افزود: امیدواریم افزایش اعضاء به تحکیم این اجلاس هرچه بیشتر بیانجامد.

وی با بیان اینکه ونزوئلا طی انقلاب بولیواری صاحب منابع طبیعی خود شده است خاطرنشان کرد: پیش از آن شرکت‌های چند ملیتی به طور کامل منابع ما را در اختیار خود داشتند، اما الان صاحب تمامی این ذخایر از جمله ذخایر مهم گاز، ملت ونزوئلاست. ما پنجمین کشور دارای ذخایر گازی در دنیا هستیم و امیدواریم بتوانیم هم راستا با کشورهای عضو اوپک گازی به تبادل نظر و تجربیات با یکدیگر بپردازیم و روز به روز شاهد یکپارچگی مواضع در میان اعضا باشیم.

رییس جمهور ونزوئلا با بیان اینکه کشور من پروژه‌های مختلفی را در چارچوب ارتقا سطح توسعه منابع زیرزمینی خود از جمله گاز در دست اجرا دارد به پروژه‌هایی با کشور ترینیدا و توباگو و نیز در چارچوب آلبا اشاره کرد و افزود: یکی از پروژه‌هایی که مرحوم چاوز آن را شروع کرد و ادامه داد ایجاد خط لوله گاز برای انتقال گاز و نفت از ونزوئلا به دیگر کشورها بوده است و ما در ادامه راه این پروژه را به کشورهای آمریکای لاتین ارتقاء داده‌ایم.

وی همچنین از پیشنهاد بولیوی برای برگزاری چهارمین اجلاس اوپک گازی در این کشور استقبال کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین