کد خبر: ۳۳۲۹۵۱
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
استعفا برای سیاه‌نمایی/ کوچک‌زاده باید عذرخواهی کند

پرده‌برداری از ماجرای سیب‌زمینی‌های انتخاباتی احمدی‌نژاد و استعفای کوچک‌زاده

سیب‌زمینی‌هایی که بهانه مهدی کوچک‌زاده برای اعلام استعفا از نمایندگی شده بودند، حالا باعث پرده‌برداری از ماجرایی سابقه‌دار شده‌ است.
آفتاب‌‌نیوز :
کوچک‌زاده در جلسه روز دوشنبه مجلس، در اخطاری نسبت به امحای هزارو٧٠٠ تن سیب‌زمینی در استان فارس انتقاد کرد. او عامل این اقدام را «رئیس سازمان تعاون روستایی» اعلام و او را «بی‌شرافت» خواند و نسبت به حجتی، وزیر جهاد کشاورزی هم انتقاداتی با الفاظ تند بیان کرد. وقتی لاریجانی به او تذکر داد که اخطارش تناسبی با دستور کار جلسه ندارد و این نوع تذکرات را باید در زمان بیان تذکرات شفاهی بیان کند، کوچک‌زاده گفت رئیس مجلس حق تذکردادن را از او سلب کرده است.

به گزارش آفتاب، کوچک‌زاده با بیان اینکه این نوع مدیریت اسلامی نیست، گفت استعفا می‌دهد و لاریجانی هم ضمن بیان این جمله معنادار که «همین کارها را می‌کنید که برای خودتان دردسر درست می‌کنید»، به او گفت اگر می‌خواهد استعفا دهد، این کار را انجام دهد و رئیس جلسه را تهدید نکند. کوچک‌زاده هم استعفایی که تاریخ آن مربوط به یک هفته قبل بود را به هیأت‌رئیسه داد و تصویر آن را هم در اینستاگرامش منتشر کرد.

استعفا برای سیاه‌نمایی

اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد و بسیاری از نمایندگان با استقبال از این استعفا، شروع به جمع‌کردن امضا برای بررسی خارج از نوبت استعفای کوچک‌زاده کردند. امضاهایی که تا دیروز تعداد آنها به ٨٠ رسیده بود و جعفرزاده‌ایمن‌آبادی، نماینده رشت درباره آن گفت: «از آنجایی که ایشان نظم مجلس را به هم می‌زنند نمایندگان هم خواستار تسریع در روند استعفای ایشان شدند و فکر می‌کنم این استعفا باید در اولویت اول دستور کار جلسه بعدی مجلس قرار گیرد». جعفرزاده در گفت‌وگو با سایت اعتماد ملی، با اشاره به اینکه کوچک‌زاده بعد از اعلام استعفا دوباره به صحن مجلس بازگشت، گفت: «البته می‌دانیم که این استعفا هم یک سیاه‌نمایی دیگر است؛ این‌ داستان‌هایی است که تاریخ مصرفش تمام شده». اما این تنها حاشیه ایجادشده بر سر جنجال‌سازی کوچک‌زاده نبود و بخش مهم‌تر ماجرا، وقتی به جریان افتاد که غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت، در گفت‌وگو با خانه ملت، از امضای مقام‌های قانونی نظیر نماینده دادستان، کمیته امداد، امام‌جمعه و سایر مسئولان استانی زیر برگه صورت‌جلسه این امحا خبر داد و پرده از نمونه‌های مشابه در دولت گذشته برداشت.

محصولاتی که در دولت قبل امحا شد

جعفرزاده دیروز با اشاره به جنجال کوچک‌زاده درباره امحای هزارو ٧٠٠ تن سیب‌زمینی در شیراز، گفت: «در سال ١٣٨٤ ما شاهد امحای یک‌میلیون و ٣٩٦ هزارکیلو سیب‌زمینی و در سال ١٣٨٧ رقمی در حدود یک‌میلیون‌و ٧٤ هزار و ٥٠٤ کیلو از این محصول بوده‌ایم، حال سؤال این است که چرا همین نمایندگانی که امروز به دنبال استعفا هستند در سال‌های گذشته در پی معدوم‌سازی این محصولات کشاورزی هیچ اظهارنظری نکردند». خبرگزاری خانه ملت به همراه این گزارش، تصویر اسناد مربوط به امحای محصولات در سال‌های مورد اشاره جعفرزاده را هم منتشر کرده که براساس آنها مقدار پیاز پاییزه امحاشده متعلق به شهرهای شیراز، اقلید، خرمبید و بوانات در سال ٨٤ معادل یک‌میلیون‌و ٣٩٦ هزارو ٧٨٠ کیلو بوده است.

امحا با نظارت امام‌جمعه و کمیته امداد

جعفرزاده در ادامه افشاگری خود از ماجرای سیب‌زمینی‌ها با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی موظف است برای تنظیم بازار، مازاد مصرف را از کشاورز خریداری کند، تصریح کرد: «اقدامی که از سوی مسئولان درباره سیب‌زمینی صورت گرفته بارها درباره محصولاتی دیگر و حتی مرغ، با هدف تنظیم بازار انجام شده است». او با بیان اینکه خرید مازاد مصرف درباره مرغ و مواد پروتئینی مقرون‌به‌صرفه است، گفت: «درمورد سیب‌زمینی و محصولاتی مشابه آن که فسادپذیر هستند تا زمان محدودی می‌توان آنها را نگهداری کرد». جعفرزاده‌ایمن‌آبادی با تأکید بر اینکه طبق اسناد موجود، مسئولان برای توزیع سیب‌زمینی خریداری‌شده از کشاورزان بین خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد استان و سازمان بهزیستی اقدام کرده‌‌اند، افزود: «محصول امحاشده فاسد شده و امکان توزیع آن دیگر وجود نداشت و درباره امحای سیب‌زمینی‌های مذکور دستور دادستان، امام‌جمعه، مدیریت جهاد کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی، ریاست دادگستری و فرماندار استان وجود داشته است». خانه ملت در ادامه این گزارش، اسناد صورت‌جلسه‌های امحای سیب‌زمینی‌های امسال را نیز منتشر کرده که مهر دفتر امام‌جمعه و کمیته امداد داراب به چشم می‌خورد، همچنین «کمیسیون امحا» با ترکیب «نماینده دستگاه قضائی یا سازمان بازرسی استان و نمایندگان فرماندار، شبکه بهداشت، جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی استان، به‌همراه مسئول حراست سازمان تعاون روستایی استان» نیز بر این کار نظارت کرده‌اند. نماینده رشت در ادامه با اشاره به دستورالعمل کمیسیون امحا، درباره معدوم‌کردن سیب‌زمینی‌های مذکور گفت: «طبق دستورالعمل مذکور، مسئولان موظفند محصولات فاسدشده یا در معرض فساد قرارگرفته را معدوم کنند. برخی می‌گویند چرا سیب‌زمینی‌های مذکور را بین مردم به صورت رایگان توزیع نکرده‌‌اند؛ با توزیع رایگان این میزان سیب‌زمینی بین مردم به طور حتم کشاورزانی که محصولات خود را به بازار عرضه کرده بودند به آستانه ورشکستگی می‌رسیدند».

ماجرای سیب‌زمینی‌های انتخاباتی احمدی‌نژاد

جعفرزاده‌ایمن‌آبادی با تأکید بر اینکه دلیل ‌ارسال‌نکردن سیب‌زمینی‌های مذکور به استان‌های دیگر، فسادپذیری و فاسدشدن بسیاری از آنها بوده است گفت: «تا جایی که امکان داشت توزیع سیب‌زمینی رایگان بین مردم و اقشار آسیب‌پذیر در استان فارس، یعنی استانی که معدوم‌سازی این محصول را انجام داده صورت گرفته است. معدوم‌سازی هزارو ٧٠٠ تن سیب‌زمینی در استان فارس در تیرماه سال جاری رخ داده است. حال جای سؤال دارد که چرا نماینده مردم که خود را هوادار ملت می‌داند به این اسناد و تلاش مسئولان برای تنظیم بازار مراجعه نکرده است؟!»  نماینده رشت و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین در ادامه  تأکید کرد: «معدوم‌سازی برخی محصولات برای تنظیم بازار در بسیاری از استان‌های کشور و در سال‌های مختلف انجام شده است و در سال‌هایی که دولت قبل بر روی کار بود، بارها و بارها در محصولات مختلف این اقدام رخ داده است. دستورالعمل امحا درخصوص این محصولات با تأیید دستگاه‌های مذکور اشکالی ندارد. اقداماتی که از سوی احمدی‌نژاد، رئیس دولت قبل، درخصوص توزیع سیب‌زمینی‌های رایگان بین مردم صورت گرفت، فقط اقداماتی انتخاباتی بود که لطمه‌های بسیاری به تولید و کشاورزی داخلی زد. دولت امحای سیب‌زمینی‌های مذکور را در راستای نوسان بازار جهانی انجام داده و هیچ ایرادی به آن وارد نیست».

کوچک‌زاده باید عذرخواهی کند

جعفرزاده‌ایمن‌آبادی با تأکید بر اینکه ادبیات نماینده مذکور درخصوص مسئولان بسیار بد بوده و قابل‌پیگیری است، گفت: «موضوعی که مورد اعتراض بسیاری از نمایندگان واقع شده، به کار بردن جمله «کشور ما اسلامی اداره نمی‌شود» است، مگر می‌شود در کشوری که ولایت فقیه داشته و رهبری آن رهبر جهان اسلام است، چنین جملاتی مطرح باشد؟» این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از به‌کاربردن لفظ «بی‌شرف» درباره رئیس سازمان تعاونی روستایی که خود فرزند شهید است، تصریح کرد: «این نماینده مذکور باید از ملت عذرخواهی کند. بارها و بارها در دولت قبل اتفاقات این‌چنینی رخ داده اما هیچ‌کدام از این عزیزان سخنی نگفته‌اند. به طور حتم، استعفای نماینده مذکور را با توجه به مستندات موجود در دستور کار خود قرار خواهیم داد و این نماینده باید پاسخگوی الفاظ زشتی که به کار می‌برد باشد».

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
58
بابا قبول کنید ...
خلیج فارس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
84
14
خاهشا با توضیح بی معنا به شعور ملت توهین نکنید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
آقای کوچک زاده و امثالهم از تریبون های رسمی به شعور ملت توهین کنند اشکال ندارد ؟!
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
1
35
... به نفع مردمه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
51
کاش کسی بود و کاری میکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
کاش کسانی بودن وتولیدات را مدیریت میکردند تا با مصرف آب به جای تولید کود محصولات مورد نیاز تولید میشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
3
38
اين عذرخواهي بايد از همان تريبوني باشد كه در نهايت ...و . . . آن كلمات زشت و . . . را در مورد ديگران بكار مي برند، شايد مورد قبول افتد.!!!!!!!!!!!!!!!!
اما نمايندگان حقيقي و محترم و با شرافت ملت مومن ايران، كه اين نماينده ...با اين رفتارها و گفتارهاي نابهنجارشان حيثيت اخلاقي بقيه را هم زير سوال مي برند، بايد خودشان بتوانند به نوعي اعاده حيثيت از اخلاق و منش صحيح خود بنمايند، طوري كه با ديگر افراد بي اخلاق جمع بسته نشوند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
1
42
اینوسط بیچاره مردم
نا ش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
3
49
حقا که فرزند خلف مطهری خوب گفت: ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
1
3
معلوم نيس وزير اقتصادو كشاورزي كجان
سید مهدی محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
0
واقعا جای تاسفِ، بعضی از منتخبین مردم که با رای مردم وارد خانه ملت میشن، خیلی زود مردم را فراموش می کنند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین