کد خبر: ۳۳۳۰۲۲
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱

دادستان پاریس: حمله انتحاری دیگری در پاریس طراحی شده بود

فرانسوآ مولن» (François Molins) دادستان پاریس اعلام کرد تروریست ها قصد داشتند حمله انتحاری دیگری را نیز در پایتخت فرانسه ترتیب دهند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، مولن در اعلام جزئیات بیشتر از تحقیقات پلیس در مورد حملات تروریستی 13 نوامبر (22 آبان)، اعلام کرد: «عبدالحمید اباعود» طراح اصلی این حملات قصد داشته در روزهای 18 و 19 نوامبر (27 و 28 آبان ماه) در محله تجاری «لا دفانس» پاریس به همراه همدست خود به اقدام انتحاری دست بزند.

تحقیقات پلیس همچنین نشان می دهد که اباعود همزمان با مداخله پلیس برای پایان دادن به گروگانگیری در سالن کنسرت «باتاکلان» به «صحنه جنایت» تیراندازی همدستانش در مناطق 10 و 11 پاریس بازگشته است.

این اطلاعات از تلفن همراه اباعود که به وسیله آن با عاملان حملات انتحاری در نزدیکی استادیوم فرانسه مکالمه داشته، به دست آمده است.

دادستان پاریس پنجشنبه گذشته در بیانیه ای تایید کرد که ابوعود در جریان عملیات گسترده چهارشنبه گذشته پلیس که هفت ساعت در منطقه «سن دونی» بطور انجامید، کشته شد. جسد وی در حالی کشف شد که چندین گلوله به وی اصابت کرده بود.

بیش از 100 سرباز و نیروی پلیس فرانسه سحرگاه چهارشنبه گذشته به آپارتمانی در منطقه سن دونی در شمال پاریس حمله کردند. این عملیات با کشته شدن دو نفر و بازداشت هفت فرد مظنون پایان یافت.

پلیس فرانسه دیروز (سه شنبه) دو کمربند انفجاری مشابه کمربندهای استفاده شده در حملات تروریستی پاریس را در آپارتمانی در سن دونی یافت. پیشتر نیز پلیس از کشف کمربند انفجاری دیگری در منطقه «مون روژ» در حومه پاریس خبر داده بود.


وضعیت فوق العاده به روایت آمار


وضعیت فوق العاده که در پی حملات تروریستی در سراسر فرانسه اعلام شد تا پایان فوریه (بهمن/ اسفند) 2016 میلادی ادامه خواهد داشت. حوزه اختیارات دولت و نیروهای امنیتی در این وضعیت افزایش می یابد.

«برنار کزنوو» وزیر کشور فرانسه دیروز (سه شنبه) با حضور در پارلمان کشورش جزئیات بیشتری از عملیات پلیس ارائه کرد: یک هزار و 233 مورد تفتیش توسط پلیس صورت گرفته است. 165 نفر بازداشت شده اند.

وی افزود: 230 قبضه سلاح کشف و ضبط شده است که نیمی از آن ها سلاح جنگی است. همچنین 266 نفر نیز در حبس خانگی به سر می برند.

در جریات حملات تروریستی 13 نوامبر (22 آبان) پاریس، دو انفجار انتحاری در نزدیکی استادیوم فوتبال در سن دونی و هنگام بازی دوستانه دو تیم آلمان و فرانسه صورت گرفت.

همزمان شش تیراندازی در پنج نقطه در مناطق 10 و 11 پاریس رخ داد. همچنین افراد مسلح با ورود به سالن کنسرت باتاکلان بیش از یک هزار و 500 نفر را به گروگان گرفتند. گروگان گیری در نیمه شب با دخالت پلیس پایان یافت و در جریان آن بیش از 80 نفر به همراه چند مهاجم کشته شدند.

این برای نخستین بار در تاریخ فرانسه بود که عملیات انتحاری در خاک این کشور صورت گرفت. در این حملات، دست کم 130 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 350 نفر دیگر مجروح شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین