کد خبر: ۳۳۳۰۶۳
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰

هوای مشهد و تبریز در وضعیت هشدار قرار گرفت

براساس اعلام سازمان حفاظت از محیط زیست استان آذربایجان شرقی و خراسان رضوی،هوای دو کلانشهر مشهد و تبریز در وضعیت هشدار قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز : هوای 2 کلانشهر مشهد و تبریز در وضعیت هشدار قرار گرفتبه گزارش گروه اجتماعی میزان،هوای دو  کلانشهر مشهد و تبریز در حالت هشدار قرار گرفت.

هوای تبریز در وضعیت هشدار

بنابراین گزارش حمید قاسمی،مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت:با توجه به آخرین آمار استخراج شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در این شهر، در زمان حاضر شاخص آلودگی هوا نسبت به ذرات معلق 2.5 میکرون 149 است.
وی اظهارکرد: شاخص آلودگی هوا اگر زیر 100 پی. اس. آی باشد، سالم، بین 100 و 200 ناسالم، بین 200 و 300 وضعیت اضطرار و 300 به بالا وضعیت بحرانی به شمار می رود.

قاسمی از مردم درخواست کرد: برای کاهش بار آلودگی از سفرهای درون شهری با خودروهای شخصی و تک سرنشین خودداری کنند.برای جلوگیری از آسیب های جدی، کودکان و سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی از حضور در فضاهای باز خودداری کرده و در صورت ضرورت از ماسک استفاده کنند.

افزایش حجم آلاینده‌ها، کیفیت هوای مشهد را در وضعیت هشدار قرار داد
گفتنی است حمید صالحی،مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی درباره وضعیت هوای شهر مشهد گفت: با افزایش حجم آلاینده‌ها در هوای مشهد، کیفیت هوای روز چهارشنبه این کلانشهر در وضعیت هشدار قرار گرفته است.
وی افزود:بر اساس گزارش ساعت 11 و 30 دقیقه امروز ایستگاههای سنجش آلودگی، میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد صبح امروز 106 پی.اس.آی و فراتر از حد مجاز است. میزان حجم آلودگی هوا در چهار ایستگاه حرم مطهر، ویلا، صدف و تقی آباد بسیار زیاد است.

صالحی با اشاره به شدت آلاینده ها در نیمی از ایستگاههای سنجش کیفیت هوا در مشهد توصیه کرد بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند و یا از حضور در مناطق پر رفت و آمد و هسته مرکزی شهر خودداری نمایند و همچنین عموم مردم فعالیتهای ورزشی در فضای باز را به زمان دیگری موکول کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین