کد خبر: ۳۳۳۱۷۹
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴

کانادا: ناتو به دنبال تنش‌زدایی میان روسیه و ترکیه باشد

نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد که این کشور و دیگر اعضای ناتو باید برای حصول اطمینان از کاهش تنش‌ها میان روسیه و ترکیه با یکدیگر همکاری داشته باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد، در پی سرنگون شدن جنگنده سوخو-24 روسیه توسط نیروهای هوایی ترکیه لازم است کانادا و شرکای این کشور در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با یکدیگر همکاری داشته باشند تا از بالا نگرفتن تنش‌ها در روابط میان روسیه و ترکیه اطمینان حاصل شود.

ترودو تاکید کرد: ناتو باید در کنار کشور عضو خود، یعنی ترکیه بایستد اما در عین حال، لازم است کانادا و دیگر کشورهای عضو این ائتلاف نظامی اطمینان حاصل کنند که این رویداد راه را برای تکرار اتفاقات مشابه هموار نمی‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نخست‌وزیر کانادا در کنفرانس مطبوعاتی خود تاکید کرد: آنچه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، این است که ما همگی به دنبال آرام کردن وضعیت باشیم.

وی اضافه کرد: کانادا و دیگر اعضای ناتو باید در پی تنش‌زدایی در راستای اهداف و اقدامات مشترک در عملیات‌های برقراری ثبات در سوریه باشند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره حق ترکیه در دفاع از خود در جریان ماجرای سرنگون کردن جنگنده روسی گفت: اظهار نظر در این باره برای کانادا بسیار زود است و نمی‌توانیم انگشت اتهامی به سوی هر یک از دو طرف ببریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین