کد خبر: ۳۳۳۱۹۸
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴

پیامک، جان فردی را از مرگ حتمی گاز گرفتگی نجات داد

مسئول روابط عمومی مرکز فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی گفت: نگرانی خواهر با دریافت پیامکی یک کلمه ای نسبت به وضعیت برادر، باعث نجات جان وی از مرگ حتمی بر اثر گاز گرفتگی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
حبیب حسینقلی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تماس این شهروند کرمانشاهی با یکی از پایگاه های مستقر اورژانس 115 در تبریز، اطلاعات لازم در خصوص آدرس دقیق محل زندگی برادر خود در شهر سهند ارایه و خواستار نجات وی می شود.

وی ادامه داد: با اعلام این خبر و پیگیری مرکز اورژانس، عوامل آتش نشانی و کاردان های فوریت های پزشکی اسکو به آدرس اعلام شده اعزام و مانع جان باختن این مرد جوان به دلیل استشمام گاز مونواکسید کربن می شوند.

لازم به ذکر است در پیامک ارسالی فقط کلمه 'گاز' نوشته شده بود که این موضوع موجب ایجاد حساسیت در خواهر می شود.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی اذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مسمومیت با منواکسید کربن می تواند طیف وسیعی از علایم را شامل شود که در بیماری های مختلفی دیده می شود.

وی اظهار کرد: بسیاری از علایم آن شبیه به علایم سرماخوردگی است و اکثر افراد فکر می کنند به دلیل سردی هوا دچار سرماخوردگی شده اند. 

حسینقلی زاده علایم اولیه مسمومیت با مونواکسید کربن را حالت خواب آلودگی شدید، کسلی، خستگی و کاهش قدرت عضلانی برشمرد و ادامه داد: چنانچه افراد در این مرحله متوجه چنین علایمی شدند، با خارج شدن از فضای آلوده می توانند از پیشرفت مسمومیت پیشگیری کنند. 

وی افزود: سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی قراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد و کاهش دید از جمله علایم عمومی مسمومیت ها هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین