کد خبر: ۳۳۳۲۶۱
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد:

آژانس انحراف‌نداشتن فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌شده ایران را تایید کرد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست شورای حکام در بخش مربوط به ایران گفت: هفته آینده ارزیابی نهایی خود را درباره همه موضوعات باقیمانده (گذشته و حال) برای اقدام به شورای حکام آژانس ارائه خواهم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
یوکیا آمانو در نشست فصلی شورای حکام در بخش دیگر این بیانیه مقدماتی افزود: آژانس انحراف نداشتن در فعالیت‌های هسته‌ای اعلام شده ایران را که تحت پادمان‌های سازمان است تایید می‌کند اما نمی‌تواند نبود فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در ایران را تضمین کند. بنابراین نمی‌توانیم نتیجه‌گیری کنیم که همه فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است.

به گزارش آفتاب به نقل از صدا و سیما، مدیرکل آژانس هم‌چنین تاکید کرد که آژانس به نظارت و راستی‌آزمایی برنامه اقدام مشترک ادامه می‌دهد.

آمانو با اشاره به این که 18 اکتبر روز تصویب برجام بود، افزود: در همان روز ایران به آژانس اطلاع داد که به محض شروع روز اجرای برجام به طور موقت پروتکل الحاقی و کد اصلاحی 3.1 را اعمال خواهد کرد.

وی گفت: آژانس در حال آماده شدن برای نظارت و راستی‌آزمایی تعهدات هسته‌ای ایران تحت برجام است. اقدامات مندرج در نقشه‌راه که میان ایران و آژانس توافق شده است، براساس برنامه در تاریخ 15 اکتبر تکمیل شده است.

آمانو افزود: در ضمن یک جلسه جمع‌بندی نیز میان ایران و آژانس در تاریخ 24 نوامبر برگزار شد.

نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ظهر پنج‌شنبه به وقت تهران در مقر آژانس در وین آغاز به کار کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین