کد خبر: ۳۳۳۵۱۶
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷

اردوغان: هیچ کشوری به اندازه ترکیه در جنگ با تروریسم جدی نیست!

رئیس جمهوری ترکیه بار دیگر با تکرار اتهامات گذشته خود علیه دولت بشار اسد، مدعی شد که هیچ کشوری همانند ترکیه در مبارزه با داعش جدی نیست!
آفتاب‌‌نیوز :
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در جمع مردم شهر بورسا گفت: برخی جنگ با داعش را دستاویزی برای حمایت از دولت بشار اسد (رئیس جمهوری سوریه) قرار داده‌اند. از نظر ما هیچ فرقی بین نظام سوریه، داعش، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه و جبهه النصره وجود ندارد.

وی ادامه داد: آنها با مشارکت ارتش سوریه برسر مردم ترکمان سوریه بمب و موشک می‌ریزند در حالی که ترکمان‌ها نیز بخشی از ملت سوریه هستند. ما اعلام می‌کنیم که از ملت سوریه ازجمله ترکمان‌ها حمایت خواهیم کرد و در ترکیه پذیرای آوارگانی هستیم که از ظلم دولت اسد فرار کرده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، اردوغان با اشاره به انتقادهای داخلی در کشورش در رابطه با سرنگونی جنگنده سوخوی 24 روسیه گفت: برخی در داخل علیه دولت در رخدادهای اخیر صحبت می‌کنند به آنها میگویم آیا در چنین شرایط سختی هم نمی‌خواهید در کنار کشور خود بایستید پس چه موقع قصد دارید این کار را انجام دهید. ما به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم حاکمیت ملی ترکیه را مورد تهدید قرار دهد.

رئیس جمهوری ترکیه ادامه داد: مردم ترکیه متحد در برابر هرگونه تهاجمی می‌ایستند. ترکیه کشوری نیست که یک قومیت یا گروهی بر آن حکم براند. ما کشورش متحد هستیم که در صورت بروز خطر از تمامی مناطق، ملت برای دفاع از کشورشان به پا می‌خیزند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین