کد خبر: ۳۳۳۵۳۳
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳

واردات گیاهان تزئینی چینی ممنوع است

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از ممنوعیت واردات گیاهان تزئینی از چین به دلیل بیماری‌زا بودن آن خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد علی باغستانی در سی و ششمین همایش حفظ نباتات کشور در بابلسر اظهار کرد: گندم مهم‌ترین محصول زراعی است که باید به بهترین شکل به آن پرداخت.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه در سرمازدگی سال گذشته بسیاری از مزارع کشت را رها کردند، پیش‌بینی کرد در طرح پایش امسال بیش از 700 هزار هکتار از اراضی مورد مبارزه سازمان حفظ نباتات قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، باغستانی با اشاره به پایش مناسب شبکه‌های مراقبتی در سال جاری گفت: در کمتر از 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی با زنگ گندم به مبارزه پرداختیم.

وی افزود: در 3.8 میلیون هکتار از اراضی زراعی نیز مبارزه با علف هرز صورت گرفت.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه در آینده مهم‌ترین چالش سازمان، علف هرز و بیماری‌ است، اظهار کرد: مقاومت آفات و بیماری‌ها در دنیا یک مشکل جدی محسوب می‌شود؛ بنابراین باید به تناسب مصرف علف‌کش زراعی نیز توجه کنیم.

این مسئول همچنین به توزیع 2500 فرم ارزیابی در خصوص سموم علف کش در تمام کشور اشاره و اظهار کرد: پس از بررسی‌های صورت گرفته تصمیم گرفتیم تا شرکت‌های تولید‌کننده مفید سموم را به بازار معرفی کنیم تا یک رقابت ایجاد شود.

باغستانی در ادامه از مصرف دو تن سم برای کنترل آفت مگس میوه در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این خسارت در زیتون کنسروی حدود صفر و در زیتون روغنی زیر یک درصد بوده است.

وی با بیان اینکه امسال با بحران ملخ مهاجر در کشور مواجه می‌شویم، گفت: در آفات مربوط به مگس مدیترانه‌ای و آفات عمومی با مدیریت صحیح مشکل خاصی به وجود نیامد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در ادامه با اشاره به اینکه در بحث کیفیت سموم برخی از ترکیب‌ها شناسنامه ندارند، افزود: این سموم حدود 20 نوع از 80 درصد سم مصرفی را تشکیل می‌دهد.

باغستانی از حذف 19 نوع سم پرخطر در کشور خبر داد و اظهار کرد: در راستای کیفیت بخشی به سموم، 4500 فروشگاه مجاز در کشور افزایش و 2000 فروشگاه غیرمجاز نیز کاهش داشته‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرنطینه مناسب محصولات زراعی و مورد تائید بودن 90 درصدی این محصولات از وزارت بهداشت گفت: از کلینیک‌ها برای پایش این محصولات استفاده می‌کنیم و این امر بسیار مهم است، چرا که این مواد صادر و توجه به این موضوع موجب افزایش صادرات در کشور می‌شود.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور همچنین از امحای دو باغ پنج هکتاری در گلستان و فارس برای مبارزه با بیماری‌های باکتریایی خبر داد و خاطرنشان کرد: به دلیل عدم توجه مسئولان سازمان حفظ نباتات چین در صادرات گیاهان زینتی به بیماری‌های باکتریایی، واردات این محصولات به کشور از هفته گذشته ممنوع شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین