کد خبر: ۳۳۳۷۱۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵

ادامه آلودگی هوا تا سه‌شنبه/ برف و باران در ۱۴استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: آخرین داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی بیانگر جوی به نسبت پایدار در مناطق مرکزی طی روزهای دوشنبه و اوایل روز سه‌شنبه (9 و 10 آذر ماه) است که پیامد آن تداوم آلودگی هوا و پایین بودن کیفیت آن در شهرهای صنعتی و پرجمعیت مانند تهران، کرج، اصفهان، اراک و قزوین است.
آفتاب‌‌نیوز :
احد وظیفه اظهارکرد: از بعدازظهر روز سه‌شنبه(10آذرماه) با ورود یک سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب در برخی نقاط شمال غرب کشور، ابرناکی، بارش باران گاهی رعد و برق، وزش باد و در مناطق کوهستانی بارش برف پیش بینی می‌شود که از اواخر روز سه‌شنبه هم استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز را فرا می‌گیرد.

به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا، وی در ادامه گفت: از پنجشنبه(12 آذرماه) با شمالی شدن جریانات و نفوذ هوای سرد، در استان‌های ساحلی دریای خزر بر شدت بارش افزوده می‌شود که تا جمعه(13 آذرماه) ادامه می‌یابد و در غالب استان‌های کشور با کاهش قابل توجه دما همراه خواهد بود.

وظیفه در پایان درباره پیش‌بینی هوای استان تهران نیز اظهارکرد: هوای این استان دوشنبه (9 آذرماه)صاف در پاره‌ای نقاط غبارآلود پیش‌بینی می شود و بیشترین و کمترین دمای این روز 16 و 8 درجه سانتیگراد است. سه‌شنبه (10 آذرماه) نیزهوای استان تهران نیمه ابری در پاره‌ای نقاط همراه با غبار محلی در بعدازظهر، افزایش ابر و بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین دمای هوا نیز در این روز 14 درجه و کمترین آن 9 درجه است.

به گزارش ایسنا، همچنین سازمان هواشناسی دراطلاعیه‌ای عنوان کرد: سه شنبه (10 آذرماه)بارش باران و برف دراستانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان و بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد در کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، لرستان، همدان، مرکزی و بتدریج قم، قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش در استانهای ایلام، لرستان و کرمانشاه است.

چهارشنبه (11 آذرماه) نیز بارش باران و در ارتفاعات بارش برف دراستانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، ایلام، خوزستان، لرستان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش در استانهای ایلام، خوزستان، لرستان و کرمانشاه است. همچنین این وضعیت پنجشنبه و جمعه (12 و 13 آذرماه) در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رخ می‌دهد.

شایان توجه است که با استقرار سامانه بارش زا از دوشنبه روی کشور عراق ابرناکی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت از اواخر دوشنبه و اوایل روز سه شنبه پیش بینی می شود، همچنین کاهش نسبی دما روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و کاهش محسوس دما در روزهای جمعه و شنبه رخ خواهد داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین