کد خبر: ۳۳۳۷۴۲
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶

کشف 122 قطعه اشیا تاریخی درعلی آبادکتول+تصویر

فرمانده انتظامی شهرستان علی آبادکتول در استان گلستان اعلام کرد: 122 قطعه اشیا قیمتی و تاریخی از جمله ظروف فلزی و سفالی مربوط به 1250 سال قبل از میلاد از یک قاچاقچی کشف شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ علی اکبر اژدری روز یکشنبه گفت: پس از اطلاع مأموران کلانتری 11 این شهرستان مبنی بر این که فردی در کار خرید و نگهداری و همچنین فروش اشیا تاریخی و عتیقه فعالیت دارد، مراتب در دستور کار پلیس قرار گرفت. 

وی افزود: مأموران پس از چند روز تحقیق، تعقیب و مراقبت های پلپسی و استفاده از منابع، موفق شدند مخفیگاه و منزل مسکونی این شخص را شناسایی کنند. 

فرمانده انتظامی علی آبادکتول اضافه کرد: مأموران با کسب مجوز از مقام قضایی، به محل سکونت این فرد اعزام شده و پس از بازرسی دقیق از منزل وی موفق به کشف مقادیری اشیا قیمتی و تاریخی شدند. 

وی ادامه داد: از جمله اشیا تاریخی کشف شده 64 عدد سکه قدیمی، یک ظرف فلزی بزرگ، 22 حلقه فلزی انگشتری کوچک، یک جسم فلزی نوک تیز (شبیه خنجر)، هشت حلقه دستبند بزرگ و کوچک، 2 خنجر کوچک، یک کوزه سفالی، یک ظرف سفالی شبیه قوری، یک جام سفالی، یک ظرف سفالی بزرگ سبز رنگ، سه زنگوله فلزی کوچک، 7 تکه اشیا فلزی کوچک، یک دسته هاونگ فلزی، یک میخ فلزی کوچک، یک ظرف فلزی بیضی شکل و یک خنجر بزرگ است. 

فرمانده انتظامی علی آبادکتول خاطرنشان کرد: پس از دستگیری متهم و انجام تحقیقات تکمیلی، وی اعتراف کرد که اموال را طی چندین مرحله از افرادی که در زمان شخم زدن و کندن چاه پیدا کرده اند، گرفته تا برایشان بفروشد. 

سرهنگ اژدری افزود: با هماهنگی های قضایی تلاش برای دستگیری افرادی که در این موضوع دست داشته اند در دستور کار پلیس قرار گرفته است. 

وی گفت: از کارشناسان میراث فرهنگی نیز دعوت شد که پس از بازدید از اموال کشف شده، اعلام کردند که کلیه اموال عتیقه بوده و ظروف فلزی و سفالی مربوط به دوره آهن یعنی 1250 سال قبل از میلاد ،سکه ها مربوط به دوره ساسانی و دوره اسلامی و دستبندها و تیغه ها همگی مفرغی و قدیمی هستند. 

به گزارش پلیس گلستان، سرهنگ اژدری بیان کرد: متهم به همراه پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اعزام و سپس روانه زندان شد و اموال کشف شده نیز برای بررسی بیشتر به اداره میراث فرهنگی شهرستان انتقال یافت. 

علی آبادکتول در 41 کیلومتری شرق گرگان مرکز استان گلستان واقع است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین