کد خبر: ۳۳۳۷۶۴
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

محمد خزاعی با حکمی از سوی محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، دبیر کنگره سراسری 2000 شهید هنرمند شد.
آفتاب‌‌نیوز :
این حکم از سوی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صادر شده است.

کنگره سراسری 2000 شهید هنرمند به همت سازمان بسیج مستضعفین، سازمان بسیج هنرمندان با مشارکت مراکز و سازمان های مختلف قرار است با اهدافی چون: گرامیداشت یاد و خاطره هنرمندان شهید، معرفی هنرمندان شاخص انقلاب اسلامی، تبیین روشن‌تر مفاهیم هنر انقلاب، تقویت پیوند هنرمندان با خانواده شهدا، بهره‌گیری از ظرفیت‌های بی‌بدیل این عرصه در مسیر حفظ ارزش‌های مقاومت و دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جامعه هنری، ارزیابی رسالت هنرمندان در تبیین فرهنگ شهادت، شناسایی و معرفی شهدای هنرمند خارج از کشور به مثابه نمادهای اقتدار فرهنگی و چراغ های فروزان مقاومت برای گسترش گفتمان انقلاب اسلامی در جهان در شش رشته هنری شامل: "سینما"، "تئاتر"، "هنرهای تجسمی"، "موسیقی"، "عکس" و "شعر و ادبیات" اواخر دی‌ماه سال‌جاری در کشور برگزار شود.

احمد ساعتچیان با " اسم من ریچل کری است " به استودیو نمایش روایت می‌رود

نمایش " اسم من ریچل کری است " نوشته‌ی آلِن ریکمن،کاترین واینر با ترجمه و دراماتورژی فرانک حیدریان و کارگردانی احمد ساعتچیان یکشنبه 8 آذر ماه در سالن استودیو روایت ساعت 19 آغاز می‌شود.

این اثر تک پرسوناژه که پیش‌تر در جشنواره‌ی مقاومت اجرا شده است با بازی فرانک حیدریان امروز یکشنبه ساعت 19 در استودیو نمایش روایت به روی صحنه می‌رود.

همچنین این اثر کاندید بهترین بازیگری زن پانزدهمین جشنواره سراسری مقاومت شده است.

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به فاطمه عرب کرمانی (دستیار کارگردان و برنامه‌ریز) ، محمود اکبرشاهی (مدیر تولید ) ، سیامک احصایی ( مشاور طراحی ) ، گیتی جعفری ( طراح لباس ) ، علیرضا ساعتچیان (تنظیم تصاویر، افکت و صدا ( ، مصطفی پیر هادی ( عکاس ) و سارا حدادی ( مدیر روابط عمومی و امور رسانه ای ) اشاره کرد.

علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به میدان فردوسی، ابتدای خیابان سپهبد قرنی، خیابان فلاح پور (فلاح زاده)، پلاک ۱ ، استودیو نمایش روایت و یا سایت تیوال بلیت این نمایش را تهیه کنند.

آماده همکاری با آموزش و پرورش هستیم

نشستی با حضور مدیران اجرایی جشنواره حسنات و معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان اصفهان صورت گرفت.

در این دیدار مدیران اجرایی جشنواره حسنات آمادگی استفاده از توان ظرفیتی خود را در حوزه تعلیم و تربیت به معاونت پرورشی آموزش و پرورش اعلام داشتند.

در این خصوص سعید عشاقی دبیر اجرایی جشنواره حسنات گفت: از آنجا که آموزش پایه رشد و تعالی در تمام جوامع انسانی است و ما در ارگانی به اسم آموزش و پرورش مخاطب‌مان جوانان و نوجوانانی است که نسل آینده کشور را تشکیل می‌دهند، می‌بایست در آموزش به آنها کوتاهی نکنیم به همین دلیل می خواهیم از ظرفیت موجود در جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات که موضوع اصلی آن احسان و نیکوکاری است در راستای نهادینه کردن این موضوع بین دانش آموزان با آموزش و پرورش همکاری کنیم.

وی ادامه داد:قطعاً همکاری بین این دو نهاد می‌تواند برای ارتقا سطح آگاهی و بینش دانش آموزان مفید باشد.این همکاری‌ها می‌تواند در غالب پخش همزمان فیلم‌های برگزیده از سوی داوران جشنواره در مدارس و سالن های آموزش و پرورش ،انتخاب داوران دانش آموز برای انتخاب آثار برگزیده از نگاه خودشان، تشکیل کانون‌های فیلم دانش آموزی با حضور علاقمندان به این حوزه و... باشد.

در پایان مقرر شد تا معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان اصفهان پیشنهادات ارائه شده از سوی عوامل اجرایی جشنواره حسنات را مورد بررسی قرار دهد و در صورت تمایل به همکاری، اعلام آمادگی خود را با این جشنواره اعلام کنند.

"طوفان" در تماشاخانه مهر حوزه هنری

مسلم پسر عقیل از طرف حسین بن علی (ع) عازم ماموریت کوفه است. در میانه­‌ی راه گرفتار طوفان می‌شود. نشانه­‌ها او را به تردید وا می‌دارند. اکنون مسلم تنهاست و مردد، حوادث پیشِ­رو را به جان بخرد و پیش رود یا اینکه...

نمایش "طوفان" نوشته حسین فدایی حسین و کارگردانی توحید معصومی اثر جدید "گروه تئاتر فراسو" هم زمان با حضور در بخش ویژه دومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین­های مذهبی خمسه از 17 آذر به مدت دو هفته در تماشاخانه مهر حوزه هنری به روی صحنه می‌رود.

توحید معصومی تاکنون کارگردانی نمایشهایی همچون: تناک- مرگ تابوت- مهرگیاه- قایقران- بازیخانه- سرگذشت سالهای سرد- مویه جم- دوران بی گناهی- دو دلقک و نصفی- دخمه- تبار خون- خیشخانه- واقعه در مجلس سودابه خوانی و ... را بر عهده داشته وحضور در چند دوره جشنواره تئاتر فجر- جشنواره سوره ماه- جشنواره تئاتر دفاع مقدس را تجربه کرده است.

نمایش طوفان اولین اجرای خود را روز سه شنبه 17 آذرماه از ساعت 18:30 آغاز می‌کند و تا روز 30 آذر ماه اجرای این نمایش در تماشاخانه مهر حوزه هنری ادامه می‌باید.

معرفی فیلم‌های داستانی راه‌یافته به «پنجمین جشنواره فیلم مستقل خورشید»

فیلمهای داستانی راه یافته به بخش مسابقه اصلی «پنجمین جشنواره فیلم مستقل خورشید» معرفی شدند.

هیات انتخاب آثار بخش فیلم پنجمین دوره جشنواره متشکل از: محمدرضا اصلانی، وحید وکیلی فر، حسن نقاشی، هدی سیاه تیری و مهدی یارمحمدی، ازمیان فیلمهای رسیده به دبیرخانه، آثار ذیل را شایسته حضور در بخش مسابقه داستانی این جشنواره می‌داند.

بخش داستانی

غروب ، مرگ، شکستن، سکوت، تنهایی / شیما پورسهم الدین

بیگانه / فردین انصاری

سوئیت، زندگی به شرط زیستن / ماهور مجلسی

زمستان است / سپیده میرحسینی

بیماری / میلاد ستوده- سجاد ستوده

مهرآباد جنوبی / امین اشرفی

کالکشن / حمیدرضا احمدی- حامد احمدی

نقطه دید / امیر رضا جلالیان

سگ جون / امید ادیب پرور

حال همه ما خوب است / جمال رحمتی

پایرکسیا / ستاره سماوی

مگذار و مگذر / نغمه نظری

ایکس باکس / مهدی مختاری

وقتی صنم گریست / مجید شیدا- فریبرز آهنین

هستی / کمال پرناک

همه چیز برای فروش / فرهاد غلامی

کلیه آثار اعلام شده پس از تأیید دفتر نمایش خانگی، مستند و کوتاه سازمان سینمایی و دریافت مجوز نمایش، در جشنواره به نمایش درخواهند آمد.

مهدی گلستانه فرم حضور در فجر را پر کرد

«23 روز» که عنوان قبلی تازه ترین فیلم مهدی گلستانه به حساب می‌آید به «نقطه کور»‌ تغییر نام داد.

تدوین فیلم سینمایی «نقطه کور» به تازگی توسط خشایار موحدیان به پایان رسیده و بهمن اردلان این روزها مشغول صداگذاری سومین ساخته مهدی گلستانه است. همچنین ساخت موسیقی فیلم نیز به صورت همزمان توسط ادیب قربانی در حال انجام است و تا 10 روز آینده این فیلم آماده نمایش خواهد شد.

مهدی گلستانه فرم حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را نیز پر کرده و اولین نمایش فیلم سینمایی «نقطه کور» در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

محمدرضا فروتن، هانیه توسلی، شقایق فراهانی، محسن کیایی، مریم بوبانی، خاطره اسدی، نیکی مظفری، علیرضا زمانی نسب، سیداحمد محمدی، سارا ربیعی، سجاد شهرابی، یلدا نوریان، مهدی پارسا در «نقطه کور» ‌به ایفای نقش پرداخته‌اند.

همچنین یونا تدین، نیوشا جهانی، نیوشا گودرزی،‌ حسام رحیمی منش، نرگس و نیلوفر یزدان پرست نیز به عنوان بازیگران خردسال در این فیلم نقش آفرینی می‌کنند.

در خلاصه داستان این فیلم به قلم احسان بیگلری با همکاری پریسا هاشم پور آمده است: خسرو که 23 روز را بر پهنه دریا و به دور از خانواده گذرانده؛ با دنیایی از ابهامات فکری که تمام مدت مثل خوره، ذهنش را اشغال کرده، وارد خانه‌اش در تهران می‌شود. پس از ورود خسرو به خانه، تمامی ذهنیت‌هایش عینیت می‌یابند. او قادر به مقابله با مسائل پیش آمده نیست، اما... .

روایت "تولد پیمان" در فرهنگسرای نیاوران

نمایش " تولدت مبارک پیمان " به نویسندگی و کارگردانی شایان افکاری از یکشنبه 8 آذر ماه در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.

شایان افکاری دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشکده هنر ومعماری سابقه نویسندگی و کارگردانی نمایش‌های متعدد را در کارنامه خود دارد که از آن جمله می‌توان به نمایش‌های خاکستری، مردان بیوه، شعبده باز، خرس، زورو محاکمه می شود و پلیس و مشنگ ها اشاره کرد .

تئاتر " تولدت مبارک پیمان " در ژانر اجتماعی - خانوادگی داستان زنی است که برای شوهر خود مهمانی کوچکی با حضور دوستان صمیمی شان برگزار می‌کند و در میانه‌های مهمانی بسته‌ای بی نام به خانه آنها می‌رسد و ...

بازیگران این اثر نمایشی عبارتند از : علی رضا اکبریان ، آناهیتا محب علی ، محسن بهرامی ، پوپک داداش زاده و بابک بینش

گفتنی است نمایش " تولدت مبارک پیمان " هر شب به جز شنبه و سه‌شنبه ساعت 20 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران تا 6 دی ماه به روی صحنه می‌رود.

علاقمندان جهت تهیه بلیط این نمایش می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین