کد خبر: ۳۳۳۸۳۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹

سران ۱۵۰ کشور در پاریس با تدابیر شدید امنیتی

کنفرانس تغییرات آب و هوایی پاریس موسوم به «کُپ21» (COP21) امروز (دوشنبه) با حضور سران 150 کشور جهان تحت تدابیر شدید امنیتی کار خود را آغاز می کند.
آفتاب‌‌نیوز : کنفرانس تغییرات آب و هوایی پاریس موسوم به «کُپ21» (COP21) امروز (دوشنبه) با حضور سران 150 کشور جهان تحت تدابیر شدید امنیتی کار خود را آغاز می کند.

به گزارش ایرنا از تارنمای رادیو «ار ت ال» فرانسه، بیست و یکمین کنفرانس جهانی آب و هوا امروز در محل برگزاری نمایشگاه ها در «بورژه» (Bourget) در شمال پاریس برگزار می شود.

در این کنفرانس با حضور 150 تن از سران کشورهای جهان تلاش می شود تا توافقی برای محدود کردن میزان افزایش جهانی دمای کره زمین به 2 درجه تا سال 2100 میلادی، حاصل شود.
مذاکرات این کنفرانس از دیروز (یکشنبه) آغاز شده اما مراسم رسمی افتتاحیه آن برای امروز برنامه ریزی شده است.

دیروز «فرانسوآ اولاند» رئیس جمهوری پاریس با بیان این که «مساله آینده جهان مطرح است'، بار دیگر از انعقاد توافقی بلندپروازانه در مورد تغییرات آب و هوایی دفاع کرد.

به گزارش ایرنا، اولاند ساعت 8 صبح به وقت پاریس (10 و 30 دقیقه) در محل برگزاری کنفرانس حضور می یابد و از سران کشورهای مدعو به این کنفرانس استقبال خواهد کرد. این کنفرانس بدون در نظر گرفتن مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بزرگترین کنفرانس دیپلماتیک دنیا محسوب می شود.

مراسم رسمی افتتاحیه در ساعت 11 به وقت پاریس (13 و 30 دقیقه به وقت تهران) در سالن اصلی و با یک دقیقه سکوت برای گرامیداشت قربانیان حملات تروریستی 13 نوامبر (22 آبان) پاریس آغاز می شود و پس از آن، اولاند و «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد سخنرانی خواهند کرد.

این مراسم با ضیافت نهار ادامه می یابد و پس از آن هر یک از مقامات سه دقیقه برای بیان موضع خود در مورد تغییرات آب و هوایی زمان خواهند داشت.

بیشتر مقامات تا امشب، فرانسه را ترک خواهند کرد و میدان را به مذاکره کنندگانی می سپارند که تلاش دارند در 11 روز آینده به توافقی دست یابند.

پیش بینی می شود هر روز 45 هزار نفر از این نمایشگاه که دو هزار و 800 پلیس نظامی و انتظامی تامین امنیت آن را برعهده دارند، بازدید کنند.

کنفرانس آب و هوایی پاریس پس از امضای بیانیه جهانی حقوق بشر در پاریس در سال 1948 میلادی، بزرگترین کنفرانسی محسوب می شود که تاکنون در پاریس برگزار شده است.
«لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه ریاست این کنفرانس را بر عهده دارد.

کنفرانس آب و هوایی پاریس در محلی به مساحت 160 هزار مترمربع، پذیرای 40 هزار نفر شامل نمایندگان 195 کشور جهان و اعضای اتحادیه اروپا، نمایندگان 20 هزار انجمن و سازمان غیردولتی، نزدیک به 30 هزار خبرنگار و 20 هزار بازدیدکننده خواهد بود.

مقامات فرانسه انتظار دارند که از این کنفرانس بر خلاف کنفرانس 2009 کپنهاگ، نتیجه ای ملموس و توافقی الزام آور حاصل شود.

کارشناسان پیش بینی می کنند در صورت محقق نشدن هدف محدود کردن افزایش دمای جهانی به 2 درجه، روند آب شدن یخ های کره زمین سرعت گیرد و این امر، بالا آمدن سطح آب اقیانوس ها را در پی خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین