کد خبر: ۳۳۳۸۵۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰

کاهش قیمت نفت در آستانه نشست اوپک/ نفت آمریکا 41 دلار

در پی نگرانی معامله‌گران در مورد تصمیمات نشست این هفته اوپک و افزایش انتظار برای بالارفتن نرخ بهره آمریکا و تقویت دلار، در آغاز معاملات امروز، نفت خام با افت قیمت مواجه شد.
آفتاب‌‌نیوز :  اقتصادنیوز نوشت: در پی نگرانی معامله‌گران در مورد تصمیمات نشست این هفته اوپک و افزایش انتظار برای بالارفتن نرخ بهره آمریکا و تقویت دلار، در آغاز معاملات امروز، نفت خام با افت قیمت مواجه شد.

در حالی که هیچ نشانه‌ای از کاهش عرضه مازاد نفتی مشاهده نمی‌شود و تقویت دلار باعث گران‌تر شدن نفت برای دارندگان ارزهای دیگر شده است، قیمت نفت در ماه جاری با افتی 10 درصدی مواجه شد. این در حالی است که دلار به بالاترین سطح هشت ماه اخیر خود در برابر ارزهای دیگر رسیده است.

امروز هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه ژانویه با 14 سنت کاهش، 44 دلار و 72 سنت معامله شد و قیمت هر بشکه نفت آمریکا با رشدی 3 سنتی به 41 دلار و 74 سنت رسید.

در حالی که اکثر تحلیلگران انتظار ندارند که اوپک در نشست سیاست‌گذاری مهم خود در 4 دسامبر تصمیم به کاهش تولید بگیرد، با این حال اندک امیدی نسبت به اظهارات مقامات عربستان در هفته گذشته مبنی بر اقدام برای حمایت از قیمت نفت وجود دارد.

جاناتان بارات، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت آیرز‌آلیانز اعلام کرد: «اوپک و روسیه باید با همکاری هم برای کاهش تولید تلاش کنند. عرضه مازاد ادامه خواهد داشت، ولی به نظر من این روند می‌تواند با تغییر در نرخ بهره ایالات متحده و به تبع آن افزایش تقاضا، معکوس شود.»

تیم تحقیقات انتظار دارد که تقاضای بیشتر برای نفت اوپک در سال آینده با کاهش عرضه از سوی تولیدکنندگانی نظیر آمریکا، به صورت بالقوه عرضه مازاد را کاهش دهد.

از زمان تصمیم تاریخی اوپک در سال گذشته مبنی بر دفاع از سهم بازار با عدم کاهش سقف تولید، قیمت نفت به نصف رسیده است. این حرکت از سوی عربستان سعودی آغاز و توسط دیگر اعضای اوپک نیز حمایت شد، ولی شک و تردید در مورد سیاست‌های اوپک در میان اعضای کوچک‌تر در حال رشد است.

معامله‌گران همچنان چشم‌انتظار انتشار گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا در روز جمعه هستند. آمار اشتغال قوی می‌تواند تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در نشست 15 و 16 دسامبر را قطعی کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین