کد خبر: ۳۳۳۹۳۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
درنشست خبری مشترک با جهانگیری

نخست وزیر مجارستان: ثبات منطقه بدون حضور فعال ایران امکان ندارد

نخست وزیر مجارستان مذاکره با معاون اول رئیس جمهوری ایران را جالبترین و پربارترین مذاکرات تجربه کاری خود توصیف کرد و گفت: مطمئن هستم ثبات منطقه بدون حضور فعال ایران امکان پذیر نیست.
آفتاب‌‌نیوز : ویکتور اوربان ظهر دوشنبه پس از امضای هشت سند همکاری بین ایران و مجارستان در نشست خبری مشترک با اسحاق جهانگیری در مجموعه فرهنگی- تاریخی سعد آباد تهران افزود: روابط جدیدی بر همکاری های دو جانبه آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، اوربان گفت: شاید شما اطلاع نداشته باشید اما نکته ای که برای ما مجارها مهم است این است که نخستین آثار تاریخی مجارستان به زبان های فارسی و عربی است.

نخست وزیر مجارستان با بیان این که ما به اسم احترام به فرهنگ به کشور ایران آمدیم، افزود: کشور مجارستان احترام به مرزها را دنبال می کند.

وی با اشاره به این که ایران به علت تحریم ها از جریان تجارت بین المللی دور شده بود، تاکید کرد: ما علاقه مندیم که این وضع غیرعادی را از بین ببریم.

اوربان افزود: به جمهوی اسلامی ایران تبریک می گویم که در این تحریم ها توانست دوام آورد.
وی با بیان این که مذاکرات بسیار خوب و مفیدی داشتیم و اسناد مهمی را امضا کردیم، تصریح کرد: امروز به عنوان یک فرد باتجربه اعلام می کنم که یکی از جالب ترین و پربارترین مذاکرات را پشت سر گذاشته ام.

نخست وزیر مجارستان تاکید کرد: ما مجاری ها احساس خوبی در زمان اقامت خود در ایران داریم و معتقدم که روابط و خط مشی جدیدی در همکاری های دو جانبه آغاز شده است.

اوربان با بیان این که معتقدم گام اولی را که امروز برداشتیم تنها زمانی می تواند به سرانجام برسد و کارایی داشته باشد که جوانانی که پس از ما می آیند نیز آن را ادامه دهند، تصریح کرد: مجارستان قاطعانه خواستار برقراری ارتباط بین جوانان ایرانی و مجاری است.

وی اظهار امیدواری کرد: این جوانان گام های بعدی را نیز برپایه دوستی بردارند.

نخست وزیر مجارستان به حضور بیش از یک هزار و 115 دانشجوی ایرانی که در مجارستان در حال تحصیل هستند، اشاره کرد و گفت: این دانشجویان در آینده باعث تحکیم روابط بین جمهوری اسلامی ایران و مجارستان می شوند و این دو کشور را به هم پیوند می دهند.

اوربان پیشنهاد داد این همکاری ها ابعاد بیشتری پیدا کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین