کد خبر: ۳۳۳۹۴۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰

بارش برف در ارتفاعات البرز

هواشناسی استان البرز برای روزهای پایانی این هفته به‌ویژه جمعه با شمالی شدن جريانات و نفوذ هوای سرد، كاهش قابل‌توجه دما و بارش برف در ارتفاعات استان را پيش‌بينی کرد.
آفتاب‌‌نیوز : منصور رحمانیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام وضعیت جوی استان، اظهار کرد: بررسی آخرين داده‌ها و الگوهای پيش‌يابی هواشناسی بيانگر جوی نسبتاً پايدار در استان البرز طی ‌امروز و اوايل فردا، سه‌شنبـه است كه پيامد آن افزايش غلظت آلاينده‌های جوی و كاهش كيفيت هوا به‌ویژه در شهرهای صنعتی و پرجمعيت استان البرز خواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سالمندان، كودكان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی از تردد غیرضروری در سطح شهر در مدت یادشده بپرهیزند.

رحمانیان ادامه داد: از روز سه‌شنبه يک سامانه بارشی از سمت غرب و شمال غرب وارد كشور می‌شود كه انتظار داريم از بعدازظهر روز سه‌شنبه و طی روز چهارشنبه استان البرز را تحت تأثیر قرار دهد و سبب افزايش ابر، وزش باد و به‌تدریج بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد نسبتاً شديد و در مناطق كوهستانی بارش برف شود.

دمای هوا در روزهای پایانی هفته کاهش می‌یابد


مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: اين سامانه بارشی تا روزهای پايانی هفته در استان فعال خواهد بود. از روز پنج‌شنبه و به‌ویژه روز جمعه با شمالی شدن جريانات و نفوذ هوای سرد، كاهش قابل‌توجه دما در استان البرز پيش‌بينی می‌شود.

وی در ادامه وضعیت جوی امروز، دوشنبه در شهرستان کرج را صاف تا قسمتی ابری در پاره‌ای نقاط غبارآلود همراه با وزش باد پیش‌بینی کرد.

رحمانیان وضعیت جوی امروز شهرستان‌های استان را قسمتی ابری، در پاره‌ای نقاط همراه با غبار محلی، بعدازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد، بارش باران و گاهی رعدوبرق اعلام کرد.

وی در پایان وضعیت جوی امروز و فردا در منطقه «دیزین» را قسمتی ابری در بعدازظهر ظهرها همراه با وزش باد به‌تدریج بارش بارن و برف اعلام کرد و گفت: کمینه دمای هوا در این منطقه به منفی ۶ درجه سانتی گراد خواهد رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین