کد خبر: ۳۳۴۰۴۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹

با «رضازاده روسی» آشنا شوید! + عکس

«الکسی لوچف» وزنه بردار ۲۶ ساله روسی توانست بعد از ۱۱ سال رکورد جهانی حسین رضازاده را در دوضرب بشکند و نام خود را در فهرست قوی ترین مردان جهان ثبت کند. با این وزنه بردار تازه وارد آشنا شوید.
آفتاب‌‌نیوز : مجله مهر: صبح امروز جامعه وزنه برداری با غول دیگری آشنا شد که توانست رکوردهای گذشته را بشکند و نام خود را در صدر فهرست قوی ترین مرد جهان به ثبت برساند. الکسی امروز با مهار وزنه ۲۱۱ کیلوگرمی در یک ضرب و ۲۶۴ کیلوگرمی در دو ضرب و مجموع ۴۷۵ کیلوگرم توانست رکورد جهان را تا ۳ کیلوگرم ارتقاء بدهد. پیش از این الکسی توانسته بود در مسابقات وزنه برداری مردان جهان ۲۰۱۳  در دسته +۱۰۵ کیلوگرم به نشان برنز و در مسابقات اروپایی سال ۲۰۱۴ به مدال طلا دست یابد.

الکسی ولادیمیر لوچوف متولد ۱۳ ژوئن ۱۹۸۹ در روسیه است. پدر الکسی خودش در گذشته وزنه بردار بوده و مدرک کارشناسی ارشد ورزش در زمان اتحادیه جماهیر شوروی دارد. همین موضوع باعث شد که الکسی از همان ابتدای تولد یک مربی درست و درمان داشته باشد که همه جا کنارش قدم بردارد. آقای لوچف پدر آلکسی بعدها به تجارت رو می آورد و با پولهایی که از این راه به دست می آورد یک باشگاه ورزشی تاسیس می کند تا پسرش و علاقه مندان به این ورزش سنگین در آنجا به تمرین مشغول شوند. آقای لوچوف در دوران حرفه ای خود توانسته بود. رکورد ۲۳۰ کیلوگرم در دوضرب و ۱۸۰ کیلوگرم در یک ضرب را ثبت کند.

با «رضازاده روسی» آشنا شوید! + عکس

الکسی درباره علاقه مند شدنش به وزنه برداری می گوید: « پدر من یک مربی وزنه برداری بود. او همیشه مرا با خودش به ورزشگاه می برد و من به همین خاطر به این رشته ورزشی علاقه مند شدم و تصمیم گرفتم آن را آموزش ببینم.» همین موضوع باعث شد که پدر بهترین مربی پسر شود و برای قوی ترشدن به پسرش فشار بیشتری در تمرینات بیاورد. اما خود الکسی معتقد است با اینکه پدرش مربی ارشد او بوده اما همیشه روابط خانوادگی و کاری از هم تفکیک بوده است.

موفقیت یک وزنه بردار از نظر الکسی به ۶ عامل بستگی دارد که او سعی کرده تمام این عوامل را با خود همراه سازد. شانس، غذای خوب،سونا و ماساژ، داروهای موردنیاز یا فاز ماکوروژی. ورزش خوب و خواب.

الکسی از «حسین رضازاده» قهرمان وزنه برداری کشورمان به عنوان الگوی دوران کودکی خود یاد می کند. کسی که الکسی بارها او را از صفحه تلویزیون مشاهده می کرد و آرزو می کرد که روزی پای جای پای او بگذارد. اما به گفته خودش هیچ وقت تصور نمی کرد که مانند رضازاده بتواند از پس وزنه های سنگین بر بیاید.

حالا باید منتظر ماند و دید « بهداد سلیمی» قهرمان سنگین وزن کشورمان که فقط چندماهی از الکسی کوچکتر است می تواند بعد از رفع مصدومین و پایان دوران نقاهت خود نشان قوی ترین مرد جهان را به کشور بازگرداند یا نه؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین