کد خبر: ۳۳۴۰۴۶
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰

مطهری: رهبری گفتند سران فتنه در خارج از کشورند و فرضا در داخل باشند، شامل احمدی‌نژاد هم می‌شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ترکیب شورای نگهبان بهتر شده و افراد معتدل تری وارد آن شده اند، گفت که احتمال می دهم در انتخابات مجلس آتی وضعیت بهتری داشته باشیم.
آفتاب‌‌نیوز : علی مطهری که به دعوت انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی سهند تبریز در این دانشگاه حضور یافته بود گفت: مطهری در ادامه در رابطه با افزایش آزادی عمل گروه های تندرو و فشار نیز گفت: ممنوع التصویری رییس دولت اصلاحات قانونی مستند قانونی ندارد و پیگیری های وی از قوه قضائیه به جایی نرسیده است و به این گونه دستورات نباید ترتیب اثر داد و باید در مقابل آن ها مقاومت کرد چرا که این کار خلاف قانون است. در برابر گروه های فشار نیز باید مقاومت کرد و با آن ها برخورد کرد چرا که این حرکات به جای کمک به انقلاب به آن آسیب می زند. برای مثال کاری که در شیراز شد، فضای استان فارس را عوض کرد. هرکسی را که دعوت می کردند باید اجازه می گرفتند. ما ایستادگی و پیگیری کردیم و اکنون فضای استان کلا تغییر کرده است. درباره ی نظارت شورای نگهبان حرف رییس جمهور درست است و دولت مجری است و شورای نگهبان ناظر.

مطهری ادامه داد: قبلا این گونه بود که به استعلامات چهارگانه استناد می شد اما بعدها نظارت استصوابی مطرح و قانون شد که صلاحیت کاندیداها باید احراز شود، نه این که عدم صلاحیت او احراز شود. در این حد که غیر از استعلام های چهارگانه درباره احوال شخصی افراد تحقیق شود قابل قبول است ولی نمی شود که افراد را به خاطر انتقادی که داشتند یا در راهپیمایی شرکت کرده اند و در ستاد فرد خاصی بوده اند رد کرد چون سبب می شود افراد آزاده حذف شوند.

مطهری در پاسخ به سوال دیگری درباره تشکیل دادگاه صالحه برای افراد موسوم به سران فتنه یادآور شد: به قول رهبری نظام، سران فتنه در خارج کشور هستند. البته معتقدم فرضا اینها باشند؛ این مساله باید درباره برخی نهادهاو رییس جمهوری سابق نیز رسیدگی شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره زندانیان سیاسی و موضوع حصر اظهار کرد: زندانیان سیاسی در شرایط بدی نیستند و از نظر بهداشت و درمان رسیدگی‌هایی می‌شود. درباره بازدید از زندان ها در حادثه بند ۳۵۰ زندان اوین درخواست کردیم که هیاتی از مجلس برای تحقیق برود. هیات رییسه مجلس و کمیسیون امنیت ملی همراهی نکرد و این نقطه ضعف مجلس است که وارد این حوزه‌ها نمی‌شود.

وی با بیان اینکه جنبش دانشجویی تا حد زیادی تحلیل رفته است، گفت: فضا خیلی راحت و آزاد نیست و باید در جهت تغییر فضا تلاش کرد. البته بخشی هم مربوط به خود دانشجویان است که باید ملاحظه کاری را کنار بگذارند و فعالتر شوند.

این نماینده مجلس درباره بازداشت اخیر چند نفر از روزنامه نگاران نیز اظهار کرد: من با اصل بازداشت در صورت وجود مستندات مخالف نیستم اما وقتی وزارت اطلاعات داریم نباید سایر نهادها این کار را بکند. رییس جمهوری هم می‌تواند به عنوان رییس قوه ی مجریه و مجری قانون اساسی، طبق قانون اساسی اخطارهایی را بدهد، خصوصا که به بهانه نفوذ این کار انجام شد.

وی افزود: با گذشت زمان، حادثه عاشورا بیشتر شناخته شده است و این امر مختص حوادث بزرگ است. امیرالمومنین نیز طبق قولی از خودشان در دوران خود شناخته نشد و بعدها ارزش های والای ایشان مورد توجه عالم اسلام قرار گرفت.

این نماینده مجلس ادامه داد: امام حسین جزو افرادی بودند که وارد تاریخ شدند و اتفاقا جزو قله های مرتفع و یکی از سازندگان تاریخ بودند. در انقلاب های فکری و اجتماعی، خطر نفاق وجود دارد. همچنین در انقلاب ها، چه دینی و غیر دینی، بعضی مخالفان به داخل آن نفوذ می کنند و حتی شعارهای تندتر و انقلابی‌تر می دهند ولی در اصل قصد انحراف حرکت اجتماعی را دارند و این وظیفه ی پیشوا و امام و چشم بینای اوست که در مقابل این انحراف بایستد؛ و امام حسین در چنین وضعیتی قرار داشت که اگر قیام نمی کرد اثری از اسلام باقی نمی ماند.

مطهری هم‌چنین افزود: خداوند با هیچ قوم و قبیله ای خویشاوندی ندارد و هر انقلابی احتمال انحراف دارد. همانطور که انقلاب بزرگ پیامبر اکرم بعد از ۵۰ سال به انحراف کشیده شد و امت پیامبر فرزند ایشان را در کربلا شهید کردند. با این رویکرد بود که حضرت علی خلفای پیش از خود را نقد می‌کرد چرا که آنان فقط به فکر افزایش فتوحات بودند. اما علی علیه السلام به دنبال اصلاح داخل و برقراری عدالت در جامعه بودند.

وی یادآور شد: نوعی تعصب عربی توسط معاویه و حکومت او تبلیغ می‌شد و با استخدام عامل روحانیت و جعل احادیث به جنگ با حضرت علی پرداخت و نیز از ابزار مسموم کردن دشمنانش از جمله امام حسن و سعد ابن ابی وقاص و غیره استفاده کرد. معاویه خلافت را به سلطنت تبدیل کرد و قیام امام حسین از همین جا شروع شد و امام حسین با حرکت خود بین اسلام و خلافت اسلامی فاصله انداخت و به مردم فهماند که خلافت اسلامی ادامه حرکت پیامبر نیست. ما باید از این واقعه درس بگیریم.

وی ادامه داد: قیام علیه ظلم تنها وظیفه‌ی امام حسین نبود و این طور نیست که دستور خصوصی داشت. مامور به این کار نبود بلکه از روی محاسبه این کار را انجام داد و به همین جهت اصحاب و اهل بیت خود را برد و این وظیفه ی همه است که با انحرافات مقابله کنند و برخی از اقشار نیز وظیفه مضاعفی دارند. دانشجو و دانشگاه از دیده‌بان های جامعه هستند که باید به موقع آژیر خطر بکشند و این به خاطر بیدار بودن فطرت الهی در قشر جوان و دانشجو است که البته احساسی و ابزاری عمل کردن نیز جزو آسیب های دوره ی دانشجویی است.

مطهری با بیان این سوال که آیا ما بعد از انقلاب به جنبش دانشجویی نیاز داشتیم یا خیر؟ پاسخ داد: جنبش دانشجویی همواره مورد نیاز است و نقد قدرت باید همواره انجام گیرد چراکه در غیر این صورت حکومت ها فاسد خواهند شد و قدرت نباید در خلوت قرار گیرد و همواره باید نقد شود.

وی ادامه داد: باید انقلاب اسلامی را با آرمان های آن از جمله آزادی، استقلال و عدالت ارزیابی کنیم و ببینیم که آیا به این آرمان ها رسیده ایم یا نه.

وی به اثرات نبود عدالت در جامعه اشاره کرد و گفت: نتیجه چنین فقدانی از بین رفتن تعادل روانی جامعه است زیرا سبب ایجاد دو قشر مرفه و مظلوم در جامعه می شود که تعادل روانی جامعه را به خطر می اندازد. علاوه بر این، بی عدالتی سبب رویکرد به بخت و اقبال و شانس می شود زیرا در چنین شرایطی، دیگر تحصیلات و تلاش رنگ می بازد و اعتقاد به شانس و اقبال جای آن را می گیرد و همچنین افراد جامعه به نظام عالم بدبین می شوند.

مطهری افزود: عدالت مقیاس دین است نه دین مقیاس عدالت. دموکرات بودن یک حکومت، از نوع برخورد با مخالفانش مشخص می شود و وجود اقلیت منتقد و مخالف برای کل جامعه مفید است.

در بخش دیگری از این نشست مطهری در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات آینده در لیست اصلاح طلبان خواهد بود یا اصولگرایان؟ اظهار کرد: این دسته‌بندی‌ها را قبول ندارم و دیواری بین اصلاح طلبی و اصول گرایی قائل نیستم و هر اصلاحی باید بر اساس اصولی باشد و لذا در دوره قبل هم مستقل در انتخابات مجلس شرکت کردم، با این که در تهران کار بسیار مشکلی است.

به گزارش ایسنا، این نماینده مجلس در پاسخ به سوال دیگری اظهار کرد: قانون اساسی قانون بسیار خوبی است و حقوق مردم خوب در نظر گرفته شده و حقوق شهروندی را خیلی خوب رعایت کرده است و در مجموع قانونی دموکراتیک است ولی مشکل در اجرای آن است. شاید در برخی جاها نیاز به اصلاح آن وجود دارد که این هم کار یک فرد نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۶
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
278
33
آقای مطهری همیشه از نام پدرش استفاده کرده در بین مردم تهران دیگر جائی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
نظرخودت را به مردم تهران نسبت نده آقای محترم !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
اقا رضا تعداد تایید ها را داشته باش
یک شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
31
227
اقای مطهری جزو 10نماینده برتر مجلس از نظر فکری هستند و دلسوزترین نماینده برای مردم . کاش در مجلس 20 نماینده مثل اقای مطهری و اقای پزشکیان داشتیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
158
21
ما می پذیریم که سران فتنه در داخل نبوده اند. آقای مطهری بفرمایند پس آنان که در داخل بودند و آتش بیار معرکه بودند چه هستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
آن زمان رییس جمهور تشریف داشتند
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
17
122
شیر مادرت حلالت ماهم همینو میگیم
طارمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
15
174
احمدینژاد وبعضی ارگانها حداقل سهم 70درصدی در فتنه 88 داشتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
17
152
احمدي نژاد بزرگترين عامل فتنه بود بعد ها احمدي مقدم حقايقي را در باره وي فاش كرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
21
143
خدا از احمدی نژاد نگذره ، سال 91 دیدید که تمام اجناس و هزینه های زندگی 4 برابر و حتی بیشتر از آن شد ،
علی
|
Hong Kong
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
19
146
احمدی نژاد.عامل اصلی.فتنه.بود .باید محاکمه شود.
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
60
8
خدا ... کند فتنه گران و حامی آنان را و همچنین این مدعیان کذاب حامی انقلاب و مردم که عکس ان دارند عمل میکنند . انشاءالله بزودی امثال احمدی نزاد برمیگردند و این فتنه گران هم جایی در بین مردم نخواهند داشت.
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
7
37
درود بر روشنفکر جناب اقای مطهری ازاینکه شما نماینده تهران هستید باعث افتخار است امیدوارم که همچنان با جسارت نسبت به مرموزان بتازید و از حقوق حقه مردم دفاع کنید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
3
10
خواهشن کمتر تیشه به ریشه همدیگه بزنین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
37
11
خدایا ما را از شر مطهری ، و مطهری های ... که هیچ وقت فرق بین دوغ و دوشاب را تشخیص نداند حفظ کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
24
9
کاش تو یکی ساکت میشدی اینقدر فتنه فتنه نمیکردی
نادان مدعی!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین