کد خبر: ۳۳۴۱۱۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷

پاپ: جهان در آستانه خودکشی است

رهبر کاتولیک‌های جهان با هشدار نسبت به اینکه جهان "در آستانه خودکشی" است، گفت: کنفرانس آب و هوای سازمان ملل متحد در پاریس ممکن است آخرین فرصت بشریت به سمت خنثی کردن فاجعه محیط‌ زیستی جهانی باشد.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان که ژوئن گذشته سندی در رابطه با محیط‌ زیست تنظیم کرد، در بازگشت به رم در پایان سفر شش روزه به آفریقا این سخنان را در کنفرانس خبری‌اش مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، پاپ فرانسیس که به کنیا، اوگاندا و جمهوری آفریقای مرکزی سفر کرده بود، گفت که این قاره "شهید استثمار" کشورهای ثروتمند است که برای منابع طبیعی آن طمع کردند و به جای تمرکز بر روی توسعه آن، به فکر تحمیل ارزش‌های غربی هستند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا نشست آب و هوای سازمان ملل متحد در پاریس نقطه عطفی در مبارزه علیه گرم شدن زمین خواهد بود، گفت: چندان مطمئن نیستم اما می‌توانم بگویم "یا اکنون یا هرگز". هر ساله مشکلات وخیم‌تر می‌شوند. اگر بخواهیم عبارتی قاطع استفاده کنم، باید بگویم که ما در آستانه خودکشی هستیم. اطمینان دارم که هیات‌های حاضر در پاریس نیت‌ خیری برای انجام کاری مثبت دارند و من دعا می‌کنم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین