کد خبر: ۳۳۴۱۳۴
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶

تداوم آتش سوزی در جنگل های نور مازندران

هم اینک دستکم یکصد تن اعم از نیروهای حفاظتی، کوهنوردی، نظامی و انتظامی در محل وقوع آتش سوزی برای انجام عملیات اطفای حریق مشغول فعالیت هستند.
آفتاب‌‌نیوز : فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - منطقه ساری، گفت: آتش سوزی جنگل های منطقه و از بخش چمستان نور همچنان ادامه دارد.
 
سرهنگ اسحاق محسنی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با این که این آتش سوزی حوالی ساعت 18 روزشنبه هفته جاری با همکاری نیروهای یگان حفاظت و مردمی کاملا مهارو خاموش شده بود متاسفانه دوباره یکشنبه شب به علت وزش بادهای گرم پائیزی شعله ور شد.

وی ادامه داد: از آن زمان تاکنون چندین بار بالگرد آتش نشان برای مهار و خاموش کردن این آتش به محل وقوع آتش سوزی اعزام شده و مشغول انجام عملیات اطفای حریق است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - منطقه ساری ، سطح گستره آتش سوزی جنگلی دراین منطقه را تاکنون حدود 90 هکتار اعلام کرد.

سرهنگ محسنی، افزود: هم اینک دستکم یکصد تن اعم از نیروهای حفاظتی، کوهنوردی، نظامی و انتظامی در محل وقوع آتش سوزی برای انجام عملیات اطفای حریق مشغول فعالیت هستند.

آتش سوزی در جنگل های نور حدود ساعت 11 پنجشنبه هفته گذشته از منطقه اترجار در واز شرقی بخش چمستان آغازشد و همچنان ادامه دارد.

حدود 240 هزار هکتار اراضی جنگلی و مرتعی زیرپوشش منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور قرار دارد.

حدود 80 گونه ارزشمند و نادر درختی در جنگل های شمال کشور وجود دارد که معروف ترین آنها راش، بلوط، توسکا، نارون، گیلاس وحشی، بارانک، سرخدار و نمدار است.

گستره جنگل های هیرکانی با 1.9 میلیون هکتار وسعت از آستارا در شمال استان گیلان آغاز می شود و تا گلیداغ در شرق استان گلستان امتداد دارد.

شهرستان نور در غرب مازندران واقع است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین