کد خبر: ۳۳۴۱۵۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶

طبابت پزشک قلابی در درمانگاه‌های تهران +عکس

نهایتا در شرایطی که به پزشک‌بودن این شخص مشکوک شده بودم، تصمیم گرفتم موضوع را به پلیس اطلاع دهم تا آنها به تحقیق از این شخص و بررسی مدارک اقدام کنند».
آفتاب‌‌نیوز : مهندس کامپیوتر که با معرفی خود به ‌عنوان پزشک در مراکز درمانی پایتخت طبابت می‌کرد، سرانجام به تله افتاد. 

به گزارش شرق، مأموران کلانتری جوادیه تهرانپارس ساعت ١٩:٣٠ روز ٩ آبان در پی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ تهران، به یک مرکز درمانی رفتند و با کمک مدیر درمانگاه، اقدام به دستگیری فردی کردند که خود را پزشک عمومی معرفی کرده بود اما در چند روز فعالیت در درمانگاه و با وجود پیگیری‌های مکرر از سوی مدیر درمانگاه، از ارائه مدارک قانونی خودداری و در طول این مدت نیز برای تعدادی از بیماران، تجویزهای پزشکی کرده بود. 

طبابت پزشک قلابی در درمانگاه‌های تهران +عکس

متهم که خود را به‌نام دکتر محمدحسن فاتحی‌نیا معرفی کرده بود، در زمان تحقیقات اولیه همچنان خودش را پزشک عمومی معرفی و عنوان کرد: «در تهیه مُهر پزشکی من اشکالی به وجود آمده که در اسرع وقت برطرف می‌شود».

مدیر درمانگاه نیز در شکایت خود عنوان کرد: «پس از انتشار آگهی استخدام درباره همکاری با پزشک عمومی، فردی که خود را به‌نام دکتر محمدحسن فاتحی‌نیا معرفی کرده بود به درمانگاه مراجعه و پس از توافق بر سر نحوه همکاری، از چند روز پیش مشغول به‌کار شد.

در این مدت چندین‌بار از او خواهش کردم مدارک پزشکی خود را ارائه دهد، اما هر بار، به بهانه‌های مختلف موضوع را به زمانی دیگر موکول می‌کرد تا اینکه در چندین نوبت و با طرح شکایت تعدادی از بیماران مبنی بر بهبود‌نیافتن و برطرف‌نشدن بیماری‌شان، به نحوه عملکرد درمانی این فرد مشکوک شدم.

سرانجام در تماس مدیر داروخانه‌ای که از دوستانم است، متوجه شدم در چندین نوبت دکتر محمدحسن فاتحی‌نیا اقدام به ارائه نسخه‌های دارویی به بیماران خود کرده که این نسخه‌ها با اعتراض پرسنل داروخانه مواجه است.

نهایتا در شرایطی که به پزشک‌بودن این شخص مشکوک شده بودم، تصمیم گرفتم موضوع را به پلیس اطلاع دهم تا آنها به تحقیق از این شخص و بررسی مدارک اقدام کنند».

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «جعل مدارک و کلاهبرداری تحت عنوان پزشک»، به دستور دادیار پنجم دادسرای ناحیه چهارم، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 

با آغاز رسیدگی به پرونده در اداره سیزدهم پلیس آگاهی، کارآگاهان با بررسی شماره نظام‌پزشکی اعلام‌شده از سوی متهم اطلاع پیدا کردند این شماره نظام‌پزشکی متعلق به یک خانم دکتر است که از سال ٧٧، در توابع تهران مشغول به‌کار است. 

کارآگاهان در ادامه با بررسی هویت متهم، موفق به شناسایی هویت اصلی متهم به‌نام محمدحسن.م (٤٢ساله) شدند و در ادامه تحقیقات، مشخص شد وی به‌هیچ‌وجه در رشته پزشکی یا حتی رشته‌های مرتبط با پزشکی تحصیل یا سابقه کار نداشته است.

متهم که در برابر دلایل و مستندات جمع‌آوری‌شده از سوی کارآگاهان، چاره‌ای جز اقرار نداشت، در اعترافات خود گفت: «من لیسانس مهندسی کامپیوتر دارم. جعل‌ها را قبول دارم؛ مدارک پزشکی و مدارک دانشگاهی را جعل کردم و با آن مشغول به طبابت شدم».

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «متهم در اظهارات خود مدعی است به‌تازگی خود را تحت عنوان پزشک عمومی معرفی کرده و به هیچ مرکز درمانی دیگری مراجعه نکرده است، اما در ادامه تحقیقات، مدارک جدیدی مبنی بر فعالیت متهم در سایر مراکز درمانی شهر تهران به دست آمده است که تحقیقات برای شناسایی سایر این مراکز که متهم تحت عنوان پزشک به آنها مراجعه کرده و مشغول به‌کار شده است، در دستور کار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است».

سرهنگ استقامتی عنوان کرد: «با توجه به جعل عنوان پزشک عمومی از سوی متهم و احتمال مراجعه وی به سایر مراکز درمانی سطح شهر تهران در پوشش پزشک و انجام کلاهبرداری به این شیوه و شگرد، به منظور شناسایی سایر شکات احتمالی، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضائی صادر شده است و از شکات احتمالی درخواست می‌شود برای پیگیری شکایات خود به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

همچنین از شهروندانی که از دیگر اقدامات مجرمانه متهم اطلاعاتی در اختیار دارند، درخواست می‌شود اطلاعات خود را از طریق شماره تماس ٥١٠٥٥٥١٣ در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین