کد خبر: ۳۳۴۱۵۵
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹

دستور ویژه روحانی برای تک‌رقمی کردن نرخ بیکاری

رئیس‌جمهور در جلسه شورای عالی اشتغال به تمام اعضای این شورا دستور داد نسبت به تک‌رقمی کردن نرخ بیکاری در کوتاه‌مدت تلاش و اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.
آفتاب‌‌نیوز : شورای عالی اشتغال در جلسه‌ای به ریاست حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان، سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات دولت برای ایجاد اشتغال پایدار را در سه سطح کوتاه مدت، متوسط و درازمدت مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در هفتاد و سومین جلسه این شورا که صبح امروز سه شنبه برگزار شد، گزارشی از بازار کسب و کار و اشتغال کشور و برنامه‌های دولت در بودجه سال آینده و سیاست‌های مد نظر برنامه ششم توسعه به منظور افزایش نرخ اشتغال ارائه شد و در آن بر لزوم اصلاحات ساختاری و نهادی در راستای کاهش هر چه سریعتر نرخ بیکاری تأکید شد.

رییس شورای عالی اشتغال در این جلسه بر تلاش به منظور تک‌رقمی کردن نرخ بیکاری در کوتاه مدت و لزوم هدف‌گذاری صحیح برای دستیابی به این هدف تأکید کرد و گفت: باید با سیاست‌گذاری‌های دقیق و جهت‌گیری مناسب، متناسب با نیازها و پتانسیل های مناطق مختلف کشور برای کاهش نرخ بیکاری و رسیدن به جایگاه مطلوب اقدام شود.

رییس جمهوری همچنین بر استفاده بیشتر از ظرفیتهای مردمی و نهادهایی چون بسیج و کمیته امداد برای ایجاد تحول در زمینه اشتغال و نیز توجه به ظرفیت‌ شرکت‌های دانش بنیان و بنگاه‌های کوچک تأکید کرد.

روحانی با تاکید بر ضرورت پیوند دانشگاه ها با بنگاههای اقتصادی و صنعتی و دانش بنیان گفت: دانشگاهها باید متناسب با نیاز و ظرفیت های اشتغال، نسبت به جذب دانشجو در رشته های مختلف اقدام کنند و در این مسیر نیاز های آینده کشور را به درستی پیش بینی و با توجه به آن، نیروی متخصص تحت تعلیم قرار گیرد.

در جلسه شورای عالی اشتغال مقرر شد دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف پیشنهادها و برنامه‌های خود برای اشتغال را تدوین کرده و به دبیرخانه شورای عالی اشتغال ارائه دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین