کد خبر: ۳۳۴۱۶۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱

هوای مازندران 20 درجه سردتر می شود

در این اطلاعیه با پیش بینی مه آلود بودن و لغزندگی جاده های کوهستانی بر اثر بارش برف، به رانندگان در باره احتمال ایجاد اختلال در تردد هشدار داده شده است.
آفتاب‌‌نیوز : هواشناسی مازندران پیش بینی کرده است که دمای هوا این استان از روز پنجشنبه هفته جاری تا یکشنبه هفته آینده بتدریج تا 20 درجه سانتی گراد سرد می شود.
 
به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی مازندران روز سه شنبه با انتشار اطلاعیه ای کاهش دما در مناطق جلگه ای را بین شش تا 15 و برای ارتفاعات و مناطق کوهستانی تا 20 درجه سانتی گراد پیش بینی کرده است.

بر اساس این اطلاعیه، با توجه به ورود و استقرار یک سامانه سرد از روز پنجشنبه در شمال کشور، شهروندان مازندران دستکم برای سه تا چهار روز شاهد وزش باد شدید همراه با بارش برف و باران خواهند بود.

هواشناسی مازندران همچنین نسبت به بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل ها و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی بر اثر شدت بارندگی در این مدت هشدار داد.

در این اطلاعیه با پیش بینی مه آلود بودن و لغزندگی جاده های کوهستانی بر اثر بارش برف، به رانندگان در باره احتمال ایجاد اختلال در تردد هشدار داده شده است.

هواشناسی مازندران وضعیت دریای خزر را هم در این مدت توفانی پیش بینی کرد و از صیادان خواست تا از رفتن به دریا خودداری کنند.

بر اساس این پیش بینی، سامانه هوای سرد تا اواسط هفته آینده در مازندران ماندگار خواهد بود.

هوای مازندران بر اساس پیش بینی های قبلی هواشناسی امروز و فردا (اربعین حسینی) با توجه به شکل گیری جریان جنوبی شاهد افزایش دما و وزش باد گرم خواهد بود.

جدول روزانه پایش دمای هواشناسی مازندران هم نشان می دهد هم اکنون دمای هوای ساری مرکز استان 21 درجه سانتیگراد و میزان رطوبت هوا هم 60 درصد است.

استان مازندران با مانگین بارش سالانه 750 میلی متر در منطقه معتدل خزری واقع است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین